שאל את הרב

לאכול עם הורים אחרי הגיור

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 18/03/19 12:30 יא באדר ב'

שאלה

שלום ,

בדרכים כאלו ואחרות הבנתי שאני רוצה להתגייר וכך קרה , בחרתי לעשות את התהליך הלא פשוט והמרגש ולבסוף התגיירתי כהלכה . אני מקפידה לשמור מצוות ונוהגת על פי ההלכה. יש לציין שאני חיה עם ההורים עדיין , אני מפרידה כל מה שקשור למטבח יש לי בנפרד ומסודר . מאוד חרדה לדברים האלו.

עם זאת יש לי כמה דברים שברצוני לשאול אם יש אפשרות להקל בהם , או יותר נכון באיזו דרך אוכל לילישם אותם בצורה שמתיישבת עם ההלכה , ובכן :

1 . אני רוצה לאכול מאוכל שאימי מבשלת . היא מכירה כמה חשוב לי לאכול כשר ואני רוצה לדעת באיזו צורה אני יכולה לאכול אוכל שהיא תבשל . והאם כשאני חולה , אני יכולה לאכול אוכל שהיא מבשלת(כמובן שבתנאים שלי) .

2. בנושא סעודות שבת קודש. האם הורי יכולים להתיישב לאכול איתי בסעודה?

אציין שאני והוריי קשורים מאוד והם מאוד תמכו בי ועזרו לי במהלך כל התהליך והם מודעים ל״מגבלות״ וכל היוצא בזה. עוד אציין שאבי יהודי ואמי נוצרייה .

תודה רבה .

תשובה

לשואלת שלום,

נאחזתי התפעלות מסיפורך המרגש. מאחל לך בהצלחה רבה בהמשך הדרך, בכל אשר תפני. בעזרת ה' תזכי לזיווג הגון משורש נשמתך, בעיתו ובזמנו.

אכן, הן מצד הסברה והן מצד המקורות, גר חייב בכבוד אביו ואימו, שלא יאמרו בא מקדושה חמורה לקדושה קלה. דהיינו: למרות שאת נחשבת כתינוקת שנולדה מחדש, אך מכך שלפני הגיור כיבדת אותם, גם לאחר מכן המנהג כך.

לגבי שאלותייך:

1. במידה וכלל המוצרים כשרים וכן הכלים - אפשר להתיר לה לבשל לך. וטוב אם תסייעי בבישול באיזה אופן (ערבוב הקדירה או הדלקת האש או הנחת התבשיל וכד').

אך גם אם אין אפשרות כזאת, אין לאסור. שהרי בישולי גויים נאסרו משום חתנות, דהיינו סיכון של נישואין עם בניהם ובנותיהם. מכיוון שבמקרה שלך סיבה זו אינה שייכת, שאת ביתה של אימך - אפשר להקל.

(מקורות: שולחן ערוך יורה דעה סימן קיג סעיף ד | הוראה ברורה שם)

2. אין בעיה לסעוד יחד איתם בבית. לגבי יין, כיוון שאימך נוצריה, יש להחמיר שלא לשתות מהיין שלה.

בשורות טובות, בהצלחה רבה!

כתבות נוספות