מבחן דרכים – השקת מרצדס CLA ו-A סדאן

את עונת הקיץ פתחה מרצדס עם השקת 2 מכוניות דומות: CLA ו- A Class סדאן באווירה אורבנית מתאימה בשכונת פלורנטין בתל אביב

חדשות כיפה מוטי שטרן 23/06/19 14:10 כ בסיון התשעט

מבחן דרכים – השקת מרצדס CLA ו-A סדאן
מרצדס באווירה אורבנית, צילום: מוטי שטרן

מרצדס A Class סדאן

עד שנות השמונים, רכב של מרצדס היה רכב גדול עד שהציגה מרצדס את ה- 190 שהיתה המכונית הקטנה ביותר של היצרן (והיו כאלה שתהו האם היא בכלל ראויה לשאת את סמל הכוכב...). בשנות ה-90 השיקה מרצדס את הדור הראשון של ה- A Class שהכניס אותה לקטגוריה קטנה יותר ואורבנית יותר ובשני הדורות הראשונים שלה היתה במבנה מיקרו-ואן.

הדור השלישי של ה- A Class שינה כיוון והיא הפכה למכונית קומפקטית האצ'בק שפונה לקהל הצעיר, הדור הרביעי שהושק לפני פחות משנה הרשים מאוד במבחן הדרכים שלו והציג שיפור ניכר בעיצוב, באבזור ובאיכות שלו. צורת המרכב הקלאסית של רכב תוצרת מרצדס היא סדאן ומעכשיו, גם ל- A Class יש גרסת סדאן ההופכת אותה ל"מרצדס קלאסית". עיקר השינוי הוא בחלקה האחורי של המכונית והיא מציעה תא מטען בנפח 420 ליטר (לעומת 345 בדגם ההאצבק).

ה- A Class סדאן תשווק בשלוש רמות אבזור עם מנועי 1.3 ליטר ו-2 ליטר טורבו בנזין משודכים לתיבת 7 הילוכים דו מצמדית החל מ- 246,900 ₪.

צילום: מוטי שטרן

 

מרצדס CLA

למרצדס היו תמיד גרסאות קופה (Coupe – מרכב סדאן עם 2 דלתות) כמעט לכל משפחות הדגמים שלה שהיו מאופיינות בעיצוב מוקפד ומרהיב שגבה מחיר בתחום השימושיות בגלל המחסור בדלתות אחוריות. בתחילת שנות ה- 2000 הציגה מרצדס את ה- CLS והגדירה אותה כ- "קופה 4 דלתות" – שהצליחה להתגבר על החיסרון העיקרי של השימושיות הנמוכה באמצעות 4 הדלתות בלי לוותר על העיצוב היפה. CLA היתה גרסת ה"קופה 4 דלתות" של הדור השלישי של ה- A Class וכמו האחות הגדולה שילבה בין עיצוב ספורטיבי מוקפד לשימושיות גבוהה.

הדור השני של ה- CLA הוא הדגם שהשני שהושק. במבט ראשון ההבדל בינו לבין ה- A Class סדאן כמעט ולא נראה, אך במבט מעמיק יותר ניתן להבחין כי ה- CLA רחבה יותר (ב- 20 ס"מ), נמוכה יותר ומעוצבת עוד יותר באווירה ספורטיבית.

ה- CLA מצויידת במתלה אחורי רב חיבורי התורם לאיכות נסיעה טובה יותר, תא מטען גדול יותר ועם מפתח רחב יותר המאפשר לנצל טוב יותר את נפח תא המטען. ה- CLA תשווק גם היא עם מנועי 1.3 ליטר ו-2 ליטר טורבו בנזין משודכים לתיבת 7 הילוכים דו מצמדית החל מ- 252,900 ₪.

מרצדס A Class סדאן

מרצדס CLAצילום: מוטי שטרן

 

אבזור שני הדגמים כולל את מערכת המולטימדיה MBUX המאפשרת פיקוד קולי לביצוע פעולות שונות ברכב, אבזור בטיחות ונוחות וכמובן את האווירה של מרצדס בתא הנוסעים. עצוב תא הנוסעים דומה לדגמי מרצדס הבכירים יותר עם פתחי מיזוג בצורה טורבינה, חומרים באיכות גבוהה ותאורת אווירה.

לדברי אריאל פינטו, מנהל חטיבת היוקרה של כלמוביל יבואנית מרצדס – 2השקת  הדגמים האלה הן סנונית לדגמים נוספים שיושקו בקרוב.

מרצדס באווירה אורבנית

מרצדס באווירה אורבניתצילום: מוטי שטרן

 

לטורים קודמים