סוכות ודירות שכורות

האם כדאי להשקיע בסוכה שלנו? היא זמנית כל כך… ובדירה השכורה? הרי גם היא זמנית וארעית. לצילה יש תשובה חד משמעית, וגם עצות מופלאות לשדרוג הסוכה והדירה שלכם

חדשות כיפה צילה פני-אל 02/10/17 14:07 יב בתשרי התשעח

סוכות ודירות שכורות
צילה מצלצלת בדלת - עיצוב הבית

סוכות העיר לא עושות לי את זה. מחזיקה את המגש העמוס, אני דורכת על האספלט המלוכלך של החניה ומתיישבת על כסא הפלסטיק הרעוע, מוקפת ביריעות ירוקות בנות 35 שנה שמזכירות משום-מה ריח של מחסן. 

ובמהלך שבעת ימי החג, צצים ועולים לי כל המיילים שקיבלתי מלקוחות עם השאלה שחוזרת שוב ושוב: אני גרה בשכירות. האם שווה לי להשקיע בבית? סוכות זו ההזדמנות להגיד את התשובה שלי באופן ברור ומלא, עם אתרוג מלמעלה: הבית שלכם הוא הנפש שלכם. 

בורא עולם ציווה עלינו לצאת מבית הקבע שלנו אל הרחוב למשך גלות קטנה. אנחנו מאבדים את היציבות ומתערערים. אבל אני חושבת שהמסר של סוכות הוא: לכל מקום שתלכו – אני שם. הסוכה היא צל השכינה. אנחנו יושבים בתוך ענני כבוד. תפסיקו לייחס לבית את כל המשמעות. הדבר המשמעותי האמיתי הוא שהקב"ה נמצא איתנו. גם בסוכה. אז מה, נשב בג'יפה ונחכה שזה ייגמר? לא! אם אנחנו בסוכה, זה המקום המושלם שאנחנו צריכים להיות בו. 

ולכן, גבירותי ורבותי, אני מאמינה שצריך להשקיע בסוכה. את כל הנשמה. אסור לנו לזלזל בשבעת הימים האלה, זה לא משהו ש"צריך לעבור". הציווי הוא "ושמחת בחגך", אז אנחנו צריכים להשקיע הרבה מאוד כדי ששבעת הימים האלה יעברו בכיף! 

הנה כמה דברים שאני ממליצה לעשות בעיצוב של הסוכה:

  • להרבות באור – כמה שיותר נקודות חשמל ונורות.
  • להחליף נורות פלורסנט לנורות לד (הצבע החם הוא מספר 2700K).
  • לשים אהילים על הנורות (אפשר למצוא יפים ופשוטים). 
  • אפשר למצוא מחצלות יפיפיות כדי לפרוש על הרצפה במקום כביש.
  • אפשר לפרוש דשא סינטטי עם סיבים קצרים (כדי להקל על הניקוי). 
  • כתוב בהלכה שמעבירים רהיטים אל הסוכה. נסו את זה, אם זה לא מסוכן מדי.
  • כסו את היריעות הירוקות עם בדים יפים מחנות בדים זולה. 
  • עשו בעצמכם את הקישוטים ואל תקנו את אלה הנוצצים של חג המולד!

ונעבור לסוגיית השכירות:

נניח שאתם תהיו בשכירות בשלוש השנים הקרובות. האם הייתם מוותרים על איכות החיים שלכם למשך שלוש שנים? על השמחה של המשפחה? על האווירה שתשפיע עליכם ועל הילדים? עיצוב הבית מחולל מצבי-רוח, ממלא את בני הבית באנרגיות חיוביות ויכול להיטיב מערכות יחסים. ממש ככה. הצבעים, האסתטיקה, ההרמוניה. אלו דברים שאנחנו רואים מולנו כל היום והם פועלים עמוק על הפסיכולוגיה שלנו. 

ואם חששתם שאתם "תבזבזו" כסף על בית שלא שלכם או שאתם "תשקיעו" ואחרי כמה שנים זה ילך לפח – יש פתרון! הסיבה שאני אוהבת לעסוק בהום-סטיילינג הוא בגלל שהשינויים שלו הם עדינים וזולים ולרוב לא נוגעים למבנה של הבית עצמו (שבירת קירות וכו'). אפשר לעצב את הבית בצורה שבה כל שקל ימשיך אתכם לבית הבא. 

אפשר להשקיע באקססוריז שמייפים את הבית וגם ממשיכים הלאה לבית הקבע, בעזרת השם. שטיחים, וילונות, כריות, תמונות ורהיטים קטנים ודקורטיביים ילכו אתכם גם אחר כך. אפילו המנורות שתשקיעו בהן ניידות. ואפשר גם לצבוע את הקיר, שזה אמנם שינוי בדירה עצמה, אך לא יקר. 

מאחלת לכולם שנזכור שכל החיים שלנו הם שכירות אחת גדולה ודווקא מתוך זה נדע להשקיע בהם כדי שהם יהיו מלאי שמחה, הרמוניה ומשפחה. 

 

הערות? שאלות? פנו אלי: צילה Tzilape@gmail.com

לטורים הקודמים

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן