אדמדם או צהבהב: זה הסוד לבחירת בגדים בהתאמה לעור הפנים

קנית חולצה מהממת שיושבת עלייך בול אבל לא מחמיאה לעור לפנים? את תוהה איך יתכן שאת שוב יוצאת חיוורת? התשובה נמצאת בבחירת הצבעים הנכונים. עם צבע נכון לפנים, את בקלות תיראי במלוא הדרך. אז איך תדעי באיזה צבע לבחור? אספנו עבורך את כל התשובות

חדשות כיפה רביטל מאזוז 31/07/22 16:01 ג באב התשפב

אדמדם או צהבהב: זה הסוד לבחירת בגדים בהתאמה לעור הפנים
צילום: shutterstock

לא פעם אני רואה על מסך הטלוויזיה בחורות שנראות מהמם בבגדים מסוימים ואני חושבת לעצמי, למה שלא אקנה לי גם משהו בצבע דומה? אולם, כשאני מגיעה לחנות ומודדת בגד באותו צבע, אני מגלה שהוא פחות מחמיא לי, כי הכל סובב סביב התאמת הצבע לגוון עור הפנים. לכל אחת מאיתנו יש צבעים שנכונים לה ויעיפו לה את הסכך, הנה המדריך המלא. 

1. החזר אור מהבגד

מה שהכי משפיע על הנראות של אזור הפנים זה החזר האור מהבגד או אחד הפריטים שמונחים הכי קרוב לאזור הפנים. החל מהחולצה או הג'קט, ועד הגופיה ואפילו האקססוריז. העגילים או השרשרת, הכובע והמשקפיים. כל אלו מקרינים את הצבע לפנים והשפעתם רבה. אם ככה, ניתן להבין שככל שהפריט גדול יותר ככה הוא יותר מקרין יותר לפנים ולכן נעדיף לשים את הדגש כרגע על הבגד בחלק העליון של הגוף. 

צילום: shutterstock

2. תת גוון שמתחלק לשניים

לכל אחת מאיתנו יש בגוון הפנים תת גוון שמתחלק לשניים: צהבהב או אדמדם. כאשר תת הגוון שלך הוא צהבהב, עלייך להתרחק מהבגדים הצהובים סמוך לפנים וגווני הזהב. כאשר גוון העור שלך נוטה לאדמדמות עלייך להתרחק מבגדים אדומים סמוך לפנים על כל תת גווניהם. איך תדעי לזהות את תת גוון העור שלך? לשם כך, תוכלי להשתמש בחתיכת בד בצבע זהב וחתיכת בד בצבע כסוף. להניח אותן סמוך לפנים ולהביט במראה, רצוי באור יום. הגוון שמאיר את עורך ומחמיא לך יותר יגלה מהו תת הגוון שלך. במידה ומחמיא יותר לפנייך הבד המוזהב, הרי את אדמומית, ולהיפך, את צהבהבה.

אדום או צהוב?

אדום או צהוב? צילום: shutterstock

3. מאיזה צבע עלייך להימנע?

במידה ואת עם תת גוון צהוב עלייך להתרחק במיוחד מהגוונים הצהובים וגווני הזהב סמוך לפנים, ולהשתדל ללבוש צבעים קרים. ובמידה ואת אדמומית מומלץ לך להתרחק במיוחד מהגוונים האדומים סמוך לפנייך, וללבוש צבעים חמים. צבעים קרים בגלגל הצבעים הם הסגולים, הכחולים והירוקים. ואילו הצבעים החמים כוללים את הוורודים, האדומים, הצהובים והכתומים. אתן בודאי שואלות, האם עלי לזרוק עכשיו את כל החולצות הצהובות או האדומות? אז ודאי שלא. לא צריך להעיף שום דבר. לכל בגד יש שימוש. אנחנו רק נבצע התאמה קטנה באמצעות אחת משתי האפשרויות הבאות.

צילום: shutterstock

  • אם עלייך להימנע מצהובים, תוכלי לשלב עם החולצה הצהובה אקססוריז עם נוכחות חזקה בצבע שכן הולם את פנייך. למשל, ניתן לשלב שרשרת בולטת בצבע ירוק, סגול או כחול וכך להאיר את הפנים בצבע הנכון. במידה ועלייך להימנע מגווני אדום, אמליץ לך לשלב סמוך לפנים פריט אקססוריס בגוון זהב או צהוב. בצבעים שכן ניתן לשלב, נדייק גם לפי גוון העיניים והשיער או במילים אחרות לפי טיפוס הצבע הייחודי שלך.
  • אפשרות שנייה שלחלק מאיתנו פשוטה יותר היא מריחת מייק אפ על הפנים. המייקאפ יטשטש משמעותית את האדמומיות או הצהבהבות וכך ייתן לפנים גוון אחיד, יותר ניטרלי, וכך יתרחב מנעד הצבעים שיתאימו לפנייך.
  • אפשרות נוספת למי שכן אוהבות את הצהובים או האדומים והם פחות מחמיאים לה, ניתן להשתמש בהם באזור שרחוק מהפנים. למשל על ידי חצאית, נעליים או תיק. העיקר שזה יהיה בחלק התחתון ולא העליון.

צילום: shutterstock

4. לא רק צבע

הכי חשוב לזכור שצבע לפני הכל הוא תדר, אנרגיה. לכן, גם פריט קטן בצבע בולט יכול בקלות לשדרג לכן את הלוק וגם להחמיא לנראות הפנים. כמו כן, הצבעים שבחרת ללבוש הבוקר אינם מקריים כלל וכלל או רק נוחים או אופנתיים. יש בצבע שבחרת ללבוש היום משהו קטן מהסיפור הגדול שלך בעולם. מסר שאת מבקשת להעביר דווקא בצבע הזה ודווקא היום. כדאי שתיקחי לך דקה אחת לחשוב על זה בינך לבין עצמך.

הכותבת היא סטייליסטית רגשית לנשים