לאן הולך תחום קידום האתרים (SEO) ב-2018?

מי שמתעסק בתחום ה-SEO וחי אותו יום יום, יודע שאין תחליף לחיפוש, השאלה היא רק איך להתאים את עצמנו למגמות המשתנות בשוק

חדשות כיפה בשיתוף עידן בן אור 19/03/18 13:31 ג בניסן התשעח

לאן הולך תחום קידום האתרים (SEO) ב-2018?
צילום: SHUTTERSTOCK

מדי שנה מספרים לנו שהSEO אתרים מת, אבל מי שמתעסק בתחום וחי אותו יום יום, יודע שאין תחליף לחיפוש, השאלה היא רק איך להתאים את עצמנו למגמות המשתנות בשוק.

הנה מה שלדעתנו כדאי לשים לב אליו ב-2018:
יותר חיפושים קוליים
"החיפושים הקוליים נעשים יותר פופולאריים מיום ליום, וגם אם אין לכם עוזר דיגיטאלי אישי כמו זה של גוגל או אמאזון, סביר להניח שבקרוב הם ישתלבו בכל מכשירי דיגיטלי חדש שנשתמש בו 'כבר היום אפשר להכתיב לגוגל דרך הטלפון הנייד' מסביר עידן מחברת Rego Marketing.

המשמעות היא שאם אנחנו רוצים שגוגל ידלה פרטים מהאתר שלנו בחיפוש הקולי, אנחנו צריכים לספק עובדות מדויקות ולגרום לגוגל להבין שהאתר שלנו סמכותי. הסמכותיות של האתר נמדדת בעיקר על סמך האתרים שמקשרים אליו, בדגש על אתרים חדשותיים גדולים, אתרים אוניברסיטאיים, אתרי ממשל ועוד. לכן, שווה להשקיע בקישורים איכותיים גם אם זה אומר שאנחנו צריכים ליחצ"ן את עצמנו.

צילום: SHUTTERSTOCK

עוד דבר שאנחנו צריכים לשים לב אליו הוא באילו מילת שאלה הגולש עשוי להשתמש. לדוגמה, אם אנחנו מוכרים ציוד לחיות מחמד בחיפה, סביר להניח שהשאלה של הגולש תתחיל ב-"איפה יש" או שהוא יחפש "חנות מומלצת", "חנות שפתוחה עכשיו" וכך הלאה. 


קידום אתרים אורגני לא מת
אוקי, אז כתבנו את זה בפתיחה, אבל רק בשביל להבין כמה קידום אתרים משמעותי, מסתבר שלראשונה מזה ארבע שנים, גוגל מתחילה לחזור ולשלוט בתנועה שמגיעה אל אתרים באינטרנט ושולחת יותר גולשים לאתרים מאשר פייסבוק. הסיבה העיקרית לכך היא הבחירות בארה"ב וכל סאגת הפייק ניוז: הגולשים כבר לא סומכים על כל מה שהם קוראים ברשתות החברתיות ומחפשים אתרים אמינים יותר (אף על פי שהיו לא מעט אתרים שנחשבו לרצינים שפרסמו ידיעות בלי לבדוק אותן ונתפסו עם המכנסיים למטה).
זו עוד סיבה לכך שאנחנו חייבים לשדר לגולשים שאנחנו אמינים, לא רק באמצעות קישורים מאתרים אחרים, אלא גם על ידי המלצות, חברות באיגודים מקצועיים, מיתוג מושקע וכך הלאה. בין היתר, גוגל יכול להסיק בנוגע לחשיבות של אתר באמצעות מספר החיפושים על השם שלו או המותג אותו הוא מייצג.

תשובות ושאלות
גם מי שלא עושה שימוש בחיפוש הקולי, שואל את גוגל המון שאלות, ולכן גוגל משקיעים הרבה מאמצים בלנסות ולפענח מה בדיוק הגולש רוצה למצוא. הרבה פעמיים גוגל מחפש אתרים שיש בהם הגדרות של מילים או מושגים ומדריכים שקל להשתמש בהם (בדרך כלל צעד אחרי צעד).
לכן, ככל שהאתר שלנו יכיל מידע יותר מקצועי וקל לשימוש, כך הסיכוי שהוא יעלה כתשובה בחיפוש של גוגל גדול יותר. זה לא קל כפי שזה נשמע, במיוחד כשהמון מידע זמין היום בויקיפדיה. מה שזה כן אומר הוא שמעבר לשילוב של שאלות ותשובות בטקסט וכמובן בכותרת, אנחנו צריכים לקחת כותבי תוכן עם בקיאות מצוינת במה שהם כותבים עליו, או לכתוב את התכנים בעצמנו ורק לתת למישהו אחר לשייף אותם מבחינת הדקדוק והניסוח.

צילום: SHUTTERSTOCK


התחרות על כלים למקדמי אתרים תעשה אכזרית יותר
כיום יש בשוק המון כלים לבדיקת מילות מפתח, בדיקת מיקומים וניתוח קישורים, אבל גוגל לא עושה להם חיים קלים וחושפת פחות ופחות מידע במטרה להביא יותר גולשים להשתמש בכלי הפנימי שלה (Search Console). התוצאה המידית היא שרק הכלים המתוחכמים ביותר שסורקים את הרשת בעצמם ויכולים לדמות (גם אם באופן לא מאוד מדויק) את הדרך שבה גוגל פועל, ישרדו. 

אם לוקחים בחשבון שכל כלי כזה יכול לעלות מאות דולרים בחודש, הבחירה בכלי הטוב ביותר צריכה להיות זהירה ושקולה. אם אתם מקדמים את האתר שלכם דרך חברת קידום חיצונית, בדקו באיזו מערכת היא משתמשת, במיוחד אם האתר שלכם גדול ויש בו המון עמודים.


אתר סלולארי זה כבר לא מספיק
בשנתיים האחרונות גוגל סימנה את המהירות שבה אתרים עולים כאחד הפרמטרים החשובים ביותר, לפחות בטווח הבינוני (כרגע לא ברור מהי בדיוק מידת ההשפעה על התוצאות).
למרבה הצער, יותר מדי אתרים עדיין עולים לאט בנייד בגלל כל ההתאמות שהדפדפן צריך לבצע על מנת להציג אותם כמו שצריך. גם אם נדמה לכם שהאתר שלכם עולה מהר, נסו לדלל את הקוד שלו ובדקו חלופות לקוד רזה יותר (יש כמה פורמטים חדשים בתחום הזה כמו AMP של גוגל שלא משנים יותר מדי את הצורה שבה האתר מופיע וגם קל יחסית להטמיע אותם). 


עסקים מקומיים
חיפושים מקומיים הם עסק רציני בחו"ל כבר לא מעט שנים, אבל בארץ מתחילים להרגיש את ההשפעה שלהם רק בשנה האחרונה - אם לא כיבינו את אפשרות ה-GPS, גוגל יכולה לדעת בדיוק איפה אנחנו נמצאים ולהציג לנו סט תוצאות מותאם אישית או את רשימת העסקים שקרובים אלינו. 

לכן, אם עדיין אין לכם עמוד עסק בגוגל, כדאי מאוד שתפתחו אחד ותשתמשו בכל האמצעים שגוגל נותנת לכם על מנת להדגיש את העסק.


שילוב מדיה
אם אתם שמים לב לכל מיני תוספות לתוצאות של גוגל כמו לדוגמה רשימה של שחקנים כשאתם מחפשים שם של סרט, אתם לא לבד: גוגל מבצעת לא מעט שינויים ושיפורים לעמודי התוצאות שלה, ואפשר לראות יותר תמונות וסרטונים בעמודי התוצאות (בעיקר בנייד).

לכן, ככל שתעלו יותר תמונות לאתר, כך תוכלו לבלוט יותר. לתמונות חשוב לצרף טקסט נלווה ותגית תיאור (ALT) על מנת שגוגל יוכל להציג את התמונה בהקשר הנכון.

אגב, אם התמונות גדולות מדי, אתם יכולים לכווץ אותן בלי לעבד איכות באמצעות כלים כמו TinyJpg.

באותו אופן, השקיעו יותר בתכני וידאו וקשרו לאתר שלכם מעמוד הפרופיל ביו-טיוב. קל יחסית לצבור עוקבים ביו-טיוב כשאתם מעלים סרטונים חדשים על בסיס קבוע ואפשר גם לקשר אל האתר מתוך הסרטונים אם אתם מאמתים אותו דרך החשבון ביו-טיוב.