טור רכב - מיצובישי ASX

רכב אדום על שפת הים האדום, מוטי שטרן לקח את המיצובישי ASX לנסיעת מבחן ועל הדרך סגר מעגל אישי.

חדשות כיפה מוטי שטרן 07/02/18 11:16 כב בשבט התשעח

טור רכב - מיצובישי ASX
מיצובישי ASX, צילום: מוטי שטרן

לפני 30 שנה, בשנת 1988 החל שיווק מכוניות מיצובישי בישראל עם הסלוגן "מיצובישי ויש בה הכל",כשהיא מציעה רשימת אבזור הכוללת נעילה מרכזית, חלונות חשמליים והגה כוח כסטנדרט בלנסר המשפחתית. הלנסר לדורותיה, גלגוליה ושמותיה שווקה עד לפני כשנה ולא הוצגה לה מחליפה (גילוי נאות: הרכב הראשון שלי היה לנסר 1990... אז עבורי זה סוג של סגירת מעגל). מיצובישי ASX הגיע לישראל בסוף 2017 והוא צריךך  למלא את מקום הלנסר מחד, ולהתחרות בקטגוריית הג'יפונים המשפחתיים (קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי וכו') מאידך.
ה- ASX הוצג ב-2010 ורק לאחרונה עלה ארצה לאחר שעבר מתיחת פנים ונמצאה יחידת הנעה רלוונטית – 2,000 סמ"ק ומוצע ב-3 רמות אבזור:  Instence הבסיסית ב-132,900 ₪, Instyle ב- 135,900 ₪ ורמת הגימור הבכירה Premium ב- 142,900 ₪.

כרגיל, רכב המבחן היה ברמת האבזור הבכירה Premium ובצבע אדום יפהפה.

 מיצובישי ASX וותיק שלא ייובא לארץ באפן סדיר ולצד האח הגדול אאטלנדר

מיצובישי ASX וותיק שלא ייובא לארץ באפן סדיר ולצד האח הגדול אאטלנדרצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

ה-ASX הוא בעצם אאוטלנדר מקוצר, בסיס הגלגלים (267 ס"מ) והרוחב (181 ס"מ) זהים, ואכן תא הנוסעים מרווח יחסית, אך את מחיר ההופעה הנאה של הזנב הקצר משלם תא המטען הקטן יחסית(393 ליטר). למרות שמדובר ברכב וותיק למדי, מתיחת הפנים, חישוקי 18 אינץ' נאים וגריל עתיר כרום – מצליחים לשמור על עיצוב עדכני ונאה (במיוחד בצבע האדום של רכב המבחן). מרווח גחון וקו חלונות גבוהים, סיומת פלסטיק שחור בקשתות הגלגלים ובפגושים ומסילות גג תורמים יוצרים מראה של רכב שטח קשוח.

 

עיצוב חיצוני - מתיחת הפנים וגלגלי 18 אינץ מצילחים לשמור על מראה עדכני

עיצוב חיצוני - מתיחת הפנים וגלגלי 18 אינץ מצילחים לשמור על מראה עדכניצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב פנימי ואבזור

האבזור הבטיחותי זהה בכל רמות האבזור וכולל: 7 כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב מקורית ללא תיקון, ניתור מרחק ובלימה אוטומטית ומעבר בין אורות דלק לגבוהים אוטומטי מייתרים את הצורך בהתקנת Mobileye – כל הכבוד לכלמוביל שבחרו להציע את מלוא האבזור הבטיחותי כבר ברמת  Instence הבסיסית.
"מיצובישי ויש בה הכל" – כבר ברמת האבזור Instence רשימת האבזור ארוכה וכוללת חישוקי 18 אינץ, מערכת מולטימדיה Connected בגודל 7 אינץ' בהתקנה מקומית שפותחה ע"י כלמוביל (ממנה כבר התרשמתי לטובה ברכבי יונדאי) מבוססת אנדרואיד וכוללת WAZE, פנגו, רדיו אינטרנטי וכמובן קשר לרשת היבואן, חיישני וחיישני גשם ותאורה, רמת האבזור Instyle מוספיה כניסה והנעה ללא מפתח האבזור Premium מוספיה גג פנוראמי גדול שאינו נפתח הכולל גם שורת נורות LED לאורכו, חימום למושבים הקדמיים וריפוד דמוי עור עם תפרים אדומים.
סימני הגיל ניכרים היטב בתא הנוסעים במרקם החומרים והעיצוב והתאכזבתי מכך שכל פתחי המיזוג אינם ניתנים לסגירה.
בזכות הגג הפנוראמי חודר הרבה אור לתא הנוסעים, אך כשהוא סגור – תא הנוסעים קודר למד.
שני המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים, אך מרווח הרגליים במושב האחורי מצומצם והגג הפנוראמי גוזל גם ממרווח הראש.
שפת ההטענה של תא המטען גבוהה, אך בזכות דלת רחבה ניתן לנצל את מלוא תא המטען, כמובן שניתן להגדילו באופן משמעותי באמצעות קיפול שורת המושבים השנייה.
כמו כל רכב שטח, בזכות המרכב הגבוה – הכניסה והיציאה אל ומהרכב – מאוד נוחים.

 

עיצוב פנימי אבזור עשיר וגג פנוראמי שמכניס אור לתא הנוסעים

עיצוב פנימי אבזור עשיר וגג פנוראמי שמכניס אור לתא הנוסעיםצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

נתוני יחידת ההנעה נראים מבטיחים - מנוע 2,000 סמ"ק עם הספק של 150 כ"ס ו-20.1 קג"מ מומנט. זינוק מהמקום מתבצע בזריזות, אך עם צבירת המהירות – תיבת ההילוכים הרציפה גוזלת את הכוח והתגובה ללחיצה על הדוושה איטית. נסעתי עם הרכב לאילת, ובעליות לכיוון דימונה עם 3 נוסעים – הרכב התאמץ ואפילו ניתק את המזגן... בנוסף לכך, אין תפעול ידני לתיבה וכשרוצים יותר כוח, רק מצב DS עומד לרשות הנהג. בזמן נסיעה במהירות גבוהה או בזמן מאמץ חודר רעש רב לתא הנוסעים מכיוון המרכב, המנוע  ורעשי רוח.
יחידת ההנעה של ה-ASX מגיעה מארה"ב ומשם גם הגיעו המראות המגדילות הדורשות הסתגלות וזהירות!!!
על רכב המבחן נכתב בגדול כי הוא SUV" אמיתי" ולכן לקחתי אותו גם לנסיעת שטח קלה – בזכות מרווח הגחון הגבוה (21.5 ס"מ) וצמיגי 18 אינץ' רחבים, הרגשתי בטחון רב בנסיעה בשבילים זרועים אבנים ובהם כמו גם בכבישים אחיזת הכביש הייתה גבוהה.
משקל ה- ASX גבוה ועומד על 1425 (כמעט כמו האאוטלנדר) וצריכת הדלק בנסיעה בין עירונית בעיקר וקצת בשטח עמדה על 10 ק"מ לליטר

 

מרווח גחון גבוה מאפשר יכולת שטח גבוהה יחסית

מרווח גחון גבוה מאפשר יכולת שטח גבוהה יחסיתצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

בזכות טווח מחירים המתחיל במחיר רכב משפחתי ומסתיים במחיר ג'יפון קומפקטי בסיסי, יכול ה- ASX לייצג את מיצובישי בשתי הקטגוריות, תוך שהוא מייצג את המוניטין שצברה מיצובישי בשלושה עשורים: אבזור עשיר, אמינות ויכולת שטח גבוהה.
ברמת האבזור הבסיסית Instence, במחיר של רכב משפחתי – מציג ה-ASX יתרון של מרכב ג'יפון גבוה עם יכולות שטח גבוהות יחסית לקטגוריה ותא נוסעים מרווח יחסית וברמת האבזור הגבוהה Premium במחיר של ג'יפון בסיסי – מציע ה-ASX יתרון של אבזור עשיר כולל גג פנוראמי.
החסרונות העיקריים של ה-ASX הם תא נוסעים מיושן, צריכת דלק גבוהה ותיבה רציפה המסרסת את המנוע החזק הופכים אותו ללא רלוונטי למי שעיקר נסיעותיו מחוץ לעיר ובתוואי הררי.
לדעתי, ה-ASX מתאים בעיקר למי שנוסע בעיקר בעיר ומעוניין בתנוחת הישיבה הגבוהה או רוצה יכולת שטח גבוהה יחסית.

 

לסקירות רכב קודמות של מוטי, היכנסו!