הלמ"ס מפרסמת: עלייה ניכרת בתעסוקת החרדים - זאת הסיבה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת כי בחמש השנים האחרונות חל גידול משמעותי בתעסוקה בקרב גברים חרדים, שעלתה ביותר מ-5% | הסיבה המשוערת: בעקבות עליית הריבית ויוקר המחייה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/08/23 16:11 טו באב התשפג

הלמ"ס מפרסמת: עלייה ניכרת בתעסוקת החרדים - זאת הסיבה
מאה שערים, ארכיון - סדרה חדשה על הציבור החרדי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ד') נתונים חדשים לפיהם שיעור תעסוקת החברה החרדית מזנק. על פי נתוני הלמ"ס, תעסוקת הגברים החרדים נמצאה בעלייה ונכון להיום, 55.5% מהגברים החרדים מועסקים לעומת 52% בשנת 2014. ב-2022, שיעור תעסוקת הגברים החרדים עמד על 53.1 ושנה לפני כן עמד על 50.6%

בנוסף, הלמ"ס מפרסם כי שיעור התעסוקה בקרב כלל המגזר החרדי עומד כיום על 68.4%. כמו כן, נתון נוסף מציין כי שיעור התעסוקה בקרב נשים חרדיות עומד על 81%, זאת, לעומת הממוצע הארצי, שעומד על 75%.

"העלייה ביוקר המחיה בתקופה הזו השפיעה על כולם"

ד"ר גלעד מלאך, ראש תכנית חרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה מסביר מדוע חלה עלייה בתעסוקת הגברים החרדים. "הקפיצה הזו התרחשה אצל כל קבוצות האוכלוסייה בשנת 2022 ובמחצית הראשונה של 2023. היינו גם אצל יהודים ויהודיות לא חרדים וגם אצל ערבים וערביות, כך שהחרדים הם לא אי בעניין הזה. אני משער שזו העלייה ביוקר המחיה בתקופה הזו, כולל אינפלציה, ריביות ומשכנתאות שהשפיעה על כולם".

ישיבה חרדית. אילוסטרציה

ישיבה חרדית. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד הוסיף ואמר כי "יתכן שבקרב חרדים הלחץ הכלכלי היה גדול עוד יותר בשל השיעור הגבוה של משקי בית עם משכנתאות והשיעור גבוה של לוקחי משכנתאות בריבית משתנה שעלתה מאוד בשנה וחצי האחרונה".