הנקמה של בעלי המניות במנכ"ל שתקף את הממשלה

שעות ספורות אחרי שהודיע מנכ"ל רשת ביג כי אם חוק עילת הסבירות יאושר בכנסת הוא ישבית את הרשת, המנייה של חברת הקניות צנחה בצורה משמעותית

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/23 14:02 כ בתמוז התשפג

הנקמה של בעלי המניות במנכ"ל שתקף את הממשלה
ביג, צילום: יוסי אלוני/פלאש90

מכה למנכ"ל רשת ביג: שעות ספורות אחרי ההודעה כי הרשת תסגור את מרכזי הקניות שלה ביום שלישי אם החוק לצמצום עילת הסבירות יאושר בקריאה ראשונה, הסוחרים בבורסה הגיבו והמנייה של הרשת צנחה בכמעט שלושה אחוזים. 

כאמור, מנכ"ל הרשת כתב היום: "קבוצת ביג מודיעה שבמידה והחוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, נראה במהלך צעד חמור בדרך לשחיתות שלטונית בלתי חוקית בעליל, וצעד נוסף בדרך לדיקטטורה".

רוטמן,

רוטמן - יביא את עילת הסבירות להצבעה במליאה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"חקיקה כזו תהווה פגיעה אנושה בוודאות העסקית והכלכלית של ישראל, ותסכן באופן ישיר ומיידי את קיומנו כחברה מובילה בישראל. על מנת למחות באופן חריג ולמנוע את העברת החקיקה המושחתת הזו, אנו נשתתף ביום ההשבתה שמתוכנן ביום שלישי. מרכזי ביג מקרית שמונה ועד אילת יושבתו וייסגרו".

מאי גולן מפתיעה: לא מחרימה את בעלי העסקים בביג

בן גביר: "מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להכרזה של הרשת ואמר כי הוא יחרים אותה. "גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו. בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות".