שאל את הרב

הכשר הרבנות הראשית

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 16/06/08 13:44 יג בסיון התשסח

שאלה

שלום הרב! אנחנו נמצאים בשליחות בגרמניה ובסופ"ש האחרון העברנו סמינר בסגנון בני עקיבא לצעירים וכמה מהם כבר שומרי מצוות חלקית. מהם שמעתי דבר הבאה: במינכן מוכרים עופות מהארץ בהכשר הרבנות ויש פה גם הכשרים אחרים כמו וינה, שטראסבורג, אנטברפן. אז אמרו להם שרבנות זה ממש לא כדאי לקנות ושגם בארץ זה רק בשביל להציל אנשים מטרף גמור אבל חוץ מזה אנשים דתיים באמת לא קונים את זה וכו'. אני הייתי בשוק: זה מה שצריך ללמד אנשים שרק בתחילת דרכם? אם כי גם אנחנו תמיד העדפנו לקנות הביתה אורבאך אבל לא הייתי אומרת אף פעם שרבנות זה לא בסדר או משהו כזה?! ואלו שלימדו אותם על כך לא היו חבדניקי"ם שבשליחות אלא כמו שהם אמרו "רבנים מהארץ" ואפילו הם ספרו שפעם אחת קנו בשר של רבנות בטעות ולא ידעו מה לעשות עם זה: רצו שירקב כמו פרות של שמיטה והרב גם לא נתן להם תשובה ברורה.

השאלה שלי: מה הסטטוס של עופות בהכשר הרבנות במפת הכשרות הקיימת היום בארץ? אם אני לא טועה יש גם מחלקת מהדרין בעופות רבנות, לא?

השאלה הנוספת האם יש להעדיף לקנות עופות של רבנות מהארץ משום שכך אני כאילו מחזקת את היהודים שיושבים בא"י או שעדיף כשרות אולי מהודרת יותר של וינה או אחרת משום שהיא מהודרת יותר? תודה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בסד


שלום רב.

[כשרות הרבנות ,בעופות ,בארץ מהודרת וטובה .]!!
דברי אלו הם תוצאה של בדיקה במשחטות הארץ.
אין להלעיז על כשרות הרבנות בארץ כי "כל הפוסל .."

שמעתי פעם את מורנו ורבנו הרב מרדכי אליהו שליט"א
שהשם ישלח לו רפואה שלמה אמן .
אומר ומכריז כי"[ ההכשר של הרבנות הפשוטה בארץ טובה והמהדרת של ח"ול!!!"](יש לי הוכחות על כך.)
בברכה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות