הסגן ימונה לממלא מקום: מינוי חדש לסמוטריץ' במשרד האוצר

שר האוצר סמוטריץ' החליט למנות את ד"ר שמואל אברמזון לתפקידממלא מקום הכלכלן הראשי במשרד, זאת לאחר פרישתה של שירה גרינברג. אברמזון כיהן עד עתה כסגנה של גרינברג ובעבר מילא תפקידים גם במשרד ראש הממשלה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/07/23 11:16 כא בתמוז התשפג

הסגן ימונה לממלא מקום: מינוי חדש לסמוטריץ' במשרד האוצר
ד"ר שמואל אברמזון, מינוי חדש במשרד האוצר, צילום: דוברות משרד האוצר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט היום (ב') למנות את ד"ר שמואל אברמזון לממלא מקום הכלכלן הראשי. אברמזון שימש עד עתה כסגן בכיר לכלכלנית הראשית האחראי מתוקף תפקידו על מחקר וקידום מדיניות בתחומי שוק ההון, ענפי המשק (לרבות הייטק), ועל מחקר והובלה של סוגיות בתחומי ביטחון לאומי וכלכלה.  

לאברמזון דוקטורט בניתוח מדיניות מבית הספר של מכון ראנד (RAND Corporation) שבארה"ב, תואר שני בכלכלה פיננסית ותואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה (פכ"מ), שניהם מהאוניברסיטה העברית.

שירה גרינברג, מעדכנת את תחזית הצמיחה

שירה גרינברג, מונה ממלא מקום.  צילום: Flash90

אחראי על גיבוש מדיניות במספר תחומים

במסגרת תפקידיו היה מעורב בגיבוש מדיניות ומחקר במגוון רחב של תחומים, ובכלל זה פריון וחדשנות בענפי התעשייה והשירותים; אסדרת תחום הנכסים הדיגיטליים; מבנה הרגולציה הפיננסית; היבטי ביטחון לאומי בהשקעות זרות; חסכון פנסיוני ועוד.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר לאחר ההכרזה על המינוי: "החלטתי למנות את שמואל לממלא מקום הכלכלן הראשי ואני בטוח שיעשה זאת על הצד המקצועי והטוב ביותר. אני מאחל לשמואל הצלחה גדולה בתפקיד,יחד נעשה הרבה טוב למען אזרחי ישראל". מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר הוסיף: "שמואל הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, ואין לי ספק שניסיונו הרב ואישיותו, יסייעו לו לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר".