מבחן דרכים - השקת אאוטלנדר PHEV

מיצובישי אאוטלנדר - (PHEV (Plugin Hybrid Electric Vehicle הוא תחנת כוח על גלגלים, מנוע הבנזין שלו משמש לטעינת הסוללות, לאספקת חשמל בקמפינג השנתי וביפן למודת רעידות האדמה גם כגנרטור במקרה ותשתית החשמל נפגעה

חדשות כיפה מוטי שטרן 04/03/19 11:23 כז באדר א'

מבחן דרכים - השקת אאוטלנדר PHEV
מיצובישי אאוטלנדר PHEV, צילום: מוטי שטרן

את מיצובישי אאוטלנדר עם 7 מקומות אין צורך להציג, הוא רכב 7 המקומות הנמכר ביותר והוא נמכר עם נעה קדמית או הנעה כפולה במגוון רחב של רמות גימור. מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוא האח החדשני, הירוק והעתידני של האאוטלנדר המוכר. הוא נמכר בארץ מזה כחמש שנים וכמו אחיו גם הוא עבר שינויי עיצוב שהפכו אותי מברווזון סתמי לברבור מעוצב.

ההשקה של מיצובישי אאוטלנדר PHEV נערכה באולם התצוגה החדש של מיצובישי בת"א והודגשו בה הזהות המותגית של מיצובישי כיצרן המתמקד ברכבי פנאי (SUV) הכוללת לצד האאוטלנדר PHEV גם את האאוטלנדר בנזין, Eclipse Cross ו-ASX לצד רמת שירות גבוהה וקשר עם הלקוח בתהליך הקניה והשירות שלאחריה.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מיצובישי אאוטלנדר PHEVצילום: מוטי שטרן

 

מנוע הבנזין משמש כגנרטור להטענת הסוללות ולא להנעת הגלגלים, הוא משמש כמאריך טווח לאחר שהסוללה התרוקנה ובכך פותר את בעיית "חרדת הטווח" ברכבים חשמליים ומאפשר אספקת מקור אנרגיה מהירה עם תשתית רחבה (תדלוק בנזין רגיל בתחנת דלק). הסוללות מספקות טווח של 57 ק"מ בנהיגה עירונית ו-45 ק"מ בנהיגה משולבת (לפי תקן WLTP המחמיר).

טווח של כ- 50 ק"מ מספיק לצרכים היומיומיים של פלח רחב באוכלוסייה והוא מאפשר נסיעה חשמלית טהורה במשך תקופה ארוכה (בהשקה סיפרו שהגיעו תלונות מלקוחות שדלקה ברכבם נורה המעידה שלא מילאו בנזין ברכבם במשך 3 חודשים...), הדור החדש מציג שיפור בזמני הטעינה ולמרות שההספק גדל ב-15 אחוזים (13.8 קילו ואט), זמן הטעינה באמצעות שקע ביתי קוצר בשעתיים לארבע שעות באמצעות כבל 16 אמפר ובעמדת טעינה מהירה – ניתן לטעון 80% ב-25 דקות בלבד.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מיצובישי אאוטלנדר PHEVצילום: מוטי שטרן

 

יחידת ההנעה של האאוטלנדר PHEV כוללת 2 מנועי חשמל עם הספק משולב כולל של 224 כ"ס. בזכות שני מנועי החשמל אשר כל אחד מהם מחובר לציר גלגלים מתקבלת הנעה לכל הגלגלים ונוספו לה מצבי שלג וספורט חדשים.

כמו באאולנדר הרגיל – תא הנוסעים מציג שיפור באיכות והוא נותר מרווח כשהיה. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בכל רמות האבזור: בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, בלימה אוטונומית ושבע כריות אוויר. ברמות הגימור Luxury ו- S Edition מתווספות גם בקרת שטח מת במראות הצד, מערכת למניעת האצה פתאומית לא רצויה והתראה על רכב חוצה בנסיעה לאחור

האאוטלנדר PHEV ישווק בשלוש רמות אבזור:

Supreme - הכוללת בלם יד חשמלי עם Auto Hold, מתזים לשטיפת הפנסים הקדמיים, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתח אחורי ומערכת המולטימדיה Connected Car של כלמוביל, 189,900 ש"ח.

Luxury - כוללת בנוסף: גג שמש חשמלי, תאורת LED קדמית, פתיחה חשמלית לתא המטען, חיישני חניה היקפיים, מושבי עור וכיוונון חשמלי למושב הנהג, 209,900 ש"ח.

S Edition - כוללת בנוסף: מצלמות היקפיות, מושבי עור משודרגים, בולמי Bilstein ופריטי עיצוב משודרגים, 219,900 ש"ח.

בכל רמות הגימור אחריות כוללת ל- 3 שנים או 100,000 ק"מ, 5 שנים או 100 ק"מ למערכת החשמלית ו-8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מיצובישי אאוטלנדר PHEVצילום: מוטי שטרן

 

ניתוח עלויות צריכת חשמל ובנזין ממוצעות ברכב מהקטגוריה מציג חסכון של מעלה מ-16,000 ₪ בשלוש שנים לעומת רכב בנזין ו- 10,000 ₪ לעומת רכב היברידי.
האאוטלנדר PHEV הוכתר כ- Green SUV לשנת 2019 ע"י מגזין Green Car Journal האמריקאי והוא מציע חוויית נסיעה חשמלית במחיר נמוך יחסית למתחריו ללא חרדת הטווח שיש לרכבים חשמליים טהורים.

 

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי, היכנסו