היריד שיסדר אתכן עם בגדים לראש השנה

מקורי, צנוע, טרנדי וחגיגי! חמישה תנאי סף לבגדים החדשים בירידי האופנה המתקיימים עכשיו במודיעין, ירושלים וגבעת שמואל. והכל על טהרת הכחול-לבן.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 02/09/18 15:24 כב באלול התשעח

היריד שיסדר אתכן עם בגדים לראש השנה
חווה הכט, צילום: חלי גד

ירידי האופנה "בראשית", המתקיימים בימים אלה בריכוזי האוכלוסייה הדתית בירושלים, מודיעין וגבעת שמואל, חשובים לא רק משום שהם מרכזים במקום אחד בגדי חג וחול מותאמים לדרישות הצניעות של מגזר הכיפות הסרוגות, וחוסכים התרוצצות ברשתות, בוטיקים וחנויות שונות, ולא רק בכך שהם מאפשרים מרחב נשימה כלכלי למעצבי אופנה ישראלים והכל שם על טהרת הכחול-לבן, אלא בכך שהם רוצים להעביר מסר לתעשיית הביגוד המתמקדת בדרך כלל בלובשות המיני והגופיות, שמשתלם לייצר בגדים עבור הציבור הגדול של הנשים הדתיות. לפי ההיענות הגוברת מעונה לעונה, נראה לי שהאסימון ירד. נקודת זכות נוספת לירידים השנה: לבאות מיישובי עוטף עזה יינתנו הנחות מיוחדות עם הצגת תעודת זהות או תעודת תושב.

אמה

אמהצילום: מאיר כהן

מאחר שכל העשייה הזו נולדה ביוזמתה של אישה אחת, לימור כץ, שבעמוד הפייסבוק שלה מכונים הירידים  SHEEK ME – יש עוד מסר שניתן ללמוד מהתופעה: גם אדם (איש או אישה) בודד, יכול לחולל שינוי במציאות.

נתחיל בתאריכים ובמיקומים: ביום חמישי השבוע, 30 באוגוסט, נערך היריד ברחוב נחל צלמון 21 במודיעין. בירושלים הוא נערך במתחם התחנה הראשונה בימים שני ושלישי 3-4 בספטמבר, ובימים רביעי וחמישי 5-6 בספטמבר, הוא יגיע לאולם וואהל בגבעת שמואל, אוניברסיטת בר אילן.

לידוסה

לידוסהצילום: חיים כהן

לקוחות ותיקות של הירידים האלה המתקיימים לפחות פעמיים בשנה, יודעות שניתן למצוא בהם צעיפים ומטפחות בעיצובים מקוריים, שמלות, חצאיות, כובעים, תיקים, גלביות, בגדים במידות גדולות וגם בגדי ילדות ונערות. חלק מהמוצגים הם עודפים משנה שעברה ולכן המחירים שלהם נוחים במיוחד.

כרגיל גברים הם מחוץ לתחום, כלומר מחוץ למתחם, הם יכולים להמתין בחוץ אם הם בתפקיד הנהג, או לוותר בכלל להגיע. "גברים" בגיל הגן, יכולים להיכנס.

סהר שטרית

סהר שטריתצילום: שחף מרגלית

סו יוניק

סו יוניקצילום: עדן גבאי

למעלה מ-75 מעצבות מציגות עכשיו בירידים האלה, וכדי לא לעייף אוותר על כל הרשימה, אבל בחרתי כמה שמות של ידועניות שעברן לייצור אופנה כמו לינור אברג'יל (מיס תבל לשעבר שחזרה בתשובה), יאנה יוסף (שחקנית ואשתו של ציון ברוך משלישיית "מה קשור"), בעלות מותגים שרכשו מוניטין כמו אתכסיא, שדה בר וננה, יצרנית הקשתות שירלי, יצרנית הכיפות איילת, תכשיטניות כמו רחל תבורי והדס, ויש משתתפות העוסקות בקוסמטיקה ואיפור ויצרניות תיקים ו-כאמור לא אזכיר את כולן, אבל שווה להגיע ולהכיר אותן. פרטים נוספים ושעות פעילות הירידים בעמוד הפייסבוק של "שיק מי", וכמה דוגמיות ממה שניתן לראות שם – בצילומים המצורפים. אבל מגילת שבחים בלי טיפת ביקורת – לא בבית ספרנו. ולכן, שתי הערות: א. הייתי מצפה לכך שהמעצבות יציעו  גם באופנה החדשה שלהן, לא רק בעודפי השנה שעברה, הנחות גדולות יותר. ב. כדאי אולי לנסות לשכנע את השמות הגדולים בתעשייה המקומית לשלוח לירידים פריטים מהקולקציות החדשות, ויש תמיד כאלה, שמתאימים לנשים דתיות.