אל תעתיקי מאחרות: 5 כללים שיעשו לך סדר בארון

המפתח לאהוב את עצמך מתחיל גם מבחוץ, וכדי להגיע להופעה המושלמת שתעשה לך טוב על הנשמה, אספנו עבורך חמישה טיפים כדי לבנות את הארון המושלם. כך תעשי זאת נכון

חדשות כיפה רביטל מאזוז, חדשות כיפה 31/08/22 16:04 ד באלול התשפב

אל תעתיקי מאחרות: 5 כללים שיעשו לך סדר בארון
צילום: shutterstock

הסליחות של חודש אלול כבר נשמעות בלילות אבל הסליחה המשמעותית ביותר היא דווקא לעצמך. לאהבה עצמית יש הרבה צורות וגוונים, ואחת הבולטות שבהן היא דרך הבגדים. ההשפעה החיצונית על הפנימיות חשובה במיוחד בדרך למצב רוח טוב, ושמלה מושלמת יכולה לגרום לך להרגיש מדהים, בדיוק כמו שהחצאית שלא יושבת טוב תגרום לך להרגיש ההפך. כך תבחרי את הבגד הנכון שיגרום לך לאהוב את עצמך ללא תנאים. 

1. אל תעתיקי מנשים אחרות 

מכירה את זו שבאה לבית הכנסת עם הלוק הכי מהמם בעולם? כמה שתנסי להתלבש כמוה, זה לא יהיה אותו הדבר. הכי חשוב לזכור, אל תנסי להיות כמוה. מה שהיא לובשת אומנם יפה דווקא לה,כי כנראה זה מותאם לגזרה שלה, לגוונים שלה, ולאישיות שלה, וככל הנראה מה שמחמיא לה לא ממש מחמיא לך. כמה שתנסי להעתיק מאחרות, תראי תמיד כמו גרסה מועתקת. במקום זאת, את מוזמנת לשאוב השראה מאחרות ולדייק את עצמך כמה שאפשר. מה בדיוק מה אהבת שם? אם אהבת את התעוזה, אז העזי בדרכך שלך. אם אהבת את הצבעוניות, הביאי את הצבעוניות שמחמיאה לך. ככל שתדייקי מול עצמך, את מה שאהבת אצלה, תוכלי לקבל מינוף למציאת הבגד שהכי מביא את האמירה הייחודית שלך לעולם והכי חשוב, תישארי נאמנה לעצמך.

צילום: shutterstock

2. לבשי צבעים שמחמיאים לך לפנים

נכון, אני יודעת שצהוב זה צבע של קיץ, ואדום זה צבע של שמחה ועדיין לא לכל אחת הצבעים האלה מחמיאים. אם תשימי לב יש לך בגדים בארון שהם "גורפי מחמאות" וכשאת לובשת אותם הסביבה לא אדישה אלייך. אם כך, כנראה שהם שייכים למשפחת הצבעים הנכונה לך. אם בכל זאת את לא בטוחה לגבי הצבע המחמיא לך ביותר, תוכלי לבדוק איך להתאים בגדים באופן הטוב ביותר. 

למעשה, אין צבע שלא ניתן ללבוש אלא יש "גוון צבע" שפחות מחמיא. חשוב לציין שכל צבע שאת אוהבת תוכלי להניח בחלק התחתון של הגוף, באמצעות פריט לבוש או אקססוריז המונח רחוק מאזור הפנים. למשל תיק, חגורה, נעל צבעונית, חצאית וגרביונים.

צילום: shutterstock

3. תתמקדי באזורים בגוף שאת אוהבת

נשים רבות מנסות להתחיל להתלבש דווקא דרך החלק שהן פחות אוהבות. כאשר המניע שלהן הוא טשטוש אזורי גוף שפחות יפים בעיניהן. מכך יוצא, שבעצם הן לובשות הרבה פעמים בגדים רחבים למשל כדי לטשטש את אזור הבטן וכד'. כאשר הפוקוס הוא על החלק שפחות אוהבים, התוצאה לרוב פחות מחמיאה. במקום זה, כדאי שתשאלי את עצמך בבוקר, "מה אני רוצה להבליט?" או "מהו החלק שאני הכי אוהבת בגוף שלי?". את החלק הזה תשתדלי להדגיש. נניח שאת אוהבת את אזור המותן, אז כדאי שתלבשי שמלה עם כיווץ במותן או שתוסיפי חגורה. אם את אוהבת את אזור הצוואר, מומלץ שתלבשי חולצה עם פתח בצורת וי, ואפשר גם לשלב אותה עם גופיה בצבע שונה מתחתיה. אם את אוהבת את אזור הפנים, שימי פוקוס לאזור הזה על ידי עגילים מעט גדולים או צבעוניים, או לחילופין לק בציפורניים. העיקר שהפוקוס שלך יהיה על מה שעושה לך טוב. אם כבר אנחנו עוסקות בגישה של ראיית הטוב, אולי כדאי שגם תיקחי את זה כטיפ לחיים.

צילום: shutterstock

4. את הכי יפה כשנוח לך

נוחות מאז ומתמיד משמחת אותנו. אם התלבשת מהמם אך בפנים את סובלת כי הבגד לא במידה שלך, או כי המחטב לוחץ, אז יצא חלילה שכרך בהפסדך. זו ממש לא המטרה. הנוחות שלך היא הבסיס לכל הופעה. כך גם אם עלית במשקל והחצאית לוחצת עלייך, אל תלבשי אותה. אותו דבר לגבי נעליים מהממות שלא מתאימות לעונה, או שלא תואמות את סגנון העבודה שלך. פשוט תדאגי קודם לנוחות שלך. השתדלי להימנע מפריטים שגורמים לך להרגיש פחות מ"מעולה" עם מי שאת, נפשית וגופנית.

צילום: shutterstock

5. לבשי רק מה שמשמח אותך

אחרי כל הכללים ה"שכליים", הרשי לי לתת לך טיפ קצת אינטואיטיבי. נקרא לזה :"מבחן השמחה". אחרי שהתלבשת והשקעת, שאלי את עצמך בפשטות, האם הלוק הזה משמח אותי? אם ענית כן, וחיוך פנימי התפשט על פנייך, אז לכי על זה. הבגד יעשה לך טוב, זו המטרה הכי חשובה. אך אם למרות כל ההשקעה משהו בך עדיין מתעצב, גם אם אין לך סיבה ברורה, אל תילחמי בזה ופשוט הניחי את הבגד בחזרה בארון הבגדים. אם נרצה או לא, לשמחה אין תחליף, ומה שלא משמח אותך, לא שווה את הזמן שתתהלכי בו בעולם.

צילום: shutterstock

אם קראת עד כאן וגם יישמת, את כנראה הולכת ממש בקרוב להתאהב בעצמך מחדש, כל בוקר מול המראה.ייתכן גם שיחמיאו לך יותר על הלוק שלך, אז כדאי שכבר תתחילי מעכשיו לתרגל אמירת "תודה" עם חיוך לא מתנצל. כי פשוט מגיע לך לעוף על עצמך.

הכותבת היא סטייליסטית רגשית וטיפולית לנשים