22 דברים שהלוואי שידעתי לפני שעזבתי את הבית של ההורים

כשיצאתי מהבית של ההורים ועברתי לדירת שותפות, לא היה לי הרבה ידע על כביסות, ניקיון, מטבח וחשבונות ארנונה וחשמל. כדי לחסוך לכם את ההלם שחוויתי - הנה 22 טיפים שהלוואי שהיו נותנים לי הרבה קודם

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 02/01/24 16:02 כא בטבת התשפד

22 דברים שהלוואי שידעתי לפני שעזבתי את הבית של ההורים
מעבר דירה, צילום: Africa Studio,Shutterstock

השבוע נפתחה באופן רשמי שנת הלימודים האקדמית, וחוץ מהחזרה לספסל הלימודים סטונדטים רבים, בעיקר בשנה א', יצאו לראשונה מהבית של ההורים אל המעונות או אל דירות השותפים. ברוב טובי החלטתי לחלוק אתכם מניסיוני הארוך (שנה) ולהעניק לכם את כל הטיפים שהלוואי שהיו מספרים לי לפני שעברתי לגור עם שותפות.

1. ארנונה (מילה שעדיין מפחידה אותי) כדאי לשלם בטלפון. אם תשלמו דרך האתר, תצטרכו להתקשר בכל מקרה כדי לעדכן ששילמתם.

2. למרות החרדות שאבא שלכם כנראה הכניס לכם בכל הנוגע להדלקת דוד, המחיר הממוצע להדלקת דוד למשך שעה הוא בסך הכל כ-1.5 שקלים.

3. חשבונות צוברים ריבית. אם לא תשלמו אותם בזמן - כשמתקבל הפירוט החודשי או הדו-חודשי - הם עלולים לעלות לכם יותר. אם אפשר, כדאי להפעיל הוראת קבע וכך לחסוך הרבה כאב ראש. את הפירוט תבקשו שישלחו לכם למייל, כי מי מסתכל היום בדואר?

4. חשבונות המים, הגז והוואי פיי נמוכים במיוחד ביחס לחשבון החשמל, ולכן הקפידו לחסוך דווקא שם. המכשירים הכי יקרים בבית הם מייבש הכביסה ותנור אפייה, שעולים כ-1.8 שקלים לשעה.

חשבונות

חשבונות צילום: EkaterinaNovikova,Shutterstock

5. גזר הוא גם זול וגם נשמר לאורך זמן. במקום למלא את המקרר שלכם בבטטות שיירקבו ויסריחו, תמלאו אותו בגזר ותלמדו לדחוף אותו לכל מתכון.

6. מומלץ תמיד להכין אוכל מזין וטרי, ובכל זאת - תקפידו שתמיד יהיו לכם במקפיא דברים שאפשר לזרוק לתנור ולקבל ארוחה מהירה (ברוקולי, כרובית, שניצל תירס ופיצה מקפיצה). אין לכם מושג מתי תזדקקו לכך.

7. הכסף הגדול שתוציאו הוא לא על הקניות שתערכו בסופר, אלא על ההשלמות הקטנות במכולות - פעם ביום - שגובות מחירים גבוהים הרבה יותר. כדי להימנע מהתופעה עד כמה שאפשר, תכינו לעצמכם רשימת קניות יסודית לפני שאתם יוצאים לסופר. אם אתם מתלבטים על משהו שתאריך התפוגה שלו לא קרוב מאוד, תכניסו אותו לרשימה. עדיף שיישאר מאשר שייקנה במכולת.

8. לכל בית יש שני בלוני גז. כשנגמר לכם בלון אחד (תדעו זאת כשהגז ייסרב להידלק) תפעילו את השני, ובאותו היום תזמינו בלון חדש. למרות שהבלון השני מספיק להרבה מאוד זמן, אתם לא רוצים להיתקע עם שני בלונים גמורים ובלי גז בכלל. אל תשאלו איך אני יודעת.

9. קניות באינטרנט הן דבר מצוין, אבל אל תזמינו ירקות - הם אף פעם לא מגיעים טוב.

קניות באינטרנט

קניות באינטרנט צילום: buryakphoto,Shutterstock

10. דברים ששווה להוציא עליהם כסף: טוסטר, קולפן, שייקר, טוסטר אובן, מסננת.

11. דברים שלא שווה להוציא עליהם כסף: כותש שום, בלנדר מוט, מיקסר חשמלי, מגרדת, נפה.

12. מקרר לא מנקים רק בפסח - אלא אם כן בא לכם דירה מסריחה. תקפידו מדי פעם בפעם להוציא את המצרכים ולהעביר ניגוב על המדפים, זה ישנה את כל התחושה.

13. למכונת כביסה יש יותר מתכנית אחת. לא חייבים להפעיל אותה לשלוש שעות, אפשר גם לרענן מצעים ברבע שעה. המרכך הכי מומלץ - ותודו לי אחר כך - הוא המרכך הסגול של "מקסימה".

14. מגבות מטבח מכבסים בנפרד מהבגדים. לא להתעצל.

15. בגדים שנשארים במכונה יותר מדי זמן אחרי שזו סיימה לפעול, הופכים למסריחים.

מכונת כביסה

מכונת כביסה צילום: brizmaker,Shutterstock

16. הדבר שהכי מסריח בבית הוא לא הפח, אלא הכיור. אם אתם לא רוצים לקום לדירה מסריחה, אל תלכו לישון עם כלים בכיור. כן, גם אם אין לכם כוח.

17. הכלים יוצאים נקיים יותר כששוטפים אותם עם מים רותחים.

18. לכל רהיט, חפץ או משטח בבית יש חומר ניקוי משלו. אל תנקו את השיש עם ריצפז ואל תשתמשו בחומר לניקוי האסלה בשביל המקלחת. תשקיעו עוד קצת כסף כדי לקנות חומר ניקוי ייעודי לכל דבר ותוודאו שהדירה שלכם תהיה נקייה באמת.

19. אף פעם לא הבנתי את הצורך לייבש את הרצפה אחרי ששוטפים וגורפים, בעיקר בקיץ, עד שלמדתי לבד. אם לא עוברים על הרצפה עם סמרטוט יבש עקבות הרגליים משאירות סימנים עליה.

שטיפת רצפה

שטיפת רצפה צילום: fizkes,Shutterstock

20. למרות שקפוא בחוץ, חשוב להקפיד שהחלון בחדר המקלחת לא יהיה סגור תמיד. האדים שיוצאים מהמקלחת עלולים לגרום לרטיבות בקירות והחדר חייב להתאוורר.

21. הנה מוצר שישנה את חייכם: מסנן לכיור. אם אין בכיור שלכם כזה, תשקיעו שקלים בודדים ותקנו את המוצר שיעזור לכם לאסוף את כל הפסולת המגעילה שמצטברת בשטיפת הכלים, בלי להתכלכך ובלי כפפות.

22. אפרופו כפפות: השקעה כלכלית משתלמת. כך תרשו לעצמכם להשתמש באקונומיקה ובחומצות לניקוי האסלה מבלי לפחד על הלק ג'ל.