מבחן דרכים - DS7 CrossBack

עם 8 הילוכים, 8 כריות אוויר וציון 8 במדד הבטיחות של מבחן – חנוכה הוא תירוץ מצוין לחנוך מותג רכב חדש (DS) ולבחון את הרכב הראשון העצמאי שלו -  DS7 CrossBack

חדשות כיפה מוטי שטרן 09/12/18 10:28 א בטבת התשעט

מבחן דרכים - DS7 CrossBack
DS7 CrossBack, צילום: מוטי שטרן

סיטרואן DS היתה מכונית סלון בעלת עיצוב ייחודי, נוחות נסיעה מאוד איכותית והיו בה חידושים טכנולוגיים. מתחילת העשור הנוכחי הציגה סיטרואן גרסאות מאובזרות וחזקות למגוון הרכבים שלה: סיטרואן DS3 המבוסס על סיטרואן C3, וכך גם DS4 DS5. בשנת 2014 הכריז קונצרן PSA פג'ו סיטרואן על מותג רכב חדש – DS ומאז, הפסיקו לכנות את הרכבים כ"סיטרואן DS" אלא "DS".

DS7 CrossBack הוא הרכב הראשון שנולד בתקופת DS העצמאית.
לפני כחצי שנה הגיע ה- DS7 CrossBack לארץ, בתחילה נמכר עם מנוע דיזל בלבד ולאחרונה הצטרפה גם גרסת בנזין.
ה- DS7 CrossBack מוצע ב-4 רמות אבזור: SO CHIC Performance Line בנזין ודיזל (239,900 ₪), SO CHIC Rivoli דיזל (259,900 ₪), GRAND CHIC Rivoli דיזל (283,400 ₪) ו- GRAND CHIC Opera דיזל (297,400 ₪).
לטובת המבחן נאלצתי "להסתפק" ברכב מבחן ברמת אבזור SO CHIC Performance Line עם מנוע דיזל.

DS מותג עצמאי  וכבר לא גרסת סיטרואן מעוצבת

DS מותג עצמאי  וכבר לא גרסת סיטרואן מעוצבתצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

הדרך הנכונה לתאר את DS7 CrossBack היא "יוקרה מאופקת". הצירוף של סמל (שעדיין) לא מוכר וקווי עיצוב כמעט נקיים לא מושכים תשומת לב ורק במבט מעמיק שמים לב לעיצוב המוקפד והייחודי בפנסים הקדמיים והאחוריים המזכירים קריסטל (וברמות האבזור הגבוהות הדלקתם מלווה במופע קצר ומרהיב), בפנסי ה- LED האנכיים בקצוות הפגוש הקדמי, בגריל הגדול והאנכי עם מרקם מעוינים ובחישוקים הקלים עם עיצוב דו גווני מוקפד.

יוקרה מאופקת בזכות קווים נקיים וסמל שעדיין לא מוכר

יוקרה מאופקת בזכות קווים נקיים וסמל שעדיין לא מוכרצילום: מוטי שטרן

 

תא נוסעים ואבזור

עיצוב תא הנוסעים במיטב המסורת הצרפתית: מפואר, מעוצב בסטייל ושיק ואיך אפשר בלי המוזרויות של הצרפתים... בכל הזמן שזכיתי לבלות בתא הנוסעים, שיחקתי במשחק "חפש את המעוין"... מוטיב המעוין מופיע כמעט בכל פריט בתא הנוסעים: במתגים סביב תיבת ההילוכים, בפתחי המיזוג, במתגים בדלתות האחוריות, בכפתור הווליום המרכזי במרקם קריסטל ובמתגים באותו מרקם בהגה, בתצוגה הגראפית בלוח השעונים הדיגיטלי ואפילו בנורות התאורה הפנימית.

מוטיב המעוין מופיע במקומות רבים בתא הנוסעים

מוטיב המעוין מופיע במקומות רבים בתא הנוסעיםצילום: מוטי שטרן


ברכב המבחן, ריפוד המושבים והדיפון בדלתות, בקונסולה המרכזית ובחלק מהדשבורד הוא מאלקנטרה מאוד מרשים למראה ונעים למגע ומוסיף המון לאווירה. באולם התצוגה (או ליתר דיוק ב- DE STORE) ראיתי ומיששתי את הריפוד והדיפון בדגמים המפוארים יותר שם הוא עשוי מסוגים שנים של עור איכותי.

ברוב המכוניות, מקו החלונות ומעלה (קורות החלונות והתקרה) צבע הדיפון הוא בהיר, ברכבי יוקרה או ספורט נהוג שהגוון באזור זה הוא כהה, כך גם ב- DS7 CrossBack. אני לא אוהב את הגוון הכהה, הוא יוצר אווירה קודרת ברכב, מזל שיש חלון גג פנוראמי שמכניס הרבה אור לתא הנסעים.

הנדסת האנוש טובה בדרך כלל, אך לי הפריעו במיוחד המיקום של מתגי החלונות (בצורת מעוין, כמובן) ליד תיבת ההילוכים (כשהם ממוקמים בסמיכות בדלת הנהג קל לתפעל אותם ביחד), הדלתות הקדמיות נקיות ממתגים וכפתור הנעילה המרכזית עבר גם הוא לקונסולה המרכזית (כולל נורית החיווי הקונה שקשה להבחין בה) ומתגי כיוון המראות עבר גם הוא מתחת פתח המזגן הצדי ליד הנהג.
כאמור, רכב המבחן הוא ה"בסיסי" בהיצע וגם בו רשימת האבזור ארוכה ביותר ולכן אציין הפעם את פריטי האבזור העיקריים והראויים לציון.

כבר ב- SO CHIC Performance Line תמצאו מערכת מולטימדיה עם קישוריות Android Auto / Apple CarPlay בגודל 8 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת (עם תפעול לא נוח מצג המולטימדיה, לפחות יש כפתור כיבוי בשורת כפתורי הטאצ' מתחת למסך), טעינה אלחוטית לטלפון, לוח שעונים דיגיטלי עם אפשרות שינוי תצוגה ותצוגה מותאמת אישית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים וכיוונון חשמלי לגב המושב האחורי, גג פנוראמי, פתיחה חשמלית לתא המטען כולל באמצעות ושני שקעי USB מתחת פתחי המיזוג האחוריים. בגרסת SO CHIC Rivoli כוללת גם מערכת מולטימדיה משוכללת יותר וריפוד ודיפון מעור. בגרסת GRAND CHIC Rivoli מסך המולטימדיה גדל ל- 12 אינץ' ונוספת חבילת סראונד עם 14 רמקולים. בגרסה הבכירה GRAND CHIC Opera מתווספים חימום לכל המושבים ובמושבים הקדמיים גם קירור ועיסוי.

חבילת הבטיחות מתאימה לחנוכה וכוללת 8 כריות אוויר וזוכה לרמת בטיחות 8 (הגבוהה ביותר) של משרד התחבורה בזכות מצלמת רוורס כולל מבט 360 עילי, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת במראות, בקרת עייפות נהג ובלימה אוטונומית. בגרסאות ה- GRAND CHIC מתווספים מצלמת חניה היקפית ומערכת ראיית לילה.

בזכות בסיס גלגלים של 273 ס"מ ורוחב של 191 ס"מ – תא הנוסעים מרווח מאוד בשתי השורות, תא המען גם הוא גדול ונפחו 555 ליטר עם אפשרות לשינוי גובה הרצפה.
אני נהגתי בגרסה "הבסיסית" וכבר היא מרשימה, איכותית ומאוד מפנקת.

חומרים איכותיים ואבזור עשיר  בתא הנוסעים

חומרים איכותיים ואבזור עשיר  בתא הנוסעיםצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

יחידת ההנעה עם מנוע הדיזל משותפת לכל רמות האבזור וכוללת מנוע 2 ליטר עם הספק של 180 כ"ס ומומנט אדיר של 40.8 קג"מ, תיבת ההילוכים היא פלנטרית בת 8 מהירויות (חנוכה, זוכרים).
המנוע החזק ותיבת ההילוכים עם התפעול החלק מאפשרים ביצועים מצוינים ובזכות המומנט האדיר התאוצות מהירות ביותר. המנוע שקט לאחר ההתנעה (באמצעות כפתור DS במרכז הדשבורד) והחימום ובזכות בידוד הרעשים הוא לא מורגש בתוך הרכב. ל- DS7 CrossBack ארבעה מצבי נהיגה: רגיל, חסכוני, נוחות וספורט. אני התמקדתי בעיקר בנסיעה במצב נוחות וספורט. ל- DS7 CrossBack מערכת מתלים המסתייעת במצלמה הסורקת את הדרך ומתאימה את המתלים בהתאם למצב הנהיגה. בכביש המהיר נסעתי במצב נוחות עם בקרת שיוט אדפטיבית, הנסיעה היתה מאוד נינוחה ונעימה (ברוח ה- DS המקורית).
כשנסעתי בדרך המפותלת בין עין כרם לאשתאול הרכב היה במצב ספורט, שם נהגתי ללא בקרת השיוט האדפטיבית ונהניתי מאוד מהכוח הזמין ומתחושת היציבות שהעניקו המתלים בסיבובים ובפניות. גם נוחה וגם ספורטיבית.
צריכת הדלק עמדה בכל המבחן על 14 ק"מ לליטר.

מנוע דיזל עוצמתי וחסכוני ונוחות נסיעה צרפתית

מנוע דיזל עוצמתי וחסכוני ונוחות נסיעה צרפתיתצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

הרכב הראשון של היצרן החדש DS מביא את מיטב הטכנולוגיה של קונצרן פג'ו וסיטרואן בעטיפה מעוצבת, איכותית ומאוד מאוד ייחודית. בטווח המחירים של 239,900 – 297,400 ₪ ( לא כולל תוספת של 3,000 ₪ לצבע מטאלי) מקבלים רכב עם אבזור נוחות ובטיחות מאוד נדיב המעניק איכות נסיעה מאוד גבוהה ונינוחה במחיר נמוך יחסית לתמורה.
בצד השלילה עומדת בעיקר הנדסת אנוש עם מוזרויות צרפתיות אותנטיות
סמל היצרן החדש והפחות מהווה יתרון למי שרוצה רכב איכותי, מופנם וחסרון ולא בולט וחסרון בדיוק מאותה סיבה.
אין ספק שה- DS המודרני מצליח לשמר את ערכי ה- DS המקורית, הוא בעל עיצוב ייחודי, יש לו טכנולוגיה חדשנית ונוחות הנסיעה שלו מעולה.

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי שטרן, היכנסו!