מה עושים בשנה מעוברת על הצ'ק שקיבלתי כתוב א' אדר, מה הבנק יעשה עם זה?

מרבית הישראלים כותבים על הצ'קים תאריכים לועזיים, אך יש מי שמתעקשים רק על תאריכים עבריים. מה דינו של צ'ק שכתוב עליו "א' אדר" בשנה מעוברת? ומתי פג לו התוקף? יצאנו לבדוק

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 17/02/24 22:48 ח באדר א'

על הצ'ק שקיבלתי כתוב א' אדר, מה הבנק יעשה עם זה?
צ'ק, מה עושים בשנה מעוברת?, צילום: Icatnews,Shutterstock

השנה המעוברת מביאה איתה התמודדויות שונות במישור הלכתי היהודי, אך לעיתים היא יכולה לפגוש אותנו גם במקומות בלתי צפויים, בצ'ק בנקאי למשל. רוב הישראלים מעדיפים בדרך כלל להשתמש בתאריכים לועזיים בכל הקשור לעולמות העסקים ובייחוד כאשר הם נצרכים לחתום על צ'ק, אך יש מי שמעדיפים להקפיד על תאריך עברי, הדבר עלול להוליד מספר בעיות במהלך השנה המעוברת.

שתי השאלות שעולות בשנה מעוברת

הבעיה הראשונה והפשוטה יותר היא מתי יופקד הצ'ק במידה ונכתב עליו התאריך העברי א' אדר, באדר א' או באדר ב'? והשאלה השנייה שיכולה להיות משמעותית אף יותר, היא מה קורה אם מי שקיבל את הצ׳ק לא הפקיד אותו מיד אלא כעבור 6 חודשים כאשר תוקפם של צ'קים הם בדרך כלל עד לחצי שנה.

בבנק מזרחי-טפחות ענו על שתי השאלות והשיבו כי בנוגע לשאלה הראשונה, הצ'ק יופקד בסמוך לאדר הקרוב למועד ההפקדה כאשר לבנק לא חשוב למה התכוון כותב הצ'ק. בנוגע לשאלת אורך תוקפו של הצ'ק, אז לבנק בשורה משמחת.

הבנק יתייחס לצ'ק כאילו נכתב באדר ב'

במקרה בו אדם מסויים שקיבל את הצ'ק עליו כתוב א' אדר, לא הפקיד אותו מיד אלא כעבור 6 חודשים כשלכאורה פג תוקפו, הבנק יתייחס לצ'ק כאילו הכוונה היא ל-א' אדר ב' גם אם כוונת הכותב הייתה לאדר א'.