שאל את הרב

יום העצמאות אחרי הגירוש מגוש קטיף

חדשות כיפה הרב בניהו ברונר 29/08/05 13:44 כד באב התשסה

שאלה

בס"ד

לכבוד הרב שלום רב!

אני הייתי בגוש קטיף עד לגירוש.(שב"ח)

באותו יום שגורשתי וחזרתי הביתה ראיתי זיקוקים מעבר לחלון.קשה היה לראות את המחזה איך אנשים הלכו לבלות ולשמוח באותו זמן שמגרשים יהודים.

בהזדמנות דיברתי עם השכן שלי-תלמיד חכם-חבדני"ק

והוא אמר לי: "איך אני יכול לשמוח ביום העצמאות כאשר בחוץ יש במות ריקודים ופריצות בלי סוף,צריך לקרוע ולשבת באבל על מה שקורא בחוץ ולא ולשמוח" אלו בערך היו דבריו ולא היה לי מה להשיב לו מכיוון שגם אני חשתי כך אחרי שגרשו את היהודים מביתם ולא האמנתי איך אפשר לשמוח בזמן שמגרשים יהודים.

אודה לרב אם יענה לי ואז אוכל גם לענות בעז"ה לשכני.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה כ"ד מנחם אב תשס"ה

שלום רב!

איזה זיקוקים ראית בשבועות האחרונים?

לגבי עצם הענין: גירוש היהודים מגוש קטי וצפון השומרון הוא חטא נורא ואיום הרובץ על ראשם של מנהיגי ישראל, וירבוץ עליהם עד שלא יתקנו אותו במלואו.

יום העצמאות אינו קשור להנהגה כזו או אחרת, רוב מלכי ישראל בעבר היו רשעים, ובכל אופן קריסתה של מלכות ישראל בבית ראשון ובבית שני מהווה חורבן. ביום העצמאות אנו שמחים על עצם הקמתה של מדינת ישראל שהביאה לארץ מליוני יהודים והקימה אלפי יישובים בארץ. לעיתים השלטון היה יותר מחובר לערכי תורת ישראל ולעיתים כמו כעת קיים ניתוק קשה וכואב.
אנו נחגוג את יום העצמאות עד הגאולה השלמה וגם אז לענ"ד חג זה יקבל משמעות יותר גדולה.

הטענה שמצבה של ההנהגה כעת צריך להביא למחשבה מחודשת בדבר יום העצמאות, דומה לטענה שכיון שמצבו של עם ישראל מבחינה רוחנית לעתים הוא מסובך אולי נפסיק ח"ו לחוג את חג הפסח, שבו עם ישראל נולד, אולי לא היה כדאי לה' להוציא את ישראל ממצרים?

ב"ה בכחות משותפים נזכה לרומם את עם ישראל, שיבחר בהנהגה הראויה לו , הנהגה היונקת את כחה מתורת ישראל.

בברכת התורה

בניהו ברונר

צפת

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות