ביטקוין ישראלי? הושק מטבע דיגיטלי חדש - זה מה אפשר לעשות איתו

פלטפורמת ההשקעות במטבעות דיגיטליים Bits of Gold השיקה פיילוט של מטבע קריפטו יציב לשקל שייקרא BILS. מה אפשר לעשות איתו? כל הפרטים בפנים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/03/24 17:30 ג באדר ב'

ביטקוין ישראלי? הושק מטבע דיגיטלי חדש - זה מה אפשר לעשות איתו
חדש, מטבע דיגיטלי צמוד לשקל., צילום: lunopark,Shutterstock

בימים האחרונים שובר הביטקוין את שיאי כל הזמנים שוב ושוב ונראה שמטבעות הקריפטו השונים נמצאים בנקודת זינוק, היום (ד') הושק המטבע הדיגיטלי הישראלי הראשון. המטבע ששמו BILS, הושק בידי פלטפורמת ההשקעות הדיגיטליים הישראלית Bits of Gold, יהיה יציב לשקל ובכך יחבר את השקל לרשתות הבלוקצ׳יין השונות. מטבעות דומים היציבים לדולר הפכו בשנים האחרונות פופולריים בעולם.

המטבע החדש קיבל את האישורים הרגולטוריים וייכנס מיידית למסחר. "למעשה כל מי שיש לו גישה לאינטרנט יוכל להשתמש בשקל היציב BILS כדי לאחסן ערך ולבצע פעולות פיננסיות, גם ללא צורך בחשבון בנק מסורתי" כותבת החברה בעמוד הפייסבוק שלה.

אילוסטרציה

אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מה ניתן לעשות במטבע?

השימושים האפשריים מגוונים, החל מביצוע העברה של שקלים מיידית לכל מקום בארץ ובעולם, בזמינות של 24/7 וללא תלות בגורם נוסף, המרות מט"ח גם לאחר סגירת המסחר הרגיל, למשל המרות בין USDC ל-BILS, ועד ליצירת חוזים חכמים על מטבע השקל היציב בעזרת טכנולוגיית הבלוקצ׳יין, כך על פי החברה.

"המטבע החדש מתוכנן להתבסס בתחילה על תשתית הבלוקצ׳יין של Solana, לה מאפיינים אשר מתאימים למטבעות יציבים כגון עלות ומהירות העברה ברשת, ובליווי המקצועי של Solana Foundation" כותבים בחברה ומוסיפים כי התשתית להנפקת המטבע ושמירתו תסופק על ידי ענקית הטכנולוגיה Fireblocks והפיתוח הטכנולוגי של המטבע והתשתיות הנלוות יתבצע בעזרתה של QEDIT. פירמת רואי החשבון EY נבחרה להיות הפירמה המלווה את הפרויקט, ותסייע בבניית מנגנוני הבקרה שכל מטבע מונפק מגובה בשקל בחשבון הבנק.