הפרארי שאחרי הקורונה – השקת אולם התצוגה החדש של פרארי

הקורונה עדיין לא מאחורינו, אך למרות התחזיות הקודרות בתחילת המגיפה, מספר המכוניות החדשות שעלו על הכביש הצליח להכות את התחזיות הקודרות. בסמלת המייבאת גם את מותג הרכב פרארי ניצלו את ההשקה לסכם את התקופה

חדשות כיפה מוטי שטרן 10/05/21 10:25 כח באייר התשפא

הפרארי שאחרי הקורונה – השקת אולם התצוגה החדש של פרארי
 פרארי SF90, צילום: יצרן

רוב המכוניות שמייבאת סמלת הם רכבי נישה. פיאט דוקאטו המסחרית הגדולה והטנדרים הגדולים של RAM מייצגים אותה בהצלחה בתחום המסחרי. סובארו (עם האבולטיס ושאר אחיותיה הקטנות) ויצרן הרכב JEEP המיתולוגי (שלפני שנתיים בחנו את יכולותיו בשטח בלי פשרות) מייצגים אותה בתחום רכבי הפנאי, כאשר נתח השוק של שי המותגים מסך מכירות הרכבים עם הנעה כפולה עומד על 33%.
בנישת רכבי הספורט מיוצגת סמלת עם המותגים האיטלקיים אלפא רומיאו, מזראטי ופרארי המציגים צמיחה של מאות אחוזים במסירות

 אולם התצוגה המרשים של פרארי בהרצליה

 אולם התצוגה המרשים של פרארי בהרצליהצילום: מוטי שטרן

רכבי פרארי נמכרים בישראל מזה עשור שבמהלכן עלו על הכביש כמאה רכבי פרארי. בשנה האחרונה עברה הבעלות המלאה על זיכיון יבוא פרארי לסמלת ועד לאחרונה פעילות המכירה התבצעה באולם תצוגה משותף עם מזראטי. עכשיו, זוכה פרארי לכבוד הראוי לה ומקבלת אולם תצוגה משלה.
אולם התצוגה הממוקם (איך לא) בהרצליה פיתוח מציג מרהיב ומרשים וכמובן הצבע האדום המזוהה עם היצרנית דומיננטי בו וכולל תצוגה של מושבי הרכב, חישוקים קלים, צבעי ריפוד העור למושבים וצבעי מרכב.

יחידת ההנעה המרשימה מספקת לא פחות מ- 1,000 כ"ס ואפילו טווח חשמלי של 20 ק"מ

יחידת ההנעה המרשימה מספקת לא פחות מ- 1,000 כ"ס ואפילו טווח חשמלי של 20 ק"מצילום: מוטי שטרן

כוכבת ההשקה היתה הפרארי SF90 סטרדאלה המרהיבה אשר מצטרפת למגמת המעבר לרכבים היברידיים ומלבד מנוע הבנזין בנפח 4 ליטר בתצורת V8 המספק 780 כ"ס ומומנט מרבי של 80 קג"מ, כוללת 3 מנועים חשמליים המוסיפים עוד 220 כ"ס ומעמידים את ההספק הכולל על 1,000 כ"ס!!!
יחידת ההנעה החזקה הזו מספקת ביצועים מרשימים של מהירות מרבית המובלת ל- 340 קמ"ש "בלבד", תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 2.5 שניות ומעמידה ל-200 קמ"ש ב- 6.7 שניות בלבד. טעינה של המצבר תאפשר טווח נסיעה חשמלי של 20 ק"מ.

הפרארי SF90 מרשימה מכל זווית

הפרארי SF90 מרשימה מכל זוויתצילום: מוטי שטרן

מחיר ה- SF90 מתחיל ב- 3,650,000 ₪ לפני תוספות עיצוב, שיפור ביצועים ואבזור יכולים להביא את מחיר הרכב לעבור את סף ה- 4 מיליון ₪... (רכב אחד בגרסה הפתוחה כבר הוזמן במחיר של 4.5 מיליון ₪).
צבר ההזמנות הנוכחי של רכבי פרארי עומד על 24 רכבים והיבואנית ויצרן הרכב תומכים גם באספקה (וייצור חלפים) של רכבי אספנות.

כצפוי, תא הנוסעים מאוד מרשים ומשדר אווירת ביצועים ספורטיבית

כצפוי, תא הנוסעים מאוד מרשים ומשדר אווירת ביצועים ספורטיביתצילום: מוטי שטרן

לרגל חנוכת אולם התצוגה (וגם בגלל הקורונה) הובא רכב אחד מדגם ה- SF90 לזמן קצר לארץ), זו היתה הזדמנות להתרשם מהעיצוב המרהיב ומתא הנוסעים המאוד מרשים לצד האווירה הספורטיבית שמשדרים המנוע האחורי אשר ניתן להביט בו מהחלון האחורי ומעיצוב ההגה ומערך ההילוכים המזכירים את תעלות מעבר ההילוכים הידניים ברכבים ההיסטריים של היצרן.