כתיבת קורות חיים מוצלחים - יותר קל ממה שחשבתם

כולנו מצטרך כמה פעמים במהלך חיינו לכתוב קורות חיים שיביאו אותנו עד לראיון העבודה המיוחל. אפרת ליבוביץ' נותנת לנו כמה טיפים להצלחה (אתם ממש לא חייבים לציין כמה ילדים יש לכם). ותזכרו - לא יותר מעמוד!

חדשות כיפה אפרת ליבוביץ' 06/11/17 12:39 יז בחשון התשעח

כתיבת קורות חיים מוצלחים - יותר קל ממה שחשבתם
קורות חיים, צילום: shutterstock

קורות חיים זה אחד מכאבי ראש הרציניים לכל מי שמחפש עבודה.  
יש כאלה שזה זורם להם, אבל רב האנשים יחפשו איזו פלטפורמה שנמצאת באינטרנט ויעבדו לפיה, וגם הם זקוקים למיקוד לא פעם. חלקם יתייאשו כי לא חוזרים אליהם, או שהם לא לגמרי מבינים מה אמור להיות בקורות החיים שלהם.  אז מה הכשל הראשוני שם?בדרך כלל עודף אינפורמציה לא רלוונטית, או להיפך, חורים בקורות החיים שלנו. 

היום נדבר על עודף אינפורמציה ומה עושים איתה? איך בכלל בונים קורות חיים רלוונטיים ומה המטרה של קורות החיים בכלל?

כשאני בונה לי קורות חיים אני קודם כל צריכה לזכור שהתפקיד היחיד שלהם הוא להביא אותי לראיון עבודה! משמע, אני לא אכניס לקורות החיים שום דבר שבגללו יפסלו אותי מראש: לא את הגיל שלי ובטח לא את מספר הילדים שלי וכן הלאה.

יש כאן בעיה מובנית, הרבה מאתנו אימהות וידוע שלמרות שלמראיין אסור בתכלית האיסור וזה לא חוקי, לשאול אם יש לנו ילדים וכמה, רובם יעשו את זה או ינסו לגלות זאת בדרך זו או אחרת. להזכירכם, למראיין אסור גם לשאול אם אני בהריון או מתכננת ילודה. אבל הם עושים את זה לפעמים והתפקיד שלי הוא להגיע לראיון העבודה, לתת לו להתרשם מהאישיות שלי וממידת ההתאמה שלי לתפקיד ולא לתת לו לנחש על סמך הנחות יסוד שלו מראש, מי אני ומה יהיו הקשיים שיתעוררו איתי, שלא פעם אין להם אפילו ביסוס במציאות (את זה שצריך לעודד תעסוקת אימהות ושיש צורך בשינוי מדיניות אני יודעת, וצריך לפעול בעניין, אך עד שהמצב יהיה אידאלי אני נותנת טיפים במישור הפרקטי).

אז להלן המדריך המהיר לכתיבת קורות חיים אפקטיביים:

  1. בכותרת קורות החיים אני אכתוב את השם שלי ואת התפקיד הרלוונטי. לדוגמה: יעל ישראלי - מורה. נטע שריד - מנהלת פרויקטים, וכן הלאה. לכל משרה יש להתאים את קורות החיים כך שיתאימו למשרה הרלוונטית ולמה שהתפקיד דורש, גם אם יש במשרה שני תחומי עיסוק או יותר.
  2. אחר כך אכתוב מקום מגורים ופרטי התקשרות: טלפון ומייל, ואם יש צורך, ניידות.
  3. תנו הקדמה קצרה על מי אתם ומה אתם מביאים אתכם לתפקיד: הניסיון שלכם, תכונות רלוונטיות, ערך מוסף. אל תשאירו את זה לתחתית הדף כרשימת תכונות, שימו את זה בהתחלה בשתיים שלוש שורות קצרות ובהירות. לדוגמה לתפקיד מזכירה: שירותית, נעימה, מאורגנת ובעלת יחסי אנוש טובים ועבודת צוות. אחראית ובעלת מוסר עבודה גבוה.  מביאה איתי ניסיון בתחום המזכירות והנהלת משרד. אשמח להגיע לראיון עבודה
  4. פירוט המיומנויות והכישורים שרכשתי בצורה מסודרת: ניסיון בשירות טלפוני ופרונטלי, חרוצה זריזה ואחראית, ניסיון במכירות, ידע במחשבים- תוכנות רלוונטיות. עבודה מול ספקים ולקוחות כולל ניהול מערך הזמנות רכש, ניהול יומנים, גביה והנהלת חשבונות, ארגון סביבת העבודה באופן יעיל ומסודר, וכן הלאה. החכמה היא בעצם לזהות מה המעסיק מחפש, ומה יש לי בניסיון שרכשתי לאורך השנים והתפקידים, ולהנגיש לו אותו בצורה מאורגנת ומאירה. שלא יצטרך לחפש בין שלל קורות החיים את הנתונים ולהתעייף באמצע. 
  5. ניסיון תעסוקתי - ומתחתיו באופן כרונולוגי את השנים והתפקידים מעכשיו לאחור. 
  6. לימודים והכשרות- פירוט כנ"ל . אם למדת תואר ראשון אין צורך לפרט איפה סיימת תיכון, זה ברור שכדי להגיע לתואר סיימת תיכון. על התיכון נכתוב אם אין לי שום לימודים אקדמאיים ויש צורך להראות שסיימתי תיכון (בגרויות או 12 שנות לימוד) או אם אני צעירה מאוד ורק עכשיו יוצאת לשוק העבודה.
  7. שירות צבאי או לאומי אם יש, והידע שלי בשפות וידע במחשבים.  

ככל שהקורות חיים יהיו מדויקים יותר למשרה הרלוונטית ומונגשים באופן ברור ומאיר, כך הסיכויים שלי להגיע לראיון העבודה בהמשך יהיו גדולים יותר. 

סיימת לכתוב? מצוין. זה הזמן להראות לחברים שמבינים עניין, ועדיף כאלה שמכירים את תחום העבודה הרלוונטי, שיבדקו לנו את קורות החיים: שישימו לב שאין טעויות, שיבדקו אם יש משהו שלא ציינתי והוא חשוב ומשמעותי. כמובן שהכל צריך להיות רק בעמוד אחד בלבד! 

מכאן אתם מוכנים להתחיל ולשלוח... מקווה שעשיתי קצת סדר ושהטיפים האלה יועילו למי שנמצא כעת בתוך התהליך. 
לשאלות נוספות ותגובות מוזמנים לכתוב כאן או להכנס לדף הפייסבוק שלנו "אקומנא- חשיבה שתזיז אותך". 

בהצלחה!

אפרת ליבוביץ

אפרת ליבוביץ' צילום: באדיבות המצולמת

אפרת ליבוביץ' היא מנהלת פרויקטים, מנחה ומלווה תעסוקתית "אקומנא" בע"מ, efrat@acumana.co.il, מוזמנים לדף הפייסבוק שלנו "אקומנא- חשיבה שתזיז אותך"

 

לטורים קודמים