רוכשים דירה ראשונה? קבינט הדיור אישר הטבות חדשות

לקראת כינוס קבינט הדיור, שר הבינוי והשיכון צפוי להציג תכנית הטבות חדשה שתכלול מענק של 50 אלף שקלים לרוכשי דירות ראשונות בפחות מ- 600 אלף שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/23 13:28 ח בתמוז התשפג

רוכשים דירה ראשונה? קבינט הדיור אישר הטבות חדשות
השר יצחק גולדקנופף | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במסגרת "קבינט הדיור" שנועד למצוא פתרונות למשבר הדיור המתמשך בו נתונה המדינה, הציג שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף תכנית מענקים חדשה לרוכשי דירה ראשונה. התוכנית שמטרתה לעודד צעירים לרכוש דירות ולסייע להם לעמוד בהוצאות הגבוהות, כוללת מענק בסך 50 אלך שקלים. הקבינט הדיור אישר פה אחד את הצעותיו של שר הבינוי והשיכון.

התנאי: מחיר הדירה לא יעלה על 600 אלף שקלים

מה הקאץ'? המענק יוגרל בין רוכשי דירות יד שנייה בלבד ממחיר 300 אלך שקלים עד 600 אלף שקלים בתנאי שיחזיקו בדירה מעל 5 שנים. יש לציין כי המחיר ללא ספק עשוי להוות מגבלה - כאשר ברוב ערי הארץ מחירי הדירות גבוהים פי כמה. לפיכך, ההטבה תכלול כנראה בעיקר דירות בפריפריה. 

בשורה לזוגות צעירים, אילוסטרציה

בשורה לרוכשי הדירות? , אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

"מטרת העל של הקבינט הזה היא לזרז, לפשט, ולקדם תהליכים על מנת לפתור את הבעיה מהשורש ולהתקדם בדרך ליעד שכולנו מכוונים אליו והוא פתרון מצוקת הדיור בישראל, שנמשכת כבר יותר מידי זמן", אמר היו גולדקנופף בפתיחת הקבינט. "אני מבקש את מחויבות והתגייסות של כלל המשרדים הנוגעים בדבר, משרד האוצר, משרד הפנים, משרד ההתיישבות, ומשרד הנגב והגליל ועוד וודאי כשמדברים על אזורי הנגב והגליל".

מהחלטות הקבינט: שינוי במענקים והגדרת יעדים 

הוחלט כי יעדי הממשלה בקבינט הדיור יהיו: תכנון: 115,000 יחידות דיור, שיווק 90,000 יחידות דיור, וביצוע עסקאות ב- 61,000 יחידות.

 מלבד זאת, יינתנו מענקים בדירה בהנחה מחוץ לאזורי הביקוש, שיכללו הגדלה מ-40 אלף ש"ח ל-50 אלף ש"ח, הגדלת סבסוד הפיתוח במכרזים אלו ל-85 אלף ש"ח ועליה של 35 אלף ש"ח. בנוסף הוחלט הורדת מחיר המינימום במכרזים ל15% משומה עדכנית לעומת 50% משומה, כיום.