נסיעת מבחן: השקת סובארו אבולטיס - Evoltis

האבולטיס, רכב הפנאי הגדול של סובארו מגיע לארץ בתצורת 7 או 8 מושבים, מידות נדיבות ואבזור עשיר לצד יחידת הנעה חזקה המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים

חדשות כיפה מוטי שטרן 04/11/20 20:38 יז בחשון התשפא

נסיעת מבחן: השקת סובארו אבולטיס - Evoltis
סובארו אבולטיס, צילום: היצרן

סובארו, מותג הרכב שהיה מילה נרדפת למכונית משפחתית בעברית מוכר בעיקר בזכות הרכבים השפחתיים דוגמת הלאונה (DL) והאימפרזה, רכב המנהלים לגאסי והג'אסטי הקטנה. בשנות ה-90 הצטרף הפורסטר, האאוטבק ומאוחר יותר ה-XV שבנוסף למוניטין האמינות של סובארו, צברו מוניטין בזכות רמת העבירות הגבוהה שלהם. בעשור הראשון של המילניום שווק הטריביקה (9B) רכב פנאי גדול עם 7 מושבים (שמעט יחידות ממנו נמכרו). כך שאפשר לומר שהאבולטיס הוא אבולוציה לטריביקה...

מידות האבולטיס נדיבות ועומדות על אורך כולל של כמעט 5 מטרה (499.8 ס:מ), 193 ס"מ רחוב וגובה של 189.1 ס"מ, ביחד עם בסיסללת שתי מ גלגלים של 289 ס"מ נוצר שפע של מקום היכול לאכלס 7 או 8 נוסעים ועדיין נותר מקום למטען בנפח של 498 ליטר מרשימים.

בזכות מידות נדיבות לאבולטיס 8 או 7 מושבים ותא מטען גדול

בזכות מידות נדיבות לאבולטיס 8 או 7 מושבים ותא מטען גדולצילום: היצרן

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.4 ליטר המפיק 260 כ"ס ו-28.2 קג"מ כבר ב- 2,000 סל"ד. הכוח העצום עובר לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים רציפה עם 8 "הילוכים" מתוכנתים. עם משקל עצמי של למעלה משני טון, צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 12.6 ק"מ לליטר.

האבולטיס תשווק בשתי רמות גימור:

  • לימיטד, 8 מושבים – 299,000 ₪
  • לקשרי, 7 מושבים – 329,900 ₪

אבזור הבטיחות כולל בכל הגרסאות את מערכת EYESIGHT הכוללת 2 מצלמות מעל המראה המרכזית היודעות לזהות גם הולכי רגל, 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון "זחילה בפקקים", ניטור מרחק לפנים ובלימת חירום אוטומטית, התראת "שטח מת" ותנועה חוצה לאחור, חיישני נסיעה לאחור עם בלימה אוטומטית, מצלמת רוורס, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכז הנתיב ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.

2 המצלמות במערכת EYESIGHT משפרת את הבטיחות

2 המצלמות במערכת EYESIGHT משפרת את הבטיחותצילום: היצרן

אבזור הנוחות כולל בגרסת הלימיטד בעלת 8 המושבים (2+3+3): תאורת LED מלאה, גג שמש פנורמי, חלונות אחוריים כהים, חישוקי סגסוגת קלה 20", ספוילר אחורי, דלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית. בתוך תא הנוסים תמצאו: מושבי עור יוקרתיים, בקרת אקלים מפוצלת 3 אזורים, תאורת אווירה יוקרתית (בדגם ה-LUXURY), ווילונות הצללה בדלתות, חימום מושבים שורה ראשונה ושנייה, מושבים קדמיים חשמליים עם אפשרות הארכת בסיס המושב ב-6 ס"מ, בלם חנייה חשמלי, 6 שקעי USB, 19 מחזיקי כוסות, מערכת מולטימדיה מסוג HARMAN-KARDON הכוללת 14 רמקולים ומסך בגודל 8 אינץ' עם יכולת שיקוף לטלפון Androd Auto / CarPlay ו-.KEYLESS.
בגרסת הלקשרי בעלת 7 מושבים (2+2+3) מתווספים גם:
חיישני גשם, קיפול מראות חשמלי, אוורור למושבים הקדמיים, מצלמת מראה מרכזית, מצלמת נסיעה קדמית, מושבי קפטן בשורה שניה ותאורת אווירה.

גרסת הלימטד בעלת 8 המושבים מציעה שילוב נדיר של רכב פנאי עם 8 מושבים

גרסת הלימטד בעלת 8 המושבים מציעה שילוב נדיר של רכב פנאי עם 8 מושביםצילום: היצרן

האבולסיס מציע שילוב נדיר של רכב פנאי ושמונה מושבים (לצד שברולט טראוורס) ביחד עם ערכי סובארו: אמינות ויכולת שטח בגרסת הלימיטד. גרסת הלקשרי עם 7 מושבים פחות ייחודית ומתחרה בעיקר באקספלורר של פורד ומציגה יתרון במחיר פחות גבוה.