מרחיבים את תפקידה של הבלנית

מתוך רצון לייצר קשר בין המקווה לצרכים של נשים בנות זמננו, יגיעו מאות בלניות ליום עיון יחודי בשיתוף פעולה בין מרכז עדן לבית חולים הדסה

חדשות כיפה שירה רביד בשיתוף עם מרכז עדן 21/02/17 15:33 כה בשבט התשעז

מרחיבים את תפקידה של הבלנית
דוברות המשרד לשירותי דת, צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

מאות בלניות מכל הארץ צפויות להגיע ביום רביעי כו' שבט 22 בפברואר לבית החולים הדסה הר הצופים לכנס שיערך ע״י מרכז עדן בשיתוף בית החולים הדסה הר הצופים וארגון תורת המשפחה.

השנה יעסוק הכנס בסוגיות בתחומי הרפואה והפסיכולוגיה עם מומחים אשר בינהם, פרופ' שמחה יגל, מנהל המערך הגניקולוגי של המרכזים הרפואיים הדסה, פרופ' דרורית הוכנר, מנהלת מחלקת נשים ויולדות הר-הצופים, ד"ר אביבה יוכמן מנהלת המעבדה להפרעות בוויסות החושי, הפקולטה לרפואה הדסה והאוניברסיטה העברית, ופרופ' אמנון בז'ז'נסקי, מנהל המרכז לבריאות האישה בהדסה עין כרם.

​יום עיון זה ​יערך בשיתוף המרכז הרפואי של "הדסה" בהר הצופים כחלק משורת פעולות להידוק הקשר בין הציבור הדתי והחרדי למרכזים הרפואיים של הדסה בכלל והר הצופים בפרט. "הדסה החדשה" מותאמת כיום בצורה מוחלטת לצרכיו האישיים ואורח חייו של הציבור הדתי והחרדי בכל פרמטר שהוא.

​את האורחים יקדמו בדברי ברכתם הד"ר אסנת לב ציון קורח מנהלת המרכז הרפואי בהר הצופים והרב משה קליין רב המרכזיים הרפואיים של "הדסה".

מרכז עדן עוסק בשנים האחרונות בהכשרת בלניות על ידי אנשי מקצוע בתחומים שונים בקורסים בכל הארץ. עד כה הועברו השתלמויות ב11 אזורים בארץ מהגולן ועד לנתיבות, בדגש על רגישות לצורכי הטובלת, כלים להפניה במצבי מצוקה, העצמת ידע על בריאות האישה ומקצועית, שדרוג המפגש בין הטובלות לבלנית במקווה כהזדמנות ליצירת מפגש משמעותי שיכול להעצים את האישה/בריאות האישה הינו הייחודיות של הקול אותו משמיע המרכז.

החזון הינו לייצר קשר בין המקווה לצרכים של נשים בנות זמננו שעתיד להפוך את המפגש למקור של רווחה נפשית ופיזית ולחבר נשים למקורות של תמיכה בתוך הקהילה. מרכז עדן רואה במקווה פוטנציאל אדיר להנגיש מידע רפואי לנשים, ומבין שתפיסת תפקיד הבלנית קריטי ב יכולת הצלחת המפגש.

מקומו של המקווה בחייהם של משפחות רבות בישראל משמעותי מאוד. ישנם יותר מ750,000 נשים שטובלות באופן קבוע ועוד אלפי נשים שמתבקשות לטבול לפני חתונתם כל שנה.

"ייתכן ודווקא המודל אותו פיתחנו בשנים האחרונות הוא זה שיכול ליצור את השלום וההסכמה בסוגיות שעל סדר היום" אומרת דר' נעמי גרומט מייסדת מרכז עדן "בהכשרה שלנו משתתפות בלניות מכל הזרמים וזו כשלעצמה הצלחה גדולה". וממשיכה "מגיעים אלינו סיפורים רבים מבלניות אשר מספרות איך המפגש של נשים איתן פתח קשר ייחודי שאפשר להן לעזור לאותה אישה שלולא המפגש הזה סביר שלא הייתה פונה לגורמים בקהילה. חלקן מההכשרות של המרכז פועלות בשיתוף פעולה עם עיר ללא אלימות הרואה בתכנית זו מקום חדש ומשמעותי עבור זיהוי של מיקרי אלימות פיזיים ונפשיים אצל נשים. "הידע הוא החשוב ביכולתם של הבלניות להושיט יד לאישה במצוקה שמבקשת עזרה".

"זהו תפקיד שבו הצנעה יפה וכן השיח סביב התפקיד ויכולת ההשפעה לא נמצא לרוב. בכנס הקרוב ניתן לבלניות במה מיוחדת להעלות בעצמן את אתגרי העבודה, לחפש ולשתף דרכי התמודדות, וכן נעסוק בענייני רפואה ופסיכולוגיה" מוסיפה דר' גורמט ומסיימת "יש לנו אתגר גדול שבסופו אני בהחלט רואה את הבלניות בישראל הופכות למובילות חברתיות עם ניסיון, ידע, ויכולת תקשורת שניתן בעזרתם יהיה אפשר לנצלו את המפגש הזה לטובת האישה והקהילה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן