קונקשן - באסה או הזדמנות לטיול נוסף?

עצירת ביניים מעכבת את החופשה ועלולה לגרום תסכול ועוגמת נפש. מצד שני, היא חוסכת עשרות אחוזים בתקציב של הטיסה ואפשר להפוך אותה לחוויה תיירותית נוספת. אז איך הופכים את הבאסה לסבבה? הנה כל הפרטים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/12/16 13:10 כו בכסלו התשעז

קונקשן - באסה או הזדמנות לטיול נוסף?
יחצ, צילום: יחצ

פערי מחירים בין טיסה ישירה ולא ישירה ליעדים מסוימים בעולם עשויים להגיע לעשרות אחוזים. בעוד הנוסעים נדרשים לשלם את המחיר המקסימאלי האפשרי עבור טיסה ישירה, עצירה בנמלי ביניים חוסכת מאות דולרים במסגרת התקציב. כמובן שהחיסכון גדל ככל שמספר העצירות עולה, ולכן שתי עצירות שוות עוד כמה שקלים במחיר הטיסה.

מצד שני, עצירת ביניים מעכבת את החופשה. היא גורמת תסכול למשפחות עם ילדים ובמסלולים ארוכים במיוחד אף דורשת המתנה של שעות רבות בשדה תעופה סגור. בחלק מהקונקשנים אין אפשרות לעזוב את השדה, לא ניתן לקבל את המזוודות ואפילו הדיוטי פרי לא משהו. לזה יש להוסיף את פערי השעות, את העייפות המצטברת מהטיול בטיסה חזור ואת הלחץ להגיע ליעד בטיסה הלוך.

הופכים את הבאסה לסבבה: המדריך לניצול הקונקשן

המידע הזמין לרשותנו ברשת האינטרנט מאפשר להפוך את הבאסה לסבבה ולנצל את הקונקשן כדי להשיג ערך מוסף מהחופשה. ראשית, כדאי לבדוק מה באמת כרוך באותה עצירת ביניים והאם יש מגבלות ספציפיות. בחלק מהמקרים ניתן להגדיל את משך זמן ההמתנה ולנצל אותו כדי לצאת מהשדה ולטייל בעיר.

בירת רוסיה מוסקבה למשל הפכה בשנים האחרונות ליעד פופולארי לקונקשן, כי היא מחברת בין עשרות יעדים ברחבי אירופה, אסיה והמזרח הרחוק. קונקשן במוסקבה מתאים למי שאין לו אפשרות להזמין טיול מאורגן לרוסיה ולכל מי שרוצה לראות מקרוב את הכיכר האדומה אבל בלי להתאמץ יותר מדי.

הקונקשן הוא הזדמנות לטיול נוסף רק ביעדים שבהם יש אטרקציות קרובות. אין טעם לנסות לנצל את הקונקשן בניו יורק או במומבאי, כי רק הנסיעה לאטרקציה מסוימת יכולה לארוך יותר מזמן ההמתנה המקורי עצמו. חוץ מזה, יש להביא בחשבון את ההשפעה של הקונקשן על התקציב. כדאי למצוא טיסות עם עצירות ביניים ביעדים זולים ולברר כמה יעלה להשתמש בתחבורה ציבורית למרכז העיר.

מתי עצירת ביניים היא מאמץ משתלם?

כולנו היינו רוצים להוסיף כמה שיותר אטרקציות לחופשה השנתית, אבל רק מעטים באמת יכולים להרשות לעצמם את זה. הפתרון הוא כאמור ניצול אופטימאלי של עצירת הביניים והפיכת הקונקשן לטיול בפני עצמו. מצד שני, צריך לבדוק את פערי המחירים המקוריים בין הטיסות ולא להתפתות למחיר הנמוך ביותר.

אפשר לשלב בין טיסות ולרכוש אותן בנפרד כדי לנצל טוב יותר את הנחיתה הזמנית בנמלי תעופה בעולם. את זה עושים תוך התייעצות עם אנשי מקצוע, על סמך המלצות של אנשים שכבר ביקרו במקום ובאמצעות יצירת קשר ישיר עם חברת התעופה.