שאל את הרב

דתל''ש

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 18/11/06 21:40 כז בחשון התשסז

שאלה

אני מוצאת שהזמן היחיד שאינני חושבת בכאב רב מאוד על בתי הדתל"שית, הוא בזמן העבודה. בשאר שעות היום והלילה אני כואבת, מאשימה את עצמי ואת בעלי, שואלת את עצמי מה ניתן לעשות? בוכה,פונה לרבנים בכל העולם לקבל ברכה, מקווה מתייאשת ועפ"ר מתפללת.

קראתי בדפי פ"ש המופצים בבי"כ על קירוב רחוקים. ומה עושים אתם -הרבנים שלנו -בעניין קירוב קרובים שהתרחקו? ילדינו שלנו? האם לא ניתן להקים מערך עזרה לילדים עצמם ולמשפחות? האם באמת כל מה שנשאר הוא לקבלם באהבה ולא להפסיק להתפלל? האם א"א לעשות משהו אקטיבסטי מתוך הבנה לצרכי הידלים, לספקותיהם, לקשייהם

אודה לתשובתך

בנכונות לעזור בכל מערךכזה או אחר - כולל וותחשיבה וכיו"ב.

שבוע טוב וחודש טוב?

תשובה

שלום וברכה
אני קורא יחד אתך את הכאב בין השורות של מכתבך.
אמת הדבר שזה אחד הנושאים שהרבנים עוסקים בו בכל עת, הרבה לפני קרוב רחוקים ועניינים אחרים.
לא תמיד אנו מצליחים, וגם את ממלאת את עצמך האשמות ונקיפות מצפון שלא בהכרח בצדק – לאברהם אבינו לא היו בני פילגשים ? עשו היה צדיק ? שמעון בן יעקב לא העכיר את רוחו ?
לאמור, שהמציאות של קירוב לאמונה היא עמוקה מאוד, בעיקר בשל העובדה שאין אנו יודעים עד תום את סודה. בדיוק כשם שאין אנו יכולים להיות אחראיים על אהבת אישה לאיש ואיש לאישה, אין אנו יכולים אלא ליצור את השדה הנכון והראוי לצמיחתה של האמונה, אולם זו בסופו של דבר היא הכרעה אישית עמוקה של המאמין.
אנו עושים הרבה פעולות אקטיביסטיות. ניתן לומר כאמור שכל העבודה החינוכית שלנו קשורה בצורה זו או אחרת בכך. מניסיוננו אכן למדנו כי במקום בו אין רגשי אשמה כי אם הרבה אהבה, במקומות בהם לא פוגעים באחרים – לא בבעל ולא בבת – כי אם נותנים את התחושה המתמדת שאת שם, ואת תהיי שם כשהיא תרצה לצעוד אלייך – מצליחים הרבה יותר. במקביל, נותנים מענה מתמיד לצרכים, לשאלות, לספיקות ולקשיים, וכך בונים עוד דור של אמונה.

כל טוב

כתבות נוספות