שימו לב: הרשת החברתית החדשה שכובשת את ארצות הברית

אחרי אינסטגרם וטיקטוק 'פופראצי' אפליקציה חדשה סוחפת את הנוער בארצות הברית, האפליקציה שתוך יום הגיע לראש רשימת ההורדות מגדירה מחדש את הרשת החברתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/21 12:22 כב בסיון התשפא

שימו לב: הרשת החברתית החדשה שכובשת את ארצות הברית
פופארצי, צילום: shutterstock

הורים שימו לב, זאת הולכת להיות ההתמכרות הבאה של הילדים שלכם. האפליקציה החדשה פופראצי כובשת את ארצות הברית, והגיעה כבר יום אחרי שהושקה לראש רשימת ההורדות. פופראצי מנסה להגדיר מחדש את הרשת החברתית כשהיא לא מאפשרת העלאה של תמונות סלפי, שפופולאריות במיוחד באינסטגרם וברשתות החברתיות האחרות.

השינוי המשמעותי ביותר הוא שהאפליקציה מאפשרת לפרסם תמונות בדפים של משתמשים אחרים, אבל לא בדף של המשתמש שמעלה את התמונה. למעשה האפליקציה הופכת כל משתמש לצלם פפראצי שמצלם את החברים שסביבו. הרעיון שעומד מאחורי האפליקציה הוא "לשבור" את מיצג השווא של הרשתות החברתיות שמציגות רק את המושלם והטוב בחייהם של המשתמשים.

למרות הרעיון שנשמע נכון בארצות הברית כבר מופנית ביקורת רבה על האפליקציה שלטענת רבים בעייתית מאוד בכל הנוגע לצנעת הפרט. בקרב הורים רבים קיים החשש כי האפליקציה תעודד הפצת תיעודים של צעירים ללא אישורם. לרוב התמונות לא יעברו אישור מקדים לפני שיפורסמו, דבר שעלול לעודד בריונות ברשת. 

כרגע האפליקציה זמינה רק למשתמשי אפל וטרם הגיעה למכשירי אנדרואיד, גם בישראל החלו רבים להוריד את האפליקציה המסקרנת.

ההצלחה הגדולה באה לידי ביטוי גם ברווחים של יוצרי האפליקציה, שלושה ימים לאחר ההשקה והזינוק האדיר במספר ההורדות, דווח כי החברה TTYL שפיתחה את האפליקציה צפויה לגייס בקרוב כ-20 מיליון דולר, והחברה עשויה להגיע עד שווי כולל של כ-100 מיליון דולר.