סמוטריץ' ונתניהו בתגובה להודעת מודי'ס: "סיכונים שנלקחים בחשבון"

לאחר ההכרזה של סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית על כוונה להוריד את אופק הדירוג של ישראל, ראש הממשלה ושר האוצר מאמינים כי "לא תהיה שום פגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובכלכלה הישראלית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/04/23 20:34 כד בניסן התשפג

סמוטריץ' ונתניהו בתגובה להודעת מודי'ס: "סיכונים שנלקחים בחשבון"
נתניהו וסמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס הודיעה במהלך השבת על כוונה להוריד את אופק דירוג האשראי של ישראל מחיובי ליציב. יש לציין כי הדירוג עדיין נותר על כנו- A1. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיבו הערב (מוצאי שבת) להכרזה, ובהודעה שיצאה מטעמם נמסר כי "כלכלת ישראל יציבה ואיתנה ובעזרת השם תישאר כזאת". 

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מזהה נכון את חוזק הכלכלה

לדבריהם, "האנליסטים של סוכנות הדירוג מודיס מזהים נכון את חוזקתה של הכלכלה הישראלית בכל המדדים ואת המנהיגות הכלכלית הנכונה והאחראית שאנו מובילים בניהול נבון של ההוצאה הציבורית ובקידום רפורמות מעודדות צמיחה". 

"הרכב ההוצאה הציבורית והפחתת החוב הלאומי תומכים וימשיכו לתמוך בצמיחת המשק ובהגדלת הצמיחה והפריון, וכך גם הפחתת הרגולציה, השקעה בשילוב אוכלוסיות בשוק התעסוקה ויצירת סביבת שוק חופשי תחרותי ויעיל יותר".

חברת מודי

חברת מודי'ס צילום: shutterstock

לא תהיה שום פגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובכלכלה הישראלית

ראש הממשלה ושר האוצר התייחסו להעברת התקציב הקרובה, וציינו כי חוק ההסדרים הצפוי יחשב דרמטי ויאפשר קידום תחרות ומאבק בהון השחור. השניים ציינו כי החשש שמעלים האנליסטים של מודיס מהמחלוקת הציבורית והשפעתה על היציבות הפוליטית והכלכלית של ישראל הוא "טבעי למי שאינו מכיר את חוסנה של החברה הישראלית". 

עוד הוסיפו כי "מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה ומתוך כך אזרחי ישראל מקיימים שיח ער על נושאים המהווים סלע מחלוקת בתוך החברה הישראלית ואלו סממנים לחוזקתה של הדמוקרטיה הישראלית. מטבען, מחלוקות פוליטיות עזות מובילות למחאה ויכולות לייצר חוסר ודאות זמני, אלו סיכונים שנלקחים בחשבון ומגודרים בתוך ההערכות הכלכליות של מדינת ישראל. לא תהיה שום פגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובכלכלה הישראלית. ואנו נמשיך להוביל מדיניות כלכלית, ביטחונית וחברתית אחראית ולעשות הכל למען כלכלה ישראלית יציבה, צומחת ומשגשגת".