מבחן דרכים - השקת סיטרואן קקטוס המחודש

יצרנית המכוניות סיטרואן חוגגת 100 שנה. סיטרואן קקטוס המחודש הוא הסנונית הראשונה לרכבי סיטרואן שיושקו בארץ בשנת המאה לסיטרואן

חדשות כיפה מוטי שטרן 10/03/19 11:55 ג באדר ב'

מבחן דרכים - השקת סיטרואן קקטוס המחודש
השקה ראשונה בשנת המאה לסיטרואן, צילום: מוטי שטרן

במאה שנות קיומה של יצרנית הרכב סיטרואן – המכוניות שיוצרו על ידה התאפיינו בעיצוב פורץ דרך, חדשנות טכנולוגית וכמובן, רמת נוחות יוצאת דופן. לאולם התצוגה של סיטרואן בה התקיימה ההשקה הובאו רכבי סיטרואן ישנים וישנים יותר: דה-שבו, טרקסיון ו- C6 המייצגים נאמנה את ערכי המותג.

מאה שנות סיטרואן טרקסיון, דה-שבו ו- C6

מאה שנות סיטרואן טרקסיון, דה-שבו ו- C6צילום: מוטי שטרן

 

כשהוצג בשנת 2014 סיטרואן C4 קקטוס היה צריך לייצג את סיטרואן הן כמכונית משפחתית קומפקטית והן כג'יפון והצליח לעשות זאת באמצעות צללית ארוכה ונמוכה מצד אחד ומוטות גגון וכריות ה- AirBump בצדי הרכב, מאידך.

סיטרואן C3 AirCross מייצג את סיטרואן בפלח הג'יפונים הקטנים ועתה, לאחר מתיחת הפנים – הקקטוס מייצג את סיטרואן בפלח המשפחתיות הקומפקטיות. זו הסיבה שעיצובו הפך לשגרתי וקל יותר לעיקול... מוטות הגגון הוסרו וכריות ה- AirBump שכיסו חלק ניכר מהדלתות צומצמו וירדו לתחתית הדלתות. קשתות הגלגלים עדיין שחורות ובולטות וכך גם החישוקים הנאים (שמזכירים לי גלגלי רכב צעצוע). גם החזית שמרה על המאפיין העיקרי של "3 קומות", אך בין פנסי ה-LED העליונים נוסף גריל צר ןמשולב בו סמל סיטרואן. מאחור, השינוי הבולט הוא הוויתור על חיפוי פלסטיק בין הפנסים שהפכו מרבועים לאופקיים וצרים.

ישן לעומת חדש, העיצוב הפך לקל יותר לעיקול והוא יותר משפחתי קומפקטי

ישן לעומת חדש, העיצוב הפך לקל יותר לעיקול והוא יותר משפחתי קומפקטיצילום: מוטי שטרן

 

בתוך תא הנוסעים שומר הקקטוס על מאפייני העיצוב שלו: צמד מסכים המשמשים כלוח שעונים וכמערכת מולטימדיה, תא הכפפות בצורת מזוודה הנפתח כלפי מעלה, ידיות דלתות בצורת ידית מזוודה. לחלונות האחוריים עדיין פתיחה של חרך החוצה ופתח מיזוג ימני קדמי לא קיים.

המאפיין העיקרי של סיטרואן ימשיך להיות נוחות הנסיעה – Citroen Advanced Comfort ובקקטוס המחודש זה בא לידי ביטוי במושבים נוחים ותומכים, מערכת מתלים המכוילת לנוחות נסיעה מקסימלית, מרווח פנימי גדול (יחסית לממדי הרכב), חלונות גדולים, איכות חומרים טובה, בידוד רעשים, קלות שימוש, מערכות סיוע לנהיגה ובידוד רעשים.

בתא הנוסעים נשמרו המאפיינים הייחודיים של הקקטוס

בתא הנוסעים נשמרו המאפיינים הייחודיים של הקקטוסצילום: מוטי שטרן

 

הקקטוס ישווק בשתי רמות אבזור:
FEEL (109,990 ₪) הכוללת: חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם תצוגה על המסך, מראה מתכהה אוטומטית נגד סנוור, פנסי ערפל בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת מולטימדיה בגודל 7 אינץ' עם קישוריות לטלפון (ניתן להוסיף בהתקנה מקומית את לובינסקי טאצ') הכוללת מצלמה אחורית. בגרסת SHINE PK (114,990 ₪) מתווספים: כיוונון לגובה של המושבים הקדמיים עם מרקם המשפר את הנוחות, חלונות אחוריים כהים, חישוקים קלים, קיפול מראות חשמלי ופתיחה והנעה ללא מפתח.

ראויה לציון העובדה שאבזור הבטיחות אחיד בשתי הגרסאות וכולל: 6 כריות אוויר, מערכת בדיקת ערנות נהג, בקרת תאורה אוטומטית, התראת סטייה מנתיב, מערכת ניטור מרחק מקדימה, בלימת חירום אוטונומית וזיהוי רכב בשטח מת במראות (נדירה ברמות מחיר אלה).

קקטוס, גדולה מסופר מיני אך קטנה ממשפחתית קומפקטית

קקטוס, גדולה מסופר מיני אך קטנה ממשפחתית קומפקטיתצילום: מוטי שטרן

 

יחידת ההנעה מוכרת מדגמים רבים בקבוצת פג'ו, סיטרואן ואופל והיא כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1,200 סמ"ק בעל הספק של 110 כ"ס ו- 20.9 קג"מ מומנט ותיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית תוצרת AISIN היפנית.

אומנם הקקטוס אמור לייצג את סיטרואן בפלח המשפחתיות הקומפקטיות, אך עם בסיס גלגלים באורך 260 ס"מ, רוחב של 173 ס"מ ותא מטען בנפח 358 ליטר – ממדיו ממקמים אותו בחלק התחתון של הקטגוריה. הקקטוס ממוצב הן מבחינת ממדים ומחיר בין רכבי הסופר מיני למשפחתיות הקומפקטיות ומציע אבזור בטיחותי עשיר (כולל זיהוי רכב בשטח מת במראות) ורשימת אבזור ארוכה כבר בגרסת הבסיס, לחובתו עומדים החלונות האחוריים שאינם נפתחים לגמרי והיעדר פתח מיזוג קדמי ימני.

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי, היכנסו