מבחן דרכים - אופל קרוסלנד X

אופל קרוסלנד X תוצר שיתוף הפעולה והבעלות החדשה של אופל הוא הנציג שלה בקטגוריית הג'יפונים הצפופה – איך הוא מייצג אותה? כל הפרטים בפנים.

חדשות כיפה מוטי שטרן 07/06/18 10:14 כד בסיון התשעח

מבחן דרכים - אופל קרוסלנד X
אופל קרוסלנד X, צילום: מוטי שטרן

לפני פסח השיקה יבואנית אופל שני רכבים חדשים: קרוסלנד X וגראנדלנד X המצטרפים למוקה X וביחד מהווים את סדרת רכבי הפנאי של אופל המאופיינת בתוספת X לשם הדגם.

הקרוסלנד X הוא מראשוני פירות שיתוף הפעולה בין אופל לקבוצת פג'ו סיטרואן והוא בן דוד לנציגי פג'ו וסיטרואן בקטגוריית ה- B-SUV: פג'ו 2008 וסיטרואן C3 AirCross והוא חולק עימם שלדה ויחידות הנעה.
מתחריו של הקרוסלנד הם: סיאט ארונה, סוזוקי ויטארה, רנו קפצ'ור, הונדה HRV, יונדאי קונה ועןד.
רכבי ה-  SUVמחליפים בהדרגה את רכבי ה-MPV וכמוהם הקרוסלנד מחליף את המיקרו-וואן של אופה – מריבה.
הקרוסלנד מוצע עם יחידת הנעה אחת, מנוע 1.2 ליטר טורבו ותיבת 6 הילוכים אוטומטית ובשתי רמות אבזור Enjoy  הבסיסית ב- 119,900 ₪ ומעליה Innovation ב- 129,900 ₪ עם אפשרות לחבילות אבזור פרימיום ופרימיום פלוס שעלותן 5,000 ₪ ו-7,500 ₪ (בהתאמה) ונכון למועד המבחן מוענקת עליהן הנחת השקה בת 5,000 ₪.
כמעט כמו תמיד, רמת האבזור של רכב המבחן היתה Innovation עם חבילת פרימיום פלוס שמחירה לאחר הנחה הוא 132,400 ₪.

עם בת הדודה פג

עם בת הדודה פג'ו 2008צילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

הקרוסלנד מאמץ את שפת העיצוב הנוכחית של אופל עם גריל אנכי אשר במרכזו סמל אופל המצוי בין שתי כנפי כרום ומצדיו פנסי חזית עם חתימת LED מסוגננים הנמתחים לצדדים, בתחתית הפגוש דמוי מגן גחון בצבע כסוף, את מסגרות דלתות הצד ממכסה המנוע ועד מתחת לקורה האחורית מקיפה מסגרת אלומיניום כמו באדם ובאסטרה סטיישן. בצדי הרכב, קו חלונות גבוה וקשתות גלגלים מאסיביות שחורות המקיפות את גלגלי 17 האינץ' הנאים וסף תחתון שחור התורמים לתדמית רכב שטח, אך היעדר מסילות גג מבהיר שלא מדובר ברכב שטח קשוח. מאחור פנסים אופקיים מתחת לחלון האחורי ובתחתית הפגוש האחורי מגן גחון כסוף שמוסיף את חלקו לתדמית רכב השטח.
המבנה העגלגל של הקרוסלנד לא תואם לתבנית רכב השטח הקלאסי וביחד עם צבעי השחור לבן של רכב המבחן יותר נכון להגדיר את העיצוב כ"חמוד"...

עיצוב חיצוני עגלגל עם סממני שטח

עיצוב חיצוני עגלגל עם סממני שטחצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב פנימי ואבזור

העיצוב החיצוני החמוד של הקרוסלנד נשאר בחוץ ובפנים העיצוב מזכיר מאוד את העיצוב הפנימי של האסטרה עם כמה קריצות צרפתיות בכפתור בלם היד הממוקם למעלה ולא בקצה הידית, כמקובל (ודורש הסתגלות קלה), מתגי החלונות מוכרים מדגמי פג'ו וכך גם מהלך ידית ההילוכים.
החלונות הגדולים מכניסים המון אור לתא הנוסעים (וברכב המבחן גם לגג הפנוראמי תרומה נכבדת לכך, ווילון הגג לא אטום לגמרי וגם כשהוא סגור – חודר דרכו אור, אני נסעתי באמצע היום וזה לא הציק לי). בכל המקומות אליהם מגיעה היד – הפלסטיק איכותי, רך ונעים למגע. ההגה, לוח השעונים ומערכת המולטימדיה מוכרים מהאסטרה (וזו מחמאה). מימד הגובה הנדיב מאפשר כניסה ויציאה נוחים ותורם רבות לתחושת המרווח במושב האחורי שיאכלס שני מבוגרים בקלות, אך לשלושה יהיה קצת צפוף. בשורה הקדמית ייהנו הנוסעים מרחב בכל המימדים (רכב המבחן צויד בכיונון חשמלי חלקי לשני המושבים הקדמיים – אבזור שאינו מופיע במפרט וכך גם האפשרות הארכת בסיס המושבים), בתא המטען רצפה כפולה וברמת האבזור Innovation ניתן להזיז קדימה את שני חלקי המושב האחורי עד 15 ס"מ ולהגדיל את תא המטען מ-410 ליטר ל-520 ליטר מרשימים.
בהשקה הדגישו את העובדה שאבזור הבטיחות והמולטימדיה הם מקוריים ולא מתקינים שום דבר בארץ... ברכב המבחן הותקנה עריסה לטלפון בצורה שחוסמת את פתח המזגן הימני מרכזי לחלוטין – מומלץ לוותר עליה...
כבר ברמת האבזור Enjoy יש בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה מקורית בגודל 7 אינץ' עם קישוריות Android Auto / Apple CarPlay, חיישן אורות ואבזור בטיחותי עשיר OpelEye הכולל בקרת סטייה מנתיב,ניטור מרחק לפנים, זיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית, בדיקת ערנות נהג מצלמת רוורס וחיישנים קדמיים ואחוריים – בהחלט מרשים.
רמת האבזור Innovation מוסיפה שילוב שני צבעים למרכב, הטענה אלחוטית לטלפון, חיישני גשם ובקרת אקלים מפוצלת.
חבילת פרימיום מוסיפה גג פנוראמי לא נפתח, פתיחה והנעה ללא מפתח (אשר דורשת נגיעה בידית הנהג לנעילה ופתיחה ולא מסתפקת בקרבה/התרחקות). וחבילת פרימיום פלוס מוסיפה הגדלת המסך ל- 8 אינץ' ותצוגה עילית (מעולה) על החלון של מד המהירות ועוד.

תא נוסעים איכותי ואבזור עשיר

תא נוסעים איכותי ואבזור עשירצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

כאמור, הכניסה לרכב נוחה מאוד והשהיה בתא הנוסעים המואר נעימה. בזכות שפע הכיוונים קל להגיע לתנוחת נהיגה נוחה (אך משענת היד מקשה על חגירת החגורה). מנוע הטורבו משולש הצילינדרים בנפח 1.2 ליטר בעל הספק של 110 כ"ס ומומנט מרשים של 20.9 קג"מ המושגים כבר ב-1,500 סל"ד המעבירים את הכוח לגלגלים באמצעות תיבת 6 הילוכים של אייסין מוכרת מדגמי פג'ו וסיטרואן וכמוהם מאפשרת תנועה זריזה בכל מצב. בתחילת נסיעה עד שהמנוע מתחמם ולעיתים ברמזורים – מנוע 3 הצילינדרים יוצר רעידות קלות, אך בנסיעה אין בכלל רעידות.
התנוחה הגבוהה תורמת לתחושת שליטה ומאפשרת השתחלות בבטחה בין המכוניות. בזכות מצלמת רוורס עם מבט ציפור קל לנווט את הקרוסלנד לחניות צפופות. למרות המרכב הגבוה, הקרוסלנד יציב מאוד בכל דרך והוא מאוד צפוי ומשרה בטחון לנהג.
נוחות הנסיעה משלבת קשיחות גרמנית ונוחות צרפתית והנסיעה נעימה גם לאורך זמן.
צריכת הדלק בנסיעה הכוללת נסיעות בינעירוניות ופקקים עמדה על 12 ק"מ לליטר.

קל להגיע לתנוחת ישיבה נוחה ונסיעה נוחה

קל להגיע לתנוחת ישיבה נוחה ונסיעה נוחהצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

אופל קרוסלנד X מצטרף חדש לקטגוריית הקרוסאוברים הקטנים – B-SUV. אם בעבר, קרוסאובר קטן דרש התפשרות במרווח, באבזור ובאיכות תא הנוסעים, הדור החדש של הקרוסאוברים הפך לאיכותי ומרווח יותר ובכך גם להגיוני יותר. המתחרה המאתגר ביותר של הקרוסלנד הוא סיאט ארונה הזול ממנו ב-10,000 ₪ וכולל אפילו בקרת שיוט אדפטיבית (אך דורש התקנת MobilEye).
הקרוסלנד מציע יתרון של תא מטען ותא נוסעים גדולים יותר ואינו דורש התקנת MobilEye.
ההכרעה ביניהן אינה חד משמעית – אך ניתן בהחלט לומר שהקרוסלנד הוא ממובילי הקטגוריה וזהו אחד הרכבים שרוכש קרוסאובר קטן צריך לבחון לפני רכישה.  

 

לכל נסיעות המבחן של מוטי שטרן!