מבחן דרכים - סיטרואן C3 AirCross

בהשקה הרשים אותנו העיצוב של ה- AirCross, אחרי שהסתכלנו בקנקן – במבחן הדרכים הסתכלנו גם במה שיש בתוכו.

חדשות כיפה מוטי שטרן 17/10/18 12:43 ח בחשון התשעט

מבחן דרכים -  סיטרואן C3 AirCross
סיטרואן C3 AirCross, צילום: מוטי שטרן

עד לאחרונה, כאשר בחרה סיטרואן לכלול בשם הדגם את המילה "פיקאסו" – היה ברור כי מדובר בגרסה הפרקטית והשימושית לדגם עליו הוא מבוסס: המיניוואן של C4 המשפחתית – C4  פיקאסו (והגרסה הארוכה שלו – סיטרואן C4 גראנד פיקאסו) והמיקרו וואן של הסופר מיני C3 – C3 פיקאסו. כמו קטגוריית המיניוואנים, גם קטגוריית המיקרוואנים אליה השתייך ה- C3 נכנעה לאופנת הג'יפונים וגם המיקרוואן הקטן של סיטרואן הפך לג'יפון מבוסס סופר מיני.
בזכות מנוע דיזל מוצלח, חלל שימושי ומחיר נוח, זכה סיטרואן C3 פיקאסו להצלחה רבה בשוק המוניות ואף שימש כרכב טכנאים קטן (של בזק). בהשקת סיטרואן C3 AirCross אשר מחליף את ה- C3 פיקאאסו ניתן דגש רב על אפשרויות העיצוב המגוונות המאפשרות התאמת העיצוב לפי הטעם האישי של הלקוח לצד שימושיות גבוהה ובחו"ל הוא מוצע גם עם מערכות אלקטרוניות המשפרות את הנסיעה בשטח..
ה- AirCross משווק עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית (יחידת הנעה זו משמשת מגוון רחב של דגמי פג'ו, סיטרואן כמו פג'ו 208, 2008, סיטרואן קקטוס ו- C3 עליה מבוסס ה- AirCross ומאז רכישת אופל גם את הקרוסלנד X החולק עמה מכלולים משותפים רבים) ובשתי רמות אבזור: FEEL שמחירה 121,900 ₪ ו- SHINE שמחירה 129,900 ₪.
רכב המבחן היה ברמת האבזור הבכירה SHINE עם חבילת Color Pack אשר הוסיפה לרכב הלבן גג שחור ונגיעות עיצוב בצבע כתום המוסיפות המון לעיצוב.

סיטרואן C3 AirCross

פיקאסו הדגם המוחלף, C3 עליה הוא מבוסס והאח קקטוסצילום: מוטי שטרן


עיצוב
"חמוד" – זוהי המילה הטובה והמדוייקת ביותר לתיאור עיצוב ה- AirCross. הפרופורציות בין אורך הרכב (415 ס"מ) הקצר יחסית ומימד גובה נדיב (164 ס"מ), החישוקים הקלים בעיצוב הדומה לגלגלי מכונית צעצוע המוקפים בקשתות גלגלים בולטות עם קצוות פלסטיק שחורים ו"אף" בולט מזכירים מאוד מכונית צעצוע. רכב המבחן הגיע בצבע לבן וחבילת ה- Color Pack מוסיפה גג שחור בשילוב נגיעות כתומות במראות, פסי הגגון, מסגרת הפנסים הקטנים, מסגרת כתומה לסמל סיטרואן בגלגלים ומדבקת "תריס ונציאני" בחלונות הצד בקורה האחורית ואיתה ה- AirCross פשוט עוד יותר חמוד.

סיטרואן C3 AirCross

כתמי הצבע של חבילת Color Pack תורמים המון למראה החמוד של הרכבצילום: מוטי שטרן


תא נוסעים ואבזור
למרות האורך הכולל הקצר ובזכות הגובה הנדיב – תא הנוסעים מרווח מאוד ומאפשר ישיבה נוחה לארבעה נוסעים מבוגרים. החלונות הגדולים מכניסים המון אור פנימה. חבילת ה- Color Pack נכנסת לתוך תא הנוסעים ופתחי המזגן צבועים בכתום וחלקים מההגה צבועים גם הם בכתום. הצבע הכתום מופיע גם לרוחב ריפודי המושבים הבהירים  – שילוב הצבעים הזה יותר תא נוסעים שכיף להיות בו.
איכות החומרים בתא הנוסעים כמקובל בקטגוריה אינה גבוהה אך שילוב הבד בדשבורד מחפה על כך (לא יודע עד כמה זה פרקטי לאורך זמן...).

סיטרואן C3 AirCross

כתמי הצבע נכנסים לתא הנוסעים המאובזר, המרווח והשימושיצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך
יחידת ההנעה של ה- AirCross כוללת מנוע 3 צילינדרים טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר בעל הספק של 110 כ"ס ו- 20.5 קג"מ מומנט בשילוב תיבת 6 הילוכים אוטומטית. למנועי 3 צילינדרים יש נטייה לרעוד בסיבובי סרק ותחילת נסיעה, אך ב- AirCross הן כמעט ולא מורגשות. 
ה- AirCross הוא רכב המיועד לספק נסיעה נינוחה ונעימה והוא עושה זאת בצורה מרשימה. השילוב של מושבים נוחים, בידוד רעשים מצוין ומתלים רכים מעניק לנהג ולנוסעים נוחות נסיעה גבוהה. כיף לנסוע איתו בכבישים מהירים, אך בנסיעה בכבישים מפותלים המתלים הרכים בשילוב מרכב גבוה הרכב רוכן וממש דוחק בנהג להוריד את מהירות הנסיעה. בעיר, בזכות המתלים הרכים נוחות הנסיעה טובה ורק פגעי כביש רציניים יטלטלו את הרכב. ה- AirCross שומר היטב על המוניטין הגבוה שצברה סיטרואן בתחום נוחות הנסיעה. 
תיבת ההילוכים יעילה ומנצלת את מלוא כוח המנוע ובזכותם הביצועים טובים מאוד וצריכת הדלק המשולבת היתה 13 ק"מ לליטר. מעבר למצב ספורט מתבצע באמצעות מתג כמעט נסתר (וכך גם החיווי) ומשפר את התאוצה, אך האופי הנינוח של הרכב כמעט ולא מצריך שימוש בו.

סיטרואן C3 AirCross

ה-AirCross  שומר על מוניטין נוחות הנסיעה הגבוה של סיטרואן
צילום: מוטי שטרן

 

סיכום
סיטרואן C3 AirCross מצטרף לקטגוריית הג'יפונים הקטנים (B-SUV). העיצוב שלו הוא לא של ג'יפון קלאסי אלא מזכיר יותר מיקרוואן שימושי עטוף באריזה עם עיצוב שקשה להישאר אדישים אליו.
לדעתי, היתרון הבולט שלו הוא תא נוסעים מרווח ויעיל לצד נוחות נסיעה מעולה ואבזור בטיחות ונוחות עשיר.
המחירים שלו גבוהים יחסית לסיאט ארונה וקיה סטוניק, אך ניתן להשיגו במבצעים במחיר מוזל ההופך אותו למשתלם יותר.
כמו שאר דגמי סיטרואן, גם ל- AirCross אחריות ל-5 שנים או 120,000 ק"מ.
 

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי שטרן