תמונת הקבוצה שלכם בוואטסאפ השתנתה? כדאי לכם להיזהר

שיטת תקיפה חדשה התגלתה בתוכנת המסרים, שזיהוי מאוחר שלה גרם לעשרות ישראלים להיחסם לצמיתות. אז מה קורה בדיוק בתקיפה הזאת? איך מזהים את הסימנים לכך? ומה חייב לעשות כדי לא ליפול בפח? כל הפרטים בפנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/21 20:42 ה בניסן התשפא

תמונת הקבוצה שלכם בוואטסאפ השתנתה? כדאי לכם להיזהר
וואטסאפ.שימו לב. , צילום: shutterstock

משטרת ישראל פרסמה הערב (ה') כי בחודש האחרון זוהתה שיטת "מניעת שירות" (Denial of Service) חדשה המשביתה את פעילותם של משתמשים באפליקציית המסרים המידיים וואטסאפ (WhatsApp). 

השיטה מתבצעת באמצעות תקיפה והשתלטות על חשבונות WhatsApp. לאחר ההשתלטות, התוקף משנה את שם או תמונת הפרופיל של קבוצה בה חבר המשתמש שחשבונו נפרץ, או קבוצות שאותן הוא מנהל. השם החדש שניתן לקבוצה או התמונה ששונתה מכילים תוכן הכולל פגיעה מינית בקטינים.

כתוצאה ממדיניות השימוש של האפליקציה – נחסמים לצמיתות באופן אוטומטי כל חברי הקבוצה, כשבמקרים מסוימים, יכול להיות אף מאות משתמשים בו זמנית, כשעד כה, עשרות ישראלים כבר נפלו קורבן למתקפה זו. בעקבות פניה של איגוד האינטרנט הישראלי, WhatsApp החלה לפעול לצמצום התופעה.

כיצד מתגוננים? 

1. אם קיבלתם הודעת SMS עם קוד אימות – אל תעבירו אותה לאיש, כולל לאנשי הקשר שלכם.

2. אם זיהיתם שינוי חריג בתמונה או בשם קבוצה שאתם חברים בה – צאו מיד מהקבוצה.

3. הגדירו בהרשאות מניעת צירוף אוטומטי לקבוצות ב-WhatsApp. עשו זאת באמצעות:
כניסה לאפליקציית WhatsApp > לחיצה על שלוש הנקודות בקצה העליון של המסך > "הגדרות" > "חשבון" > "פרטיות" > "קבוצות" > "אנשי הקשר שלי חוץ מ..." > סמנו את כל אנשי הקשר שלכם באמצעות לחיצה על שלושת הקווים בצדו העליון-שמאלי של המסך.