שאל את הרב

מהות החיים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 18/01/19 14:13 יב בשבט התשעט

שאלה

כבוד הרב שלום !

ב'ה עברתי טסט לפני שבוע, אחרי מסלול מטיש ומפרך של שנה וחצי וארבעה טסטים, ואין שיותר רציתי מזה,

פתאום אחרי שהשגתי את מה שרציתי אני מרגישה חסרת שאיפות בחיים, כאילו השגתי את ייעודי ואין לי עוד מה לעשות .. מרגישה ריקנות שכזאת.במקביל חווה המון סימני שאלה מכיוון שכעת נמצאת בשנת שירות לאומי ועוד אינני יודעת לגבי מה אעשה שנה הבאה או מה ארצה ללמוד והאם בכלל טוב לי כרגע בשנה הנוכחית ואני ממצה את עצמי?

אני יודעת שהעבודה בעולם אף פעם לא נגמרת, על המידות, על הדבקות, על קיום המצוות אבל אני מרגישה בלי שאיפות בחיים, אבודה בים של מחשבות.

מה עושים ?

בתודה רבה והערכה עצומה מראש!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום רב,

התשובה המידית לשאלה שלך: 'מה עושים'?

היא: מודעות עצמית למצב הנוכחי שלך:

מה שקורה לך זו תופעה מוכרת שנקראת: אנטי קליימקס = אחרי כל שיא (קליימקס) ישנה נפילה כי תהליך ההתאמצות נגמר... כי הגענו כבר אל היעד.

(מתוך תיאור יפה של יואב ברנזון בקישור http://www.ybc.co.il/PAGE990.asp כדאי לך לעיין בקישור יש שם הרחבה מעניינת וחשובה)

במקרה שלך, התרכזת והתאמצת מאוד לעבור טסט. את חווה בימים אלו את ההתרוקנות שיש אחרי השגת מטרה שמאוד מעסיקה ומאוד מרכזת אותך. אני מאמין שבעוד ימים מועטים תחזרי אל עצמך.

כפי שמציין יואב ברנזון, כפי שכולנו מכירים, החיים הם תהליך מתמשך של התפתחות והתקדמות ולא 'דילוג' מהישג להישג. לא נכון להציב לעצמך כל פעם מטרה אחת שכל החיים שלך יתמקדו בהשגתה.

החיים שלנו הם מסע ארוך של התפתחות אישית ושותפות בעשיה ישראלית-לאומית ואנושית-עולמית. לשמחתך, את שייכת לדת יהודית שמעניקה מטען רוחני עמוק ורחב ומציעה לך (ולכל יהודי) אתגרים ודרכים מלאות תכן, משמעות, עומק וטעם לחיים.

'קיום מצוות' זו מסגרת החיים - בתוך המסגרת הזאת כל אדם מתהלך ומתקדם בשאיפות מגוונות: העמקה בלימוד תורה, תיקון מידות, התעלות רוחנית, תפילה בתחנונים, קיום מצוות בכוונה...

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות