בנק לאומי ישלם ריבית על היתרה בעו"ש - בדקו אם אתם זכאים

לראשונה בישראל, הכריז בנק לאומי על צעד חדש כלפי הלקוחות במסגרתו יקבלו ריבית של אחוז על היתרה, אבל רק בתנאים מסויימים. לאחרונה הציעו באפליקציית פייבוקס ריבית של 3 אחוזים על היתרה וגם מנכ"ל לאומי חנן פרידמן מודה: "קורא לקוחותינו להפקיד כספים נזילים לטובת פיקדונות נושאי ריבית גבוהה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 13/06/23 11:26 כד בסיון התשפג

בנק לאומי ישלם ריבית על היתרה בעו"ש - בדקו אם אתם זכאים
חנן פרידמן מנכ"ל הנבק, ריבית על הפלוס, צילום: Flash90

בנק לאומי מציע ריבית של אחוז אחד על היתרה בחשבון העו"ש, בכך הפך הבנק לראשון בישראל שמציעה הצעה שכזו. מנכ"ל הבנק חנן פרידמן אמר בהודעה לעיתונות כי "אנחנו גאים להיות הבנק הראשון בישראל שמאפשר ללקוחותיו ליהנות מריבית אפקטיבית על כסף ששוכב בעו"ש, בייחוד בתקופה מאתגרת זו". הריבית על היתרה תיכנס לתוף ב-1.7.

בדקו אם אתם זכאים

ההצעה של לאומי תחול רק במספר מקרים ובניהם: יתרה של 10,000 שקלים למעבירי משכורת להם יש משכנאת בלאומי, לקוחות מעבירי משכורת המוציאים לפחות 3,000 שקלים בכרטיסי האשראי של לאומי או ללקוחות מעבירי משכורת שברשותן תיק ניירות ערך של לאומי. 

בנק לאומי, לראשונה - ריבית על היתרה. צילום: יח"צ

למרות ההצעות: יש אפשרויות עדיפות בהרבה

למרות שהבנק הפך לראשון שמציע ריבית של אחוז על הפלוס, ישנן אפשרויות טובות בהרבה עבור הלקוחות. רק לאחרונה הציעה אפליקציית פייבוקס ריבית של 3% על היתרה. גם מנכ"ל לאומי בעצמו כתב בהודעה לתקשורת כי ללקוחות עדיפה האופציה בפקדונות שם הריבית גבוהה משמעותית: "אנו ממשיכים לקרוא ולעודד את לקוחותינו להפקיד כספים נזילים לטובת פיקדונות נושאי ריבית גבוהה, הן לטווח קצר והן לטווח ארוך - בהתאם למצבם הפיננסי ולצורכיהם" כתב פרידמן. 

הבשורה הגיעה גם לועדת הכספים

ההודעה של לאומי התקבלה בחיוב גם בכנסת שם פתח יו"ר ועדת הכספים משה גפני את דבריו ואמר: "דיבר איתי מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, שבעקבות הדיון פה אתמול, בנק לאומי ייתן אחוז ריבית על כספי חשבונות עו"ש, כל כסף שיש בעו"ש. לדבריו הם הבנק היחיד בעולם שנותן ריבית על הכסף שמופקד בעו"ש. אין לזה קשר לריבית על המשכנתאות שזה לא פותר את האינפלציה, ומקשה על זוגות צעירים. לא נרפה מהעניין הזה".