חלום שלנו: סטארטאפ חדש יאפשר לשלוח את רשימת הקניות בווטסאפ לעגלה

הסטארטאפ Catch חתם על הסכם עם ענקית הקמעונאות הגרמנית REWE להטמעת מערכת דיגיטציה של חווית הקניה באמצעות בינה מלאכותית

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/24 13:29 כד באדר א'

חלום שלנו: סטארטאפ חדש יאפשר לשלוח את רשימת הקניות בווטסאפ לעגלה
Catch, צילום: Dan Peretz

בינה מלאכותית גם בסופר: על המקרר, בפתק בטלפון, או בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית, רשימת הקניות שלנו בסופר מתעדכנת שוב ושוב בהליך מסורבל למדי. Catch, חברת הבינה המלאכותית לעולם הקמעונאות, חתמה על הסכם עם ענקית הקמעונאות הגרמנית REWE להטמעת מערכת בינה מלאכותית המבצעת דיגיטציה של חווית הקניה. המערכת יכולה לפעול על מגוון פלטפורמות כולל עגלות חכמות, טלפון חכמים, קופות עצמאיות ועוד. בשלב הראשון יוצמד לכל עגלה טאבלט שהינו "עוזר אישי חכם" המותאם לכל קונה בחנות.

המערכת מאפשרת לקונים לסרוק את רשימת הקניות או לשלוח אותה בווטסאפ, בין אם היא כתובה בכתב יד באופן מקוון. התהליך לא מצריך רישום של הלקוח, או הורדת אפליקציה ומאפשר אנונימיות מלאה לכל אורך הקניה. מנועי הבינה המלאכותית של Catch מפענחים ומעבדים את המידע המתקבל ויוצרים פרופיל ייחודי לקונה שמתעדכן תוך כדי הקנייה. המערכת כוללת מנוע חיפוש למוצרים ומאפשרת לנווט אל המוצרים שהקונה מעונין בהם ומציעה לו מבצעים ומוצרים נוספים לאורך המסלול על פי לימוד העדפותיו. כך למשל, לקוח שמחפש מוצר טבעוני יקבל הצעות של מוצרים טבעונים נוספים.

ההסכם נחתם מול חטיבת המו"פ של REWE שמובילה הכנסת טכנולוגיות מתקדמות לסופרמרקטים של הרשת, כשבשלב הראשון הוטמע הפתרון בלמעלה ממאה עגלות לשימוש בחנויות REWE בעיר קלן. המערכת מספקת גם תובנות רבות לרשת השיווק ולספקי הרשת, כולל מסלולי ההליכה בתוך החנות, העדפות הצרכנים ושיעור ההיענות להצעות, עד כמה הקניות שלהם מתוכננות מראש או ספונטניות, כמה זמן שוהה הלקוח ליד כל פריט וכל זאת תוך שמירה על פרטיות הקונים ובלי איסוף נתונים אישיים. הטמעה מוצלחת של הטכנולוגיה תאפשר פריסה לכלל הסניפים ברחבי גרמניה.

השוק של קניות פיזיות בסופרמרקטים הוא שוק ענק של 11.5 טריליון דולר

"שיפור חווית הקנייה הוא נושא מרכזי באירופה בכלל ובגרמניה בפרט" אומר שלומי דיין, מייסד משותף ומנכ"ל Catch. "ישנה צפיה ודרישה גבוהה מאוד מהקונים לחוויה אישית וממוקדת שלא קיימת היום בעולם הפיזי. אנחנו מביאים את יכולות שכבר קיימות ומיושמות בעולם האונליין לעולם האמיתי. השוק של קניות פיזיות בסופרמרקטים הוא שוק ענק של 11.5 טריליון דולר, שגבוה יותר מפי עשר מהקניות אונליין בתחום זה".

איתי לישנר, מייסד משותף ו-CTO בחברה: "נושא הפרטיות תופס חשיבות עצומה אצל צרכנים בעולם, ובגרמניה בפרט. לקוחות נרתעים מלמסור את פרטי הזדהות ומוכנים לוותר על הטבות מועדון. לכן בנינו פלטפורמה מבוססת AI שיודעת לאפיין את הלקוח ללא צורך במידע אישי ואשר לא מחייבת אותו להירשם או למסור פרטים אישיים".