יותר מלאומי, פחות מפייבוקס: בנק נוסף ישלם ריבית על העו"ש - זה התנאי

לאחר לחצים מצד נגיד בנק ישראל, גם בבנק ירושלים הודיעו כי ישלמו ללקוחות ריבית של 2.3% על היתרה בעובר ושב - 50% מהריבית של בנק ישראל. התנאי: העברת משכורת ועד ל-20 אלף שקלים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 25/06/23 11:44 ו בתמוז התשפג

יותר מלאומי, פחות מפייבוקס: בנק נוסף ישלם ריבית על העו"ש - זה התנאי
בנק ישראל, לוחץ על הבנקים להגדיל ריביות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שבנק לאומי ואפליקציית פייבוקס הודיעו כי ישלמו ללקוחות ריבית על היתרה בעו"ש, בנק נוסף מצטרף למגמה. היום (א') הודיע בנק ירושלים, כי ישלם ללקוחותיו ריבית על העו"ש, שתעמוד על 50% מהריבית של בנק ישראל, 2.375%. הבנק מציב תנאים של הפקדת משכורת וריבית על סכום של עד 20 אלף שקלים, מה שאומר שהריבית המקסימלית תעמוד על 475 שקלים.

הלחצים של בנק ישראל על ראשי הבנקים

ההודעה של בנק ירושלים מגיעה ברקע הלחצים מצידו של בנק ישראל על ראשי הבנקים להגדיל את הריביות ללקוחות בפיקדונות, ההלוואות ועל הכספים בעו"ש. הנגיד ירון זימן אליו את ראשי הבנקים בשבוע שעבר, שם דרש מהם להגדיל את הריביות ללקוחות ברקע הרווחים העצומים שעושים הבנקים כתוצאה מהעלאת הריבית של בנק ישראל.

אמיר ירון, הריבית שוב עולה

אמיר ירון, לוחץ על הבנקים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מודל בו הלקוח לא קשור לבנק אחד ולא חייב חשבון עו"ש כדי לקבל ריבית

מנכ"ל בנק ירושלים, יאיר קפלן, מסר בהודעתו על הריבית החיובית כי ההתעסקות דווקא בעו"ש מסתירה את הבעיה המרכזית של המערכת הבנקאית: "הדיון על ריביות העו"ש מסיט את תשומת הלב מהעיקר: הערך האמיתי לציבור יגיע כשהעו"ש כבר לא יהיה האזיקים שיכבלו את הלקוח לבנק שלו והוא יוכל לבחור בכל מוצר בנקאי משתלם, שמתאים לצרכיו. יותר מדי מאמץ מושקע בדיון הריביות על העו"ש, כשבכל העולם מתקדמים למודל בו הלקוח לא קשור לבנק אחד ולא חייב חשבון עו"ש כדי לקבל ריבית על הכסף שלו" כתב.

פייבוקס ולאומי, ראש בראש

פייבוקס ולאומי, משלמים ריבית על היתרה בעו"ש. צילום: shutterstock

פייבוקס ולאומי משלמים ריבית על היתרה

כזכור, שני גופים כבר הודיעו בשבועות האחרונים על תשלום ריבית על הפלוס בחשובות העו"ש. ראשונה הייתה אפליקציית פייבוקס מבית בנק דיסקונט ושופרסל שהודיעה על ריבית של 3% על היתרה בעו"ש ואחריה הצטרף גם בנק לאומי שמשלם אחוז אחד ריבית על היתרה בעו"ש.