חבל ההצלה של ירושלים: הבירה תקבל את המענק הגדול בתולדותיה

שר האוצר סמוטריץ' וראש עיריית ירושלים ליאון סיכמו על המענק השנתי שתקבל הבירה, בלעדיו לא תצליח לשרוד כלכלית. המענק השנה יעמוד על מעל מיליארד שקלים שיתמכו במספר תוכניות. מיליונים יוקצו לחיזוק הריבונות והמשילות בעיר העתיקה בירושלים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/07/23 17:46 כד בתמוז התשפג

חבל ההצלה של ירושלים: הבירה תקבל את המענק הגדול בתולדותיה
ירושלים, המענק הגבוה בתולדותיה, צילום: shutterstock

לאחר שראש העיר ירושלים משה ליאון ושר האוצר סמוטריץ' סיכמו על גובה התמיכה שתקבל השנה ירושלים, הוענקה היום (ה') לסמוטריץ' תעודת הוקרה בביקורו בעירייה. הענק השנתי יעמוד השנה על סכום של 1.1 מיליארד שקלים, מענק בלעדיו ירושלים לא מצליחה להחזיק את עצמה כלכלית. בין היתר הולך המענק לפיתוח תשתיות, תחבורה, תעסוקה, תרבות וחינוך בעיר.

חבל ההצלה של ירושלים: הבירה תקבל את המענק הגדול בתולדותיה צילום: דוברות

יותר ממיליארד שקלים יילכו ישירות  לתקציבה השוטף של העירייה והיתרה לפרוייקטי פיתוח ברחבי העיר, המענק ב-2024 צפוי לגדול באופן משמעותית עוד יותר, כך אמר השר סמוטריץ' באירוע. השנה נוספו מספר תוכניות חדשות שיחזקו את העיר ובינהם תוכנית "לביא", שנועדה לפיתוחה הכלכלי של העיר המתמקדת בתחומי תעסוקה, אקדמיה, עיר ממשל ותיירות שתתוקצב בתוכנית חומש בסכום של 645 מיליון שקלים.

השר סמוטריץ

השר סמוטריץ' וראש העירייה ליאון, סכום חסק תקדים צילום: דוברות

תוכניות לעיר העתיקה ומזרח ירושלים

תוכנית נוספת "אגן העיר העתיקה" נועדה לפיתוח מרחב העיר העתיקה וחיזוק הריבונות והמשילות באיזור זה והיא תתוקצב בסכום של 476 מיליון שקלים, כאשר ישנה גם תוכנית למזרח ירושלים שתתוקצב ב-2.1 מיליארד שקלים ומטרתה היא צמצום הפערים ופיתוח תשתיות במזרח העיר.

סילוואן, 2 מיליארד שקלים לשיפור תשתיות

סילוואן, 2 מיליארד שקלים לשיפור תשתיות צילום: Jamal Awad/Flash90

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר במהלך האירוע כי תקציב העירייה לשנת 2023 יאושר במועצת העיר בעקבות המענק וכי "ירושלים זוכה בשנה הזאת למענק הבירה הגדול ביותר שקיבלה. המענק הזה, יסייע לנו רבות בהמשך תנופת הפיתוח והעשייה בירושלים, בכלל תחומי החיים: בתשתיות, בתחבורה, בבינוי, בתעסוקה, בתרבות ובחינוך".