מבחן דרכים - השקת מרצדס A Class החדשה

Aחרי החגים יתחדש הכל, כלמוביל יבואנית מרצדס פותחת את השגרה בהשקת המכונית הקטנה שלה – A Class החדשה.

חדשות כיפה מוטי שטרן 09/10/18 15:10 ל בתשרי התשעט

מבחן דרכים - השקת מרצדס A Class החדשה
מרצדס A Class, צילום: מוטי שטרן

עד לפני שני עשורים התמקדו הציעו מותגי הפרמיום מכוניות גדולות וגדולות יותר, לקראת סוף שנות התשעים החלו מותגי הפרמיום להציע מכוניות מקטגוריות קטנות יותר והוכיחו שרכב פרמיום לא חייב להיות גדול.
בדור הראשון והשני של ה- A Class הדגש היה על פונקציונאליות והמבנה היה בתצורת מיקרו ואן. בדור השלישי, הפכה ה- A Class להאצ'בק והדגש עבר לעיצוב והנאה מנהיגה והיא קיבלה אפילו גרסאות ספורטיביות (בגרסת ה AMG A45 אפילו נהגתי באירוע הנהיגה של AMG) בדור הרביעי של ה- A Class גדלו ממדי הרכב ותא הנוסעים ותא המטען הפכו למרווחים יותר, קווי העיצוב המוצלחים של הדגם היוצא נשמרו והעיצוב הפך למלוטש וחד יותר. בתוך תא הנוסעים ניכר שיפור באיכות החומרים והעיצוב הפך ליוקרתי יותר והוא מזוהה עם הקטגוריות הגבוהות יותר של מרצדס. לוח השעונים האנלוגי פינה את מקומו לטובת לוח שעונים דיגיטלי המתחבר לצג מערכת המולטימדיה החדשה המתופעל באמצעות תגובה למגע, משטחי מגע בין המושבים ועל ההגה ובאמצעות קול.

העיצוב החיצוני משמר את קווי הדור הקודם אך מלוטש ומחודד יותר

העיצוב החיצוני משמר את קווי הדור הקודם אך מלוטש ומחודד יותרצילום: מוטי שטרן


 

Hey Mercedes

דגש רב ניתן בהשקה על התקשורת בין המכונית לנהג באמצעות קול המאפשרת לנהג לדבר אל הרכב ולבקש בשפה חופשית (באנגלית) בדומה לסירי של אפל לשנות את הטמפרטורה ברכב לחייג לאנשים וכדו'. מערכת ה- Mercedes Benz User eXperience - MBUX לומדת כל הזמן את מאפייני ומנהגי הנהג ומתאימה את אופי פעולתה אליו, כך למשל בפעם הראשונה שהנהג יבקש מהרכב "Call my wife" –  המערכת תשאל אותו מי זו אשתו, תשמור את שמה ובפעם הבאה תחייג אליה ישירות.
לכל נהג יש פרופיל משתמש ומלבד שמירה בזיכרון של מצב כיוונון כיסא הנהג והמראות – נשמרים מאפייני התצוגה, המוזיקה והגדרות אחרות לכל נהג.

Hey Mercedes ממשק קולי בין הנהג לרכב

Hey Mercedes ממשק קולי בין הנהג לרכבצילום: מוטי שטרן

 

בטיחות ונהיגה אוטונומית

למכונית הדגל של מרצדס S Class זכות ראשונים בהטמעת אבזור בטיחות המצוי כיום כמעט בכל רכב. לפני כ-40 שנה היא היתה הראשונה שהציעה ABS וכיום היא מציעה מגוון רחב ומתוחכם של מערכות בטיחות ונהיגה אוטונומית: מערכת בלימה אוטונומית באמצעות מצלמה ורדאר, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שטח מת בצדי הרכב ומאחור ובתחום האוטונומיות: בקרת שיוט אדפטיבית, עקיפה וחניה אוטומטית בין מכוניות או בניצב – כל המערכות האלה הן אופציונאליות לראשונה גם ב- A Class – המכונית ה"בסיסית" של היצרן.
עוד חידוש טכנולוגי הוא אופציה למערכת ניווט עם מציאות רבודה – המציגה על המסך לצד המפה המוכרת לכולם תמונה של המקום אליו הוא צריך לפנות.

אופציה למערכות בטיחות מתקדמות, ניווט עם מציאות רבודה ו- MBUX

אופציה למערכות בטיחות מתקדמות, ניווט עם מציאות רבודה ו- MBUXצילום: מוטי שטרן

 

מנועים ורמות אבזור

ה- A Class תשווק עם מנועי 1,300טורבו בנזין סמ"ק (בשני הספקים) ו-2,000 סמ"ק המשודכים לתיבת 7 הילוכים רובוטית דו מצמדית:
 

A180 – עם מנוע 1,300 סמ"ק והספק של 136 כ"ס
A200 – עם מנוע 1,300 סמ"ק והספק של 163 כ"ס

A250 – עם מנוע 2,000 סמ"ק והספק של 224 כ"ס
 

רמות הגימור של ה- A Class הן: Advanced, Progressive ו- AMG Line ואליהן מצטרפת גרסת Limited Edition ל- 50 רכבים בלבד.
רמת האבזור Adv anced כוללת לוח שעונים דיגיטלי ומערת MBUX בגודל 7 אינץ', ברמת האבזור Progressive מתווספים מערכת MBUX בבגודל 10.25 אינץ', מערכת Hey Mercedes, מושב נהג חשמלי עם זכרונות וברמת האבזור AMG Line מתווספים גם מאפייני עיצוב ספורטיביים.
ניתן להוסיף לכל רמת אבזור חבילות בטיחות ואבזור נוחות.
טווח המחירים לפני תוספות אבזור נע בין 229,900 ₪ עד 334,900 ₪.
 

הדור הראשון של ה- A Class שווק בארץ בעיקר למוניות, הדור השני לא שווק כאן בכלל והדור השלישי שווק פה בהצלחה רבה יחסית בזכות העיצוב וחווית הנהיגה. מחיר גרסת הכניסה של הדור הרביעי גבוה בכ-15% לעומת הדור הקודם.
מקווה לבדוק בקרוב במבחן דרכים מה הסיכוי של הדור הרביעי לשחזר את הצלחת קודמו...

אבזור עשיר (בהתאם לרמת הגימור), איכות חומרים גבוהה ומרווח גדול יותר

אבזור עשיר (בהתאם לרמת הגימור), איכות חומרים גבוהה ומרווח גדול יותרצילום: מוטי שטרן

 

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי שטרן