בדרך לטלטלה? סוכנות דירוג האשראי תפרסם דו"ח חריג על ישראל

יממה לאחר חקיקת צמצום עילת הסבירות, חשש במערכת הכלכלית מפגיעה בדירוג האשראי של ישראל, זאת לאחר שסוכנות הדירוג הודיעה באופן חריג כי תפרסם חו"ח חדש. הבנקים מורגן סטנלי וסיטי בנק מגיבים לחקיקה | נתניהו וסמוטריץ' מנסים להרגיע: "הצמיחה עולה והאינפלציה נבלמת"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 25/07/23 16:45 ז באב התשפג

בדרך לטלטלה? סוכנות דירוג האשראי תפרסם דו"ח חריג על ישראל
מוד'יס, דו"ח חריג, צילום: shutterstock

לאחר שחוק צמצום עילת הסבירות עבר אתמול (ב') בכנסת ומבלי שעבר בהסכמה רחבה, חברות בינלאומיות מגיבות למצב. סוכנות דירוג האשראי מוד'יס הודיעה כי תפרסם היום דו"ח חריג על ישראל בעקבות ההתפתחויות, זאת כשלושה חודשים לאחר שהשאירה את דירוג האשראי הישראלי על כנו-A1, אך הזהירה כי בכוונתה להוריד את אופק דירוג האשראי של ישראל מחיובי ליציב.

סיטי בנק, מפרסתם תחזית חדשה

סיטי בנק, מפרסתם תחזית חדשה צילום: shutterstock

"האירועים האחרונים מאתגרים את מצבה הכלכלי של ישראל"

הדו"ח של סיטי בנק מפרט את הנעשה בישראל: "כבר כעת הוגש ערעור לבג"ץ בנושא החוק, כך שאם בית המשפט יחליט לקבל את העתירה והממשלה לא תקבל את התערבותו בעניין, אנו עלולים למצוא את עצמנו במשבר חוקתי". בנוסף, הד"ח ידע להגיד כי נתניהו דווקא רצה פשרה אך נאלץ להעביר את החוק בלחץ הקואליציה שלו. הדו"ח מסכם: "האירועים האחרונים מאתגרים את מצבה הכלכלי של ישראל וגורמים למשקיעים לעצבנות רבה ביחס לנכסים ישראליים".

בתגובה להודעת מוד'יס, פרסמו ראש הממשלה ושר האוצר הודעה בניסיון להרגיע את השוק וכתבו: "זאת תגובה רגעית, כשהאבק יתפזר יתברר שכלכלת ישראל חזקה מאוד. התעשייתיות הביטחוניות מפוצצות בהזמנות, תעשיית הגז מגדילה את הייצוא לאירופה. אנחנו מקדמים בינה מלאכותית, סייבר וייצור שבבים בישראל, שוק התעסוקה מהודק, הצמיחה עולה והאינפלציה נבלמת, הרגולציה מוסרת ותחרות השוק החופשי גוברת" נכתב.