המחירים ממשיכים לטפס? זאת הרשת הזולה ביותר

נתוני סל הצריכה לחודש מאי של המועצה לצרכנות חושפים את פערי המחירים העצומים בין הרשתות השונות, את עליות המחירים ואת המוצרים שהתייקרו משמעותית בחודש האחרון | הנתונים שיעזרו לכם לתכנן את הקניות שלכם בחכמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/23 13:36 טז בסיון התשפג | עודכן בתאריך 05/06/23 16:09

המחירים ממשיכים לטפס? זאת הרשת הזולה ביותר
המחירים ממשיכים לעלות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה את נתוני סל הצריכה לחודש מאי. לפי המועצה הסל מסמל "חזרה לשגרה", לאחר שמבצעי החג של הרשתות שניתנו לקראת שבועות הסתיימו, ומחירי המוצרים עלו מחדש.

פערים עצומים במחיר בין הרשתות (מעל 600 אחוז) היו בירקות: כרוב לבן במשקל, עגבניות טריות במשקל, כרובית במשקל, מלפפון טרי במשקל, שום יבש, וגזר טרי ארוז. גם במוצרים נוספים התגלו פערים משמעותיים- כך למשל קילו כתף בקר תוכלו לקנות ב- 99.9 שקלים ברשת גוד מרקט, אולם ברשת שורק מהדרין תשלמו עבורו רק 40 שקלים. חסון של כמעט 60 שקלים ופער של 150%.

עוד על פי הנתונים, שלושת הרשתות הזולות ביותר הן רמי לוי, קארפור-היפר ויוחננוף, על פי הסדר הזה. בתחתית הדירוג נמצא שופרסל אקספרס. יש לציין כי לעומת רמי לוי - שהפער בין הרשתות לבין האונליין לא גדול במיוחד, בין קרפור-היפר לקרפור אונליין יש פער משמעותי מאוד במחירים. 

רמי לוי, חשד להצתה

רמי לוי, חשד להצתה צילום: Yossi Aloni/Flash90

הנתונים על פערי המחיר ברשתות:

הרשת הזולה: רמי לוי.
היקרה: שופרסל אקספרס
הפער: 19%

רשתות עירוניות:

הזולה: מחסני השוק בסיטי
היקרה:  שופרסל אקספרס
הפער:-9%

רשתות דיסקאונט:

הזולה: רמי לוי
היקרה: טיב טעם
הפער: 12%.

סל הבדיקה החודשית המקיפה  (מס'11) כולל מגוון של  817 מוצרים. המחירים נבדקו  בשלושה תאריכים: החודש,  בחודש הקודם, ובהשוואה לשנה שעברה.  המחירים הם נתוני ממוצע כולל מבצעים, ללא מבצעי אשראי של הרשתות ותתי הרשתות שמשדרות לאתר פרייסז.

רשת קרפור תשנה את כללי המשחק?

המועצה לצרכנות ניתחה את מצב השוק כיו, עם כניסתה של רשת קרפור: "לראשונה נכנסה להשוואה רשת קרפור בפורמטים השונים. נראה כי קרפור  מרקט התברגה כרשת דיסקאונט (מקום שני) ומהווה כבר עם כניסתה כמחוללת תחרות, כשההפרש בינה לבין הרשת הזולה- רמי לוי, קטן".

במועצה מקווים שהתחרות תגרור הורדת מחירים ישירה וללא תנאים, וחשפו נתון מפתיע: "דווקא הרשת העירונית של קרפור לא מהווה תחרות כאלטרנטיבה זולה בשכונות המגורים. גילינו גם כי קארפור בסיטי יקרה הרבה יותר מרשת ביתן מרקט, זאת בניגוד לציפיות ולבשורת ההשקה".

קרפור, תקבל כשרות?

קרפור, תקבל כשרות? צילום: שאטרסטוק

עליות מחירים מופרזות התגלו מהחודש שעבר אצל:

  • ליימן שליסל (7%)
  • טיבון וויל (בשר ועוף קפוא) 7%
  • פריגת 33%
  • סלטי אחלה (שטראוס) 14%
  • גרבר 9%
  • אבוקדו 23% מהחודש הקודם ו- 99% משנה שעברה
  • חלה (אנג'ל) התייקרה ב 45% מהחודש הקודם

 

אילו רשתות שהעלו את המחירים מהחודש הקודם?

שם הרשת

שינוי ביחס לחודש שעבר

שוק העיר 5.7%
ויקטורי 5.6%
רמי לוי באינטרנט 3.4%
מחסני השוק בשבילך 3.3%
פרש מרקט 2.6%
מחסני השוק בסיטי 2.6%
סאלח דאבח 0.2%
רמי לוי 0.6%
יוחננוף 0.8%
סטופ מרקט 0.9%
טיב טעם 1.1%