5 טיפים שיחוללו פלאים בארון הבגדים שלך

אנחנו אוהבות לקנות, להתחדש ולהשקיע בעצמנו. אין כמו התחושה הזו, כשאת מוצאת בגד שפשוט יושב עלייך טוב. בתקופה הזו כדאי שננצל את ההזדמנות לשפר את הרגלי הקניות והשימוש שלנו בבגדים

חדשות כיפה הדרת פכטר 02/05/22 13:07 א באייר התשפב

5 טיפים שיחוללו פלאים בארון הבגדים שלך
צילום: shutterstock

בואו נדבר על הרגלי קניית הבגדים שלנו. עם התקופה של ספירת העומר, אנחנו חייבות להקפיא לרגע את חידוש מלאי הארון וזו בדיוק ההפסקה שאנחנו צריכות בשביל לעשות לעצמנו קצת סדר ולחשוב כמה אנחנו מוציאות ומה באמת אנחנו צריכות.

אנחנו אוהבות לקנות, להתחדש ולהשקיע בעצמנו. אין כמו התחושה הזו, כשאת מוצאת בגד שפשוט יושב עלייך טוב. וואו, ואם מחמיאים לך על הרכש החדש שלך, את בתחושה כזו שבמינימום את בעצמך חשבת על הגזרה ותפרת אותה ביד. לצערנו התחושה הזאת מתפוגגת, ואם יצא ולבשת שמלה חדשה פעמיים באותו חודש – חס ושלום -  אז כבר נחשב ש"חרשת עליה".

אנחנו תמיד בתחושה שאין לנו מספיק 

כנראה שרוב הנשים עברו על המלתחה שלהן במסגרת ניקיונות הפסח וקלטו כמה בגדים באמת יש להן. כולנו מכירות את זה – תחילה אנחנו מוציאות את הבגדים, מוציאות ומוציאות וחושבות שהכמויות לגיטימיות סה"כ, עד הרגע בו עובר יצור ממין זכר ואומר "כמה בגדים יש לך!", מיד אנחנו שולפות את מה ששגור על שפתינו מזה שנים, התירוץ האולטימטיבי שניצח אינספור ויכוחים – "אלו בגדים ישנים, אני לא לובשת חצי מהם בכלל". יחד עם זאת, באמת יש לנו יותר מדי בגדים שחצי מהם כבר לא עולים עלינו, אז למה הם עדיין בארון? 

1. לסדר 

בטח את השלב הזה כבר עברת בפסח, אבל בכל זאת. תראי מה את לובשת ומה שלא, תעיפי. תבדקי אילו פריטים באמת חסרים לך, אם בכלל, ותזכרי שלתקופה הקרובה את לא צריכה לרכוש עוד מאותו דבר. 

צילום: shutterstock

2. להוריד תדירות של קניות

תרכזי לעצמך את הקניות לפעם אחת בחודשיים. לדוגמא, ללכת בפעם אחת ולקנות הכל בבום. או לחילופין לגלוש רק פעם אחת בחודשיים בחנויות באינטרנט ולעשות סל קניות מרוכז. זה יעזור לך לא להתפתות וגם לחסוך. כשרואים את המחיר המצטבר  זה גורם לנו לחשוב מחדש, ולהוריד פריטים שלא קריטיים לנו באמת.

צילום: shutterstock

3. לא לקנות יקר

 די, יש לנו כוח קנייה וצריך לנצל אותו.  ככל שיותר נשים יפסיקו לקנות בגדים במחירים כל כך גבוהים המחירים יהיו חייבים לרדת כי פשוט לא יהיה ביקוש. אבל עד שהמהלך המהפכני הזה יקרה, תחליטי לעצמך שמעל מחיר מסוים את לא קונה. עבדת קשה בשביל הכסף הזה והוא שווה יותר משמלה אחת.

צילום: shutterstock

4. יד שנייה

דעה לא פופולרית, הרבה סטיגמות שזה לא אסתטי, אבל וואלה יד שנייה זה אחלה פתרון וממש נקי ואיכותי. תוכלי למצוא פרטי וינטג' מדהימים ועוד מלא פריטים שהם שיק לגמרי במחירים כיפים שכבר שכחנו שקיימים.

צילום: shutterstock

5. תופרת

בגדים ישנים שלך שאת מרגישה שהם מיושנים, אל תזרקי! לכי לתופרת. את תתפלאי כמה מכפלת או הצרה יכולים להחיות את הבגד מחדש.

צילום: shutterstock

נכון, זה כיף לקנות בגדים ולהתחדש ולפעמים באמת יש צורך. אבל צריך גם לפקוח עיניים. בגדים עולים כסף, ועם הזמן זה מצטבר. חוץ מכסף גם הזמן שלנו הולך לאיבוד, שעות של שיטוט באינטרנט בחיפוש אחר הדבר הבא או במסעות קניות שמסתכמים ברכישות שלא לשמן יצאנו לקניות. הכי חשוב שתרגישי טוב ונוח במה שאת לובשת ואיך שאת נראית. אבל תזכרי אפשר לעשות את זה מבלי להוציא סכומי עתק או להיכנע לטרנדים חולפים.