אופל מוקה ויונדאי אלנטרה נחנכו בישראל ואתם חייבים להכיר אותן

אין מועד מתאים יותר מתקופת ערב חנוכה לחנוכת שני דגמים חדשים. אופל מוקה, רכב הפנאי האופנתי המסמל עידן חדש באופל ויונדאי אלנטרה המשפחתית שגם בשוק מוטה רכבי פנאי – יש לה חשיבות אדירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/21 18:03 כ בכסלו התשפב

אופל מוקה ויונדאי אלנטרה נחנכו בישראל ואתם חייבים להכיר אותן
חנוכת אופל מוקה ויונדאי אלנטרה, צילום: מוטי שטרן

אופל מוקה

בהזמנה להשקת (בעצם, חנוכת...) אופל מוקה נרשם שהיא תתקיים בבית צרפת בתל אביב. אופל, היצרנית הגרמנית שהיוותה השלוחה האירופאית של ג'נרל מוטורס (GM) נמכרה לקונצרן פג'ו סיטרואן (PSA) הצרפתיים שהיום מהווים חלק מתאגיד הרכב סטלנטיס המהווה איחוד של תאגיד PSA ופיאט קרייזלר (FCA) וכוללים מותגי רכב צרפתיים, איטלקיים ואמריקאים כמו: פג'ו, סיטרואן, DS, פיאט, אלפא-רומאו, מזראטי, ג'יפ, קרייזלר, דודג' וכמובן את אופל.

בקבוצת לובינסקי, היבואנית החדשה יחסית של אופל רואים בהשקת הדור החדש של המוקה עידן חדש של המותג אופל (שעבר גלגולים רבים בארץ). לעומת הדור הקודם של המוקה שהוצע עם הנעת בנזין, בדור החדש מצטרפת יחידת הנעה חשמלית המכניסה את אופל לעידן החשמל.

קשה להתעלם מעיצוב המוקה עם מכסה מנוע רחב וגבוה שמתחתיו גריל שחור אטום וחלק ובמרכזו סמל הברק של היצרן, בחלק מהגרסאות ניתן לקבל את מכסה המנוע בצבע שחור ובשילוב צבעים בולטים וחישוקים קלים גדולים מתקבלת הופעה מוחצנת ובולטת.

תא הנוסעים ממשיך את המסורת האיכותית של אופל לצד מוטיבים חדשניים כמו בורר הילוכים אלקטרוני זעיר ומסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטליים מחוברים היוצרים מראה חדשני ומודרני.

עיצוב מוחצן במיוחד בצבעים בולטים                                                                           צילום: רונן טופלברג

יחידות ההנעה של המוקה מוכרות מדגמי קונצרן PSA רבים. יחידת ההנעה החשמלית המציע הספק של 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ וסוללת 50 קוט"ש המספיקה לטווח של 338 ק"מ לפי תקן WLTP. מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטר עם 130 כ"ס ו- 23.4 קג"מ מומנט מעביר את הכוח לגלגלים באמצעות תיבת 8 הילוכים פלנטארית.

אבזור הבטיחות זהה בכל רמות האבזור וכולל בלימת חירום אוטונומית, שמירה ותיקון סטייה מנתיב, התראת שטח מת במראות הצד, זיהוי תמרורי מהירות, אורות דרך אדפטיביים, בקרת ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת חניה עם מבט על וחיישני חניה היקפיים.

המוקה תשווק ב-4 רמות אבזור:

בנזין, Elegance (132,990 ₪) – בלם יד חשמלי, מולטימדיה עם יכולת שיקוף לטלפון ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, פנסי LED וחישוקי 17 אינץ'

בנזין ,GS Line (136,990 ₪) – בגרסה זו מתווספים בעיקר פריטי עיצוב כמו גג בצבע שחור, אפשרות למכסה מנוע בצבע שחור (בתוספת תשלום) והגדלת החישוקים ל- 18 אינץ' וגם הגדלת מסך המולטימדיה ל- 10 אינץ' ולוח המחוונים ל- 12 אינץ'

בנזין, Ultimate (141,990 ₪) – בגרסה זו מתווספים יחידות תאורה ראשיות מסוג Matrix Led המאפשרות תאורה מקסימלית ללא סינוור והפרעה לרכבים אחרים ולמושבים ריפודי אלקטרה וחימום למושבים הקדמיים

חשמלית, Ultimate E (158,990 ₪) – ברמת אבזור זו מתווספים חניה אוטומטית, חימום הגה ואפשרות לקירור הרכב מרחוק

למוקה אחריות מקיפה של 4 שנים או 120,000 ק"מ ו- 8 שנים או 160,000 ק"מ למערכות הרכב החשמליות

תא הנוסעים שומר על האופי הגרמני לצד אבזור בטיחות עשיר                                               צילום: רונן טופלברג

יונדאי אלנטרה היברידית

האלנטרה לדורותיה נמצאת אתנו מתחילת שיווק דגמי יונדאי בישראל (בחלק מהדורות שווקה בשמות לנטרה ו- I35) והיתה תמיד אחד מהגדמים החשובים בארץ.

בדור השביעי המגיע מארה"ב מוצעת האלנטרה עם יחידת הנעה היברידית בלבד המוכרת מהאיוניק עם מנוע בנזען בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי מספקת 139 כ"ס ו- 27 קג"מ מומנט משני המנועים ותיבת 6 הילוכים דו-מצמדית. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 22.7 ק"מ לליטר.

עם עיצוב דומיננטי ומידות נדיבות משווקת האלנטרה כ"רכב מנהלים משפחתי"                           צילום: מוטי שטרן

קשה להתעלם מעיצוב האלנטרה עם גריל דומיננטי, קפלי עיצוב לאורך צדי המרכב וצללית רכב קופה עם חלון אחורי המשתפל ומתשלב בדלת תא המטען ויחידות תאורה אחוריות עם קו תאורה לרוחב הרכב.
כרכב משפחתי גאים בכלמוביל בבסיס גלגלים של 272 ס"מ התורם למרווח הפנימי לצד תא מטען בנפח 474 ליטר המתאימים להסעת משפחה על ציודה.
המידות הנדיבות והעיצוב הדומיננטי מובילים את כלמוביל למצב את האלנטרה כ"רכב מנהלים משפחתי".
הרכבים שהשקת (סליחה, בחנוכת) האלנטרה היו מרמת האבזור הגבוהה Supreme עם לוח מחוונים דיגיטלי והגה בעיצוב החדש של יונדאי (אותו פגשנו כבר בסונטה) מרשימים למראה במיוחד בגרסה עם הריפוד הבהיר.

האלנטרה תשווק בשתי רמות אבזור:

Premium (147,990 ₪) – עם אבזור בטיחות הכולל: בלימת חירום אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי, ברה ושירת ניב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ערנות נהג, התראת שכחת ילדים ברכב (המבוססת על אי פתיחת הדלת בתום הניעה כאשר הדלת נפתחה בתחילת הנסיעה) ותאורה אדפטיבית.

אבזור הנוחות בגרסה זו כולל: התנעה מרחוק משלט הרכב, פתיחת תא המטען בקרבה לרכב, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה עם יכולת שיקוף הטלפון בגודל 8 אינץ' וכניסה והנעה ללא מפתח

Supreme (149,990 ₪) – בגרסה זו מתווספים לאבזור הבטיחות: מערכת אקטיבית למניעת יציאה מחניה בשטח לא פנוי והתראה על רכב בשטח מת ומניעה אקטיבית של כניסה לנתיב לא פנוי. מערכת זו מתריעה גם על תיחת דלתות הצד כאשר הדרך לא פנויה.
אבזור הנוחות כולל בנוסף: טעינה אלחוטית לטלפון, לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת LED, גג שמש חשמלי וחישוקי 17 אינץ' (לעומת 16 אינץ' ב- Premium).

ייצור האיוניק יסתיים בתחילת 2022 ובכלמוביל רואים באלנטרה ההיברידית את מי שנכנסת לנעליים הגדולת של האיוניק המצליחה ששיווקה ייפסק ברבעון הראשון של 2022

מרווח הגלגלים ותא המטען מתאים לייעוד האלנטרה כמשפחתית, העיצוב קורץ לקטגוריה גבוהה יותר

מרווח הגלגלים ותא המטען מתאים לייעוד האלנטרה כמשפחתית, העיצוב קורץ לקטגוריה גבוהה יותר צילום: מוטי שטרן