זהירות: תכשיר להחלקת שיער גרם לסכנת חיים

בעקבות מקרים בודדים שדווחו, בהם מקרה נוסף במהלך חג הפסח, משרד הבריאות שב ומזהיר את הציבור ובכלל זה את אנשי מקצוע כי אין להשתמש בתמרוקים ומוצרי שיער שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/22 11:51 כו בניסן התשפב

זהירות: תכשיר להחלקת שיער גרם לסכנת חיים
החלקת שיער, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משרד הבריאות מעדכן היום (ד') כי לאחרונה התקבלו מספר דיווחים של מקרי אי ספיקת כליות לאחר שימוש בתמרוק המיועד להחלקת שיער, ואנשי המקצוע מבהירים ומזהירים את הציבור ובכלל זה את אנשי מקצוע כי אין להשתמש בתמרוקים ומוצרי שיער שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות.

אין לשווק תמרוק בניגוד לתנאי הרישיון או לערבב לתמרוק או להוסיף לו חומרים שלא אושרו ברישיון התמרוק (שהרכבם לא נבדק ובטיחותם אינה ידועה). פעולות אלו עלולות להזיק לבריאות הלקוחות וכן לבריאות עובדי המספרות. בנוסף, חימום של תמרוקים כנגד הוראות התווית עלול לגרום לשחרור חומרים רעילים. משרד הבריאות ממליץ לילדים מתחת לגיל 16 לא לבצע החלקות שיער. בנוסף, יש לבצע החלקות במקום מאוורר ובמקומות מורשים בעלי רישיון עסק בלבד.

לפי תקנות רישוי עסקים (תנאי תברואה נאותים לעסקים לא רפואיים לטיפול בגוף אדם), תשנ"ג-1992, על מספרות ועסקים אחרים לטיפול לא רפואי בגוף האדם הטעונים רישיון עסק, חלה חובה כי כל התמרוקים המשמשים בעסק יהיו בעלי רישיון של משרד הבריאות לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (תמרוקים), תשל"ג-1973.

באשר לאותם מקרים מדווחים שגרמו ככל הנראה לאי ספיקת כליות, משרד הבריאות בוחן ואוסף את כל נתוני המקרים שהתרחשו בתקופה האחרונה כתוצאה משימוש בהחלקות שיער ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו לביצוע בקרות ובחינת החומרים במעבדה בהתאם לצורך.