בפייבוקס תוקפים את בנק לאומי: "קמפיין ממומן ובריוני"

המאבק בין פייבוקס ובנק לאומי, המציעות ריבית על היתרה בעו"ש, עולה שלב. אריק פרישמן, מנכ"ל פייבוקס פנה לרשות לתחרות לאחר שלטענתם בנק לאומי פרסם כתבות ממומנות על תקלה של פייבוקס מלפני מספר שנים: "נועד להטעות את הציבור"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/06/23 14:19 כט בסיון התשפג

בפייבוקס תוקפים את בנק לאומי: "קמפיין ממומן ובריוני"
פייבוקס ולאומי, ראש בראש, צילום: shutterstock

בשבועות האחרונים הודיעו באפליקציית פייבוקס ובנק לאומי על תשלום ריבית ללקוחות על יתרת העו"ש. המהלך החל כאשר בפייבוקס, אפליקציית התשלומים של בנק דיסקונט ושופרסל הודיעו כי ישלמו ריבית של 3% על היתרה בעו"ש, בבנק לאומי הגיבו בקמפיין נרחב בו הודיעו על תשלום ריבית של 1% על היתרה. בשתי הגופים נלחמים על הלקוחות בקמפיינים נרחבים ועוקצים אחד את השני, אך נראה שהקמפיינים לא עוברים חלק.

פייבוקס נגד לאומי - הקרב עלה שלב

בפייבוקס טוענים כי בימים האחרונים בנק לאומי יצא בקמפיין במסגרתו הוא מקפיץ כתבות שיווקיות מטעמו עם כתבה משנת 2020 שדיווחה על תקלה בפייבוקס. מנכ"ל האפליקציה, אריק מפרישן, תקף את לאומי במכתב תלונה ששלח לבנק ישראל והרשות לתחרות וכתב כי מדובר "התנהלות בריונית ואנטי-תחרותית של בנק לאומי" כך פורסם ב"כלכליסט". עוד קודם גם בקמפיין הגדול של פייבוקס עם הפרזנטור הזמר מרגי, לעגו ללאומי על כך שהריבית שלהם נמוכה משמעותית מזו של האפליקציה. כאמור, גם בלאומי מציגים לאחרונה קמפיין נרחב על הריבית כמו גם על מהפכת שירות הלקוחות שמוביל המנכ"ל חנן פרידמן

חנן פרידמן מנכ"ל הנבק, ריבית על הפלוס

חנן פרידמן מנכ"ל הבנק, ריבית על הפלוס צילום: Flash90

"עצם קידום הכתבה ואופן הצגתה, ללא ציון העובדה שהיא משנת 2020, נועד להטעות את הציבור ולגרום לו לחשוב שמדובר בידיעה חדשותית עדכנית ורלוונטית, במטרה לפגוע בפייבוקס ובו בזמן לאותת לה שלא תעז להתחרות בבנק לאומי" כתב פרישמן.

פייבוקס, מאתגרת את הבנקים

פייבוקס, מאתגרת את הבנקים. צילום: shutterstock

"הבנק השני בגודלו בישראל, 'שכח' איך נראית תחרות"

בפייבוקס הוסיפו: "הקמפיין הממומן והבריוני של לאומי מעיד יותר מהכל, שבנק לאומי, הבנק השני בגודלו בישראל, 'שכח' איך נראית תחרות, איך מתמודדים איתה כשהיא מגיעה ואיך מצופה מתאגיד בנקאי להתנהג. מצאנו לנכון להביא את ההתרחשויות החמורות הללו לידיעתכם, כי אנו יודעים שהתנהלות אלימה, מטעה ואנטי תחרותית שכזו, המובלת - ללא בושה - על ידי הבנק השני בגודלו במדינה, אינה עולה עם תפיסתכם את התחרות המיוחלת ואת ההתנהלות המצופה מתאגידים בנקאיים בכלל" כתבו.

בבנק לאומי סירבו להתייחס לדברים.