המדריך המלא כל האמצעים כשרים: איך לנקות את הרכב לפסח?

הרכב הפרטי הוא כבר מזמן שלוחה חיצונית של הבית. אנחנו חיים בתוכו, מקיימים פגישות תוך כדי תנועה וכן - גם אוכלים בתוכו. הנה המדריך השלם כיצד להכשיר את הרכב לקראת פסח, כדי שתוכלו להתניע ולצאת לטייל בנחת

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/22 12:16 ט בניסן התשפב

כל האמצעים כשרים: איך לנקות את הרכב לפסח?
הגיע הזמן לנקות את הרכב, צילום: shutterstock

זה נראה כאילוהמטבח הישראלי הממוצע טובע בימים אלו בתוך חומרי הניקוי הנוצצים והיקרים ביותר שישנם בשוק. פחות תבשילים מצוינים, יותר סאנו ז'אוול בניחוח לימון. בתוך כל המאמץ הסיזיפי לשפשף ולאתר כל פירור חמץ מאחורי הספה, קל לשכוח את החדר הנוסף מחוץ לבית, הרכב המשפחתי.

בעוד שיש כאלו שייזכרו ברגע האחרון ויעמדו בתור הארוך במכון שטיפת הרכב הקרוב לביתם, אחרים ידאגו מראש לנקות את הרכב כדי להימנע מהלחץ ואף יראו בזה הזדמנות חינוכית לרתום את הילדים למאמץ המשפחתי לקבל את פסח כשרים ונקיים מחמץ.

אז איך מנקים את הרכב לפסח?

כמו כל מתכון מוצלח, גם פה דרושה הכנה מדוקדקת של המצרכים והציוד. בסדרת סרטונים מסביר הרב יוסף אלנקווה שכל מה שצריך זה מברשת ניקוי, מברשת שיניים, חומר ניקוי, מטלית, שואב אבק וקצת שרירים כדי להזיז את הכיסאות. נשמע מסובך? זה יותר פשוט ומהיר ממה שזה נדמה.

כדי להפוך את כל ההליך לפשוט וידידותי אפילו יותר, מומלץ תחילה להוציא את כל הציוד הלא הכרחי מהרכב - כן, גם את כוס הקפה הנצחית שיושבת לה ליד מושב הנהג ושקיות החטיפים שהילדים זרקו בטיול המשפחתי האחרון ועד היום לא הייתה לכם הסבלנות לזרוק אותן. קודם כל - היפטרו מהזבל. 

לאחר מכן הרימו את הכיסאות והתחילו לנקות את המשטח בעזרת מברשת הניקוי. אל תיבהלו מכל פירור שלא נתפס - בשביל זה יש את שואב האבק כדי להשלים את המהלך, אבל בשביל היסודיות, וגם בשביל האתגר, צריך להתחיל במברשת.

את מברשת השינייים תשמרו בשביל המסילות הקטנות. כן, גם אותן צריך לנקות. אחרי שתסיימו איתן יש לעבור לשואב האבק ובשביל הפינאלה לרסס חומר ניקוי ולעבור במטלית. פשוט, קליל ואפילו נחמד כמשימה למתבגר שלכם. 

אל תחכו לרגע האחרון

אנשים כל כך מקפידים על ניקיון הבית בכלל, וניקיון המטבח בפרט, שהם דוחים את ניקיון הרכב לרגע האחרון - לילה לפני ליל הסדר, ומרוב לחץ לא מנקים ביסודיות. לכן הרב יוסף אלנקווה מבקש, אפילו מפציר - אל תחכו לרגע האחרון. והכי חשוב - מרגע שהרכב נקי ומוכשר לפסח, אל תיכנסו אליו עם חמץ.

פסח כשר ושמח.