מבחן דרכים - פג'ו 508

הסמל של ירושלים ויצרן הרכב הצרפתי – פג'ו הוא אריה. לכבוד יום ירושלים, מבחן דרכים לפג'ו 508 הנושא גם הוא את סמלה של ירושלים – האריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 12:39 כו באייר התשפ

מבחן דרכים - פג'ו 508
דור שני לפג'ו 508 – הארי שבחבורה, צילום: מוטי שטרן

מה המשותף לסיטרואן C5, הונדה אקורד, מיצובישי גלאנט ורנו לאטיטיוד? כולן מכוניות משפחתיות גדולות (או "מנהלים" בעגה המקומית) שלא הוצג להן יורש. פלח השוק של רכבי הפנאי הולך וגדל על חשבון קטגוריות רכב מסורתיות יותר. קטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הראשונה וזו שפלח השוק שלה הצטמצם משמעותית ממגמת גידול פלח השוק של רכבי הפנאי.

בתחילת 2018 הפתיעה פג'ו והציגה דור שני למשפחתית הגדולה בקטגוריה המתכווצת והיא מצטרפת לשושלת עתיקה ומפוארת של משפחתיות גדולות: 404, 504, 505, 405, 406, 407 והדור הראשון של ה-508.

הדור השני של ה-508 מכוון לגרסאות הספורטיביות של המשפחתיות הגדולות עם מרכב בתצורת Fastback – קופה 4 דלתות, חלונות ללא מסגרת, מרכב נמוך, ספוילר אחורי מובנה בולט וצמד אגזוזים מצופי כרום. ה-508 משווקת בשתי גרסאות, שתיהן עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר ותיבת 8 הילוכים פלנטארית:

  • פרמיום - 180 כ"ס (202,900 ₪) 

  • GT – 225 כ"ס (234,900 ₪)

למבחן התייצבה ה-508 בגרסת הפרמיום (ה"פשוטה") בצבע "אפור פלדה מטאלי".

404, 504, 505, 405, 406, 407 ושני דורות ה- 508 – שושלת עתיקה ומפוארת של משפחתיות גדולות

404, 504, 505, 405, 406, 407 ושני דורות ה- 508 – שושלת עתיקה ומפוארת של משפחתיות גדולותצילום: מוטי שטרן

 

 

עיצוב חיצוני

לחיצה על השלט בחניון החשוך במטה קבוצת לובינסקי העירה את ה-508 עם תאורת LED מרשימה. מלפנים, עם ניבים אנכיים ומאחור עם 3 צבירי פנסים שביניהם נמתח פס רוחבי בצבע שחור בו משולב סמל האריה המדגיש את ממד הרוחב הנדיב (186 ס"מ) שיחד עם ממד הגובה הנמוך (141 ס"מ) תורמים רבות למראה הספורטיבי הדינאמי של ה-508. כפי שהוזכר, ל-508 מרכב Fastback – קופה 4 דלתות שבשילוב חישוקי 18 אינץ' (19 ב-GT) מרהיבים בצבע כרום ומגרעת המתחילה מתחת מראות הצד ונמתחת עד הפנסים האחוריים ומרכב נמוך יוצרים מראה דינאמי גם כשהרכב אינו בתנועה.

ברכבי פג'ו הישנים, בקצה מכסה המנוע נמצא המספר המציין את שם הדגם. הדור השני של ה-508 וכך הצליחו מעצבי פג'ו לשלב עיצוב רטרו בעיצוב החדשני בחזית עם תאורת יום מסוג LED בצורת ניבים האשר מחברים הגריל התחתון לפנסי החזית הצרים התוחמים את הגריל העליון. אין ספק שהעיצוב החיצוני הוא אחד מהיתרונות הבולטים של ה-508.

מראה דינאמי, מהודר וחדשני במרכב פאסטבק

מראה דינאמי, מהודר וחדשני במרכב פאסטבקצילום: מוטי שטרן

 

 

תא נוסעים ואבזור

לאחר שהתיישבתי במושב הנהג וסגרתי את הדלת, חלונות הצד בדלתות נטולות המסגרות לחלונות – הידקו את הסגירה באופן עצמאי ובכך העידו על איכותו הגבוהה של תא הנוסעים. תאי הנוסעים בדגמי פג'ו מהשנים האחרונות (3008 ו-5008) יצרו סטנדרט גבוה לתאי הנוסעים של היצרנית. תא הנוסעים של ה-508 מציב רף גבוה יותר עם עיצוב ואיכות מוקפדים ומלוטשים.

האווירה הספורטיבית של העיצוב החיצוני נכנסת פנימה ומוצאת ביטוי במושבים אוחזים ועוטפים, סביבה ש"עוטפת את הנהג" ותנוחת ישיבה נמוכה המשתלבת נהדר עם תפיסת ה- I-cockpit של פג'ו בה לוח המחוונים ממוקם מעל ההגה הקטן הקטום בחלקו העליון והתחתון. לעיצוב החיצוני המרהיב יש תשלום במרווח הפנים בתא הנוסעים.

יושבי המושבים הקדמיים ייהנו ממרווח פנים יותר מסביר, אך במושב האחורי, התשלום עבור העיצוב החיצוני גבוה יותר... דלת תא המטען כוללת גם את החלון האחורי הגדול, אך באופן מפתיע – המדף האחורי לא ניתן לפירוק ולכן לא ניתן לנצל את החלל של החלון האחורי.

תא נוסעים מטקפד ומלוטש ואווירה ספורטיבית שגובה מחיר במושב האחורי

תא נוסעים מטקפד ומלוטש ואווירה ספורטיבית שגובה מחיר במושב האחוריצילום: מוטי שטרן

 

אבזור הבטיחות אחיד בשתי הגרסאות (ואנשי לובינסקי ראויים להערכה על כך) וכולל: 6 כריות אוויר, בקרת ערנות נהג, התראה ותיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי והצגת תמרורי מהירות, בקרת "שטח מת", פנסים אדפטיביים ובקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת הרכב במרכז הנתיב ואפשרות התאמת המהירות לפי התמרורים.

אבזור הנוחות מכובד כבר בגרסת הפרמיום והוא כולל: לוח מחוונים דיגיטלי ניתן להתאמה אישית, מצלמת רוורס עם מבט על וחיישנים היקפיים, חיישני גשם ותאורה, מערכת מולטימדיה בגודל 10 אינץ' עם שיקוף הטלפון למכשירי אפל ואנדרואיד, משטח הטענה לטלפון (לא כל כך רלוונטי לאנדרואיד כשרוצים לשקף אותו במולטימדיה), קיפול חשמלי למראות, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור. ברמת הגימור הבכירה – GT מתווספים גם: מערכת חניה אוטמטית, מצלמה קדמית, פתיחה חשמלית לתא המטען, המושבים הקדמיים משודרגים עם מסאז', זכרונות חימום וריפוד אלקנטרה ושינויי עיצוב. למרות שנהגתי בגרסת הפרימיום ה"פשוטה", הצליחה ה-508 לתת תחושה של רכב פרימיום.

מתגי פסנתר, ידית הילוכים בצורת מצערת מטוס ולוח שעונים והגה בתפית I-Cockput המאפיינת את הדור החדש של פג

מתגי פסנתר, ידית הילוכים בצורת מצערת מטוס ולוח שעונים והגה בתפית I-Cockput המאפיינת את הדור החדש של פג'וצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

מנוע ה- 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס ביחד עם תיבת 8 ההילוכים הפלנטארית מוכרים מדגמי קונצרן PSA. היא משרתת את ה- DS7 CrossBack ואת סיטרואן C5 AirCross. פג'ו צברה נסיון ומומחיות בייצור שלדות המצליחות לשלב נוחות והנאה מנהיגה. השילוב של יחידת הכוח הזו, המספקת ל- 508 ביצועים מצויינים ביחד עם האפשרות לבחירת 4 מצבי נהיגה (חסכוני, נוחות, נורמלי וספורט) מאפשרים להתאים את ההתנהגות בהתאם למצב הרוח.

נהיגה במצב נוחות תהפוך את ה-508 למכנית רכה ונינוחה "המגהצת" את פגעי הכביש ןמצליחה לבודד את הנוסעים מרעשי רוח וכביש. ואילו נהיגה במצב ספורט תחדד את תגובת המצערת, תקשיח את המתלים ותקדים את העברת ההילוכים ותהפוך את האריה נינוח לשוחר לטרף... ותהפוך למכונית ספורטיבית מהנה ומתקשרת. בזכות המושבים הנוחים והאוחזים – גם לאחר נהיגה ארוכה תהיה חוויה נעימה ונינוחה. צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על כ- 12 ק"מ לליטר.

יחידת הנעה חזקה ושילדה המצליחה לשלב נוחות והנאה מנהיגה

יחידת הנעה חזקה ושילדה המצליחה לשלב נוחות והנאה מנהיגהצילום: מוטי שטרן

 

סיכום 

משהו טוב עובר על פג'ו בשנים האחרונות, היא מצליחה לייצר מכוניות נוחות, מהנות לנהיגה, מעוצבות ועם תא נוסעים מוקפד ואיכותי – ה- 508 שייכת כבר לדור השני של דגמי פג'ו החדשים – היא מציעה עיצוב מלוטש ומוקפד עוד יותר ותא הנוסעים שלה מציג קפיצת דרך משמעותית לכיוון הפרמיום (ולא רק בגלל שם רמת הגימור...) לצד חזרה לערכי המותג: נוחות והנאה מנהיגה.

החיסרון העיקרי שמצאתי בפג'ו הוא רמת השימושיות הנמוכה (שגובה העיצוב הספורטיבי) במושב האחורי ובמידה מסויימת גם בתא המטען. בשאר הפרמטרים היא מצטיינת ומתקרת לעבר יצרי היוקרה (גם במחיר). פג'ו 508 היא מכונית נהדרת להגיע לירושלים עם סמל האריה במצב נוחות בכביש אחד ובמצב ספורט בכבישים 395 ו-386.

 

 

יום ירושלים שמח.