הישראלים עברו שינוי: זה הדבר הכי נמכר במהלך המלחמה

כעשור מאז החל המסחר המקוון ברשת, רוב מוחלט של הישראלים מבצעים רכישות אונליין. בחלקים מסויימים במגזר החרדי נרשמה קפיצה משמעותית בקניות באינטרנט. בעקבות המלחמה, עסקי התיירות בקריסה, האלה התחומים שדווקא עלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/24 14:48 כא בשבט התשפד

הישראלים עברו שינוי: זה הדבר הכי נמכר במהלך המלחמה
קניות, הישראלים אוהבים לרכוש באינטרנט, צילום: Drazen Zigic,Shutterstock

כעשור לאחר שהמסחר המקוון החל להתבסס בישראל אפשר לומר בבירור שהרוב המוחלט של הישראלים, 93%, קונים אונליין. ככל שהשנים עוברות, הצרכן הישראלי מגדיל את סל הקנייה שלו ברשת ובהתאמה בעלי העסקים מקימים יותר חנויות מקוונות, כך עולה ממחקר חדש שביצעו Google וישראכרט שבודק את הרגלי הצריכה של הישראלים כעשור מאז החל.

גם בקרב החלקים היותר ליברליים בחברה החרדית נרשם שינוי משמעותי ו-89% מעידים על עצמם ככאלה שמבצעים קניות אונליין. נתון נוסף שעולה מהמחקר מעיד כי הישראלים אוהבים סיילים וכי 50% מהצרכנים מצהירים שהם נוהגים לתכנן את הרכישות החשובות ולדחות אותן לסיילים בנובמבר.

חנות רהיטים, הישראלים מגבירים רכישות

חנות רהיטים, הישראלים מגבירים רכישות צילום: MAD_Production,Shutterstock

השפעות הלחימה: צניחה בתיירות, עלייה ברכישת רהיטים

מלחמת חרבות ברזל בהחלט משפיעה על הרגלי הקניות ברשת ולפי המחקר חלה ירידה חדה של 67% ברכישת עסקי התיירות ו-12.3% בעסקי אופנה. גם בתחום התרבות חלה ירידה של 10%. מנגד, בכל הנוגע לציוד ושירותי תקשורת חלה עליה חדה של 45% ברכישות באינטרנט. עליות חלו גם על תחומי הפארמה עם 10%. תחום נוסף שבאופן מפתיע עלה בתקופה הזו הוא תחום הרהיטים עם עליה של 13.5%.