נעים להכיר: מותג רכב חדש בישראל - הונגצ'י - HONGQI

שמחה רבה, שמחה רבה, אביב הגיע ומותג רכב חדש בא. מותג היוקרה הסיני הונגצ'י מציג את הרכב הראשון שלו, רכב פנאי גדול  E-HS9 

חדשות כיפה מוטי שטרן 10/04/22 12:53 ט בניסן התשפב

נעים להכיר: מותג רכב חדש בישראל - הונגצ'י - HONGQI
צילום: מוטי שטרן

בעבר, השקת מותג רכב חדש בישראל הייתה עניין נדיר. מהפכת הרכב החשמלי פתחה את השער למותגי רכב סיניים חדשים רבים. חברת סמלת יבואנית פרארי, מזראטי, סובארו, פיאט, ג'יפ וראם - מוסיפה יצרן רכב נוסף ליצרני הרכב אותם היא מייצגת בישראל. 

בשונה מהיצרנים הסיניים שהגיעו אלינו בשנים האחרונות, הפעם מדובר ביצרן סיני המייצר רכבי יוקרה. חברת הונגציי (דגל אדום בסינית) היא חלק מקונצרן FAW מהגדולים בסין המייצר רכבים בשיתוף פעולה עם פולקסוואגן וטויוטה ומוכר כ- 3 מיליון רכבים בשנה. 

צילום: איתן קאג'ייה

 

רכבי שרד עבור בכירי השלטון הסיני

חברת הונגצ'י מייצרת רכבים כבר משנת 1953 ומאז מייצרת עבור בכירי השלטון הסיני את רכבי השרד.
ה- E-HS9 בהחלט ממשיך את המסורת של רכבי השרד עם ממדים נדיבים (5.21 מטר אורך, 2 מטר רוחב ו-1.71 מטר גובה ), בסיס הגלגלים הנדיב (3.11 מטר) שייך גם הוא לעולם רכבי השרד וכך גם העיצוב השומר על גריל בולט וגדול עם פסים אנכיים ופס באמצעו הנמתח לעבר מכסה המנוע ויחידות תאורה צרות ואלגנטיות נמתחות משני צדיו - קשה להתעלם מהחזית הדומיננטית הזו... עיצוב צללית הרכב סולידי ומאופיין בקווים ישרים, הרושם מושג באמצעות הממדים הנדיבים וחישוקי 21 אינץ' גדולים. מאחור, סממן העיצוב הבולט הוא תאורה אחורית לרוחב כל הרכב הנמתחת למטה ולצדי הרכב. 

צילום: מוטי שטרן

אווירת רכב השרד נכנסת גם פנימה ומושת באמצעות הממדים הנדיבים אך לא פחות גם בזכות חומרי גלם משובחים כדוגמת עור משובח ועץ אגוז לצד אבזור עשיר ואווירת המושגת באמצעות 4 מסכים גדולים לשליטה ובקרה באביזרי הרכב הרבים. 
הממדים הענקיים מאפשרים הסעת 7 או 6 נוסעים (2 מושבי קפטן בשורה השנייה) בהרווחה. כל השפע הזה שוקל למעלה מ- 2.5 טון ששתי יחידות הנעה חשמליות חזקות מצליחות להזניק את הרכב הגדול והכבד תוך 4.9 או 6.5 שניות מעמידה למאה קמ"ש בהתאם לגרסה.
יחידת ההנעה הבסיסית של ה- E-HS9 מגיעות עם הספק של 435 או 551 כ"ס ועם סוללה בקיבות 84 קווט"ש או 99 קווט"ש מושג טווח של 380 או 441 ק"מ בהתאמה. 
 

צילום: יצרןם ומוטי שטרן

ה- E-HS9 יוצע בשלוש גרסאות: 
Premium - 435 כ"ס, 7 מושבים - 399,000 ש"ח 
Luxury - 551 כ"ס, 7 מושבים - 459,000 ש"ח  
Exclusive - 661 כ"ס, 6 מושבים - 499,000 ש"ח 
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר (8 ב- Exclusive), זיהוי רכבים בשטח מת, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות היקפיות, בלימת חירום אוטונומית והתראת עייפות נהג. 
רשימת אבזור הנוחות עשירה כצפוי וכבר בדגם ה- Premium כוללת: בקרת אקלים עם 4 אזורים, פתיחת תא מטען חשמלית, הגה מתכוונן ומתחמם חשמלית, קיפול חשמלי למושב האחורי, גג פנוראמי ועוד.
בגרסת ה- Luxury מתווספים תאורת Matrix LED ובקרת אקלים עם 6 אזורים.
בגרסת ה- Executive הבכירה מוסיפה מתלי אוויר אדפטיביים 

 יגואר - לנד רובר - מותגים וותיקים מנהל בכיר להנדסת מוצר חדש

אם ברכב פנאי גדול ממתוג יוקרה עסקינן, זו הזדמנות טובה לציין כי תומס מולר, מהנדס בעל ניסיון בעיקר בנושא מערכות סיוע מתקדמות לנהג ונהיגה אוטונומית - תסייע להגשים את חזון ה- Re Imagine לצד Modern Luxury ברכביה החדשים