בשורה לנוטלי המשכנתאות: הריבית לא תעלה

לאחר שנה קשה של העלאות ריבית, בנק ישראל הודיע בפעם השנייה ברציפות על כך שלא יעלה את הריבית שעומדת עדיין על 4.75%. בבנק משאירים את האפשרות שהריבית תעלה בהמשך | נשיא התאחדות התעשיינים מברך: "אנו עדים להתמתנות בקצב גידול האינפלציה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/09/23 16:25 יח באלול התשפג

בשורה לנוטלי המשכנתאות: הריבית לא תעלה
אמיר ירון, משאיר את הריבית על 4.75%, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהתאם לתחזיות רוב אנשי המקצוע, בנק ישראל הודיע היום (ב') על השארת הריבית על שיעור של 4.75% ובפעם השנייה ברציפות לא מעלה את הריבית. למרות ההחלטה הנוכחית, הוועדה המוניטרית של בנק ישראל מותירה את האפשרות שבעתיד הריבית תעלה וכותבת בחוות דעתה כי "רואה היתכנות לא מבוטלת להמשך העלאה של הריבית בהחלטותיה הבאות".

ריבית הפריים תעמוד על 6.25%

עם הישארות הריבית על שיעור של 4.75%, תעמוד ריבית הפריים על שיעור של 6.25%, המועד הבא בו יכריע בנק ישראל על שיעור הריבית יהיה בחודש הבא (23.10). מי שבירך על ההחלטה הוא נשיא התאחדות רון תומר שכתב: "בחודשים האחרונים אנו עדים להתמתנות בקצב גידול האינפלציה, מה שמצביע על כך שבנק ישראל השיג את מטרתו".

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר

רון תומר, מברך על ההחלטה צילום: איתי ומנחם רייס

"הגיעה העת לקיים את ההבטחה להקפאת מחוללי האינפלציה"

עוד הוסיף תומר: "כלי העלאת הריבית מיצה את עצמו. במקביל אני קורא לממשלה לנקוט בצעדים פיסקליים משלימים על מנת לעודד צמיחה במשק ולסייע למעסיקים ולציבור להתמודד עם עליות האינפלציה. כן הגיעה העת לקיים את ההבטחה להקפאת מחוללי האינפלציה, על מנת למתן את רמות המחירים במשק".