כשאת בוחרת צעיף אסור לך לשכוח את המותניים

צעיף בחורף הוא פריט מחמם שגם יכול בקלות להקפיץ את הלוק. אבל איך עושים את זה נכון? אספנו עבורך טיפים מנצחים שיעזרו לך להתאים צעיפים לצבע ולמבנה הפנים. וגם, מה הקשר למבנה שעון חול? 

חדשות כיפה רביטל מאזוז, חדשות כיפה 29/12/22 14:58 ה בטבת התשפג

כשאת בוחרת צעיף אסור לך לשכוח את המותניים
צילום: shutterstock

הצעיף מהווה אקססוריז מאוד משמעותי בהופעה, במיוחד בחורף. אף על פי שיש תחושה של "אני זורקת על עצמי בקטנה" הוא עדיין דומיננטי. זה גם יוצר קווי רוחב ואורך נוספים בלוק, שמושכים את תשומת לב המתבונן וגם מקרין על גוון פנים, זאת בשל קרבתו הרבה. לכן, כדאי שנעשה זאת נכון. מתברר שיש יותר מפרמטר אחד שבו כדאי להתחשב. למשל, מבנה הפנים, מבנה הגוף וכמובן צבע הפנים. אז בואו ניתן ביחד מבט מעמיק על כל אחד מהם ונבין מה הוא אומר "הלכה למעטה". 

מבנה פנים

מאחר והצעיף מאוד קרוב לפנים ובעצם מהווה מעין מסגרת לפנים חשוב מאוד שיהיה מונח באופן שמחמיא למבנה. לא אני לא מדברת על זו עם הפנים האובליות, עם מבנה הביצה שלהן מתאים כמעט הכל. אני מתכוונת לזו בעלת מבנה הפנים העגול או זו עם החידוד בסנטר. לכל אחת יש את הדרך המומלצת לה. לזו שפניה מעוגלים מומלץ להניח את הצעיף באופן שייווצר מעין משולש מתחת לסנטר, כזה שיחשוף מעט צוואר אם אפשר, ולא צמוד ממש על מנת שתיווצר ניגודיות כלשהי. לזו שפניה מחודדות, או מאורכות, לעומתה דווקא אמליץ להניח את הצעיף קרוב לסנטר בצורה מעוגלת וצמודה.

צילום: shutterstock

צבע הפנים

מאוד מאוד חשוב ואולי הכי חשוב, שהצבע יחמיא לפנים שלכן. הצעיף כל כך קרוב לפנים שזהו פרמטר שיכול להרים או להיפך, ללא מאמץ. אך איך תדעו מה הצבע שלכן? פה אנחנו נתייחס לתת גוון העור, כלומר, פנים צהבהבות לעומת פנים אדמדמות. אם פניכן נוטות לאדמומיות בלחיים ומעין גוון ורדרד אדמדמם נשקף אז אתן אדמדמות. במידה ולא, אתן צהבהבות. אם כך, זו הצהבהבה, תצטרך להימנע מגוון מוזהב , צהוב וכד' קרוב לפנים. או כמו שקוראים להם, הצבעים החמים, ועדיף לה להשתמש קרוב לפנים בצבעים קרים. למשל: כחול, ירוק או סגול לעומת  צהוב, אדום וכתום. האדמדמה תמנע מגווני האדום, הסגול והכתום בסמוך לפנים.

צילום: shutterstock

מבנה הגוף

צעיף יוצר עוד נקודת חיתוך למביט בנו. גם אורכי, אם הוא מונח לשני צידי הגוף, וגם אופקי, כיון שמסובבים אותו סביב לפנים. לכן, נתאים את נקודת החיתוך למבנה הגוף. למשל, למישהי בעלת מבנה גוף מלבני, שאצלה לא רואים מותן אך יש פרופרציית גוף זהה בין הכתף לאגן, נעדיף להניח בסיבוב סביב הפנים ולקשור צעיף עם קווי אורך. 

צילום: shutterstock

למבנה שעון חול, זו שיש לה הלימה בין גבולות הכתפיים לרוחב האגן עם מותן שנראית לעין, עדיף להרחיק את הצעיף עד אזור המותן, שיהיה פוקוס לחלק המותני הצר של הגוף. אם את משולש הפוך, החלק העליון שלך רחב מהחלק התחתון, מומלץ שהפוקוס יהיה בחלק שמתחת למותן ולכן עדיף לך צעיף ארוך עם סיומת מעניינת שמונחת באגביות באזור האגן. והכי חשוב כמו תמיד זה שיהי לך חיוך על הפנים, כשאת מתבוננת בעצמך במראה. אז מה את הולכת להניח על עצמך היום?

רביטל מאזוז, מטפלת בסטיילינג ומנחה סדנאות