בעקבות דו"ח מוד'יס: הפגישה שסמוטריץ' כינס באוצר | השקל מתחזק

יום לאחר שסוכנות דירוג האשראי פרסמה דו"ח חריג על ישראל וכללה בתוכו הזהרות למשקיעים אך לא הורידה את דירוג האשראי, כינס שר האוצר דיון סביב משמעויות הדו"ח | השקל התחזק, הבורסה ננעלה בעליות חדות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/07/23 22:20 ח באב התשפג

בעקבות דו"ח מוד'יס: הפגישה שסמוטריץ' כינס באוצר | השקל מתחזק
סמוטריץ', כינס דיון מיוחד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשרד האוצר התקיימה היום (ד') ישיבת הנהלה בראשות שר האוצר לדיון במשמעויות הודעת חברת הדירוג מוד'יס. כזכור, אתמול פרסמה החברה הודעת "הערכה למנפיק" בעקבות חקיקת צמצום עילת הסבירות בכנסת. במשרד האוצר מודים כי "הנסיבות מהוות גורם סיכון לכלכלה הישראלית" אך מסייגים ואומרים כי "הודעת החברה לא כללה התייחסות לאפשרות של שינוי בפרופיל דירוג האשראי של ישראל".

"משרד האוצר ישקף את ההתפתחויות האפשריות במשק"

הדיון שכינס שר האוצר, התקיים עם הנהלת משרדו ועסק בהודעת החברה והשלכותיה. "משרד האוצר מתייחס לכך בכובד ראש. אנו עומדים בקשר הדוק עם חברות הדירוג וגופים כלכליים בינלאומיים, ובוחנים באופן תדיר את מצב המשק ואת הסיכונים הנשקפים לו, בין היתר בראי גופים אלו" אומרים במשרד האוצר.

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ', דו"ח פחות חמור. צילום: Shutterstock, Yonatan Sindel/Flash90

במשרד הדגישו כי הם פועלים על מנת לחזק את רכיבי הכלכלה הישראלית שדווקא בולטים בדו"חות חברות הדירוג. בין היתר מציינים במשרד האוצר את המדיניות הפיסקלית, ההשקעה בתשתיות ושיפור הפריון במשק. במשרד מציינים גם את השמירה על סקטור ההייטק המקומי. "משרד האוצר ישקף, כתמיד, את ההתפתחויות האפשריות במשק וכן את הצעדים הנדרשים בעת הזאת לצורך מיזעור הסיכונים האפשריים, תוך המשך שמירה על המסגרות הפיסקליות".

השקל מתחזק, הבורסה ננעלה בעליות חדות

בתוך כך, לאחר שאתמול ושלשום נרשמו ירידות חדות בבורסה והדולר התחזק משמעותית אל מול השקל, היום נרשמה בלימה של המגמה ואף היפוך שלה. המסחר בבורסה הסתיים העליות שערים חדות והשקל התחזק אל מול הדולר ששערו היציג נקבע על 3.69 שקלים, אתמול שער הדולר היה 3.72 שקלים.